|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Denna trevliga bil har allting jag vill, men saknar M-sport ratten! Vill ha faktorn är enorm! Länk M-Power The Ultimate Driving Machine! | |
| Motorvärmare borde varit med. | |
|
Vad jag kan se så är den inte orignal M-sportutrustad vilket förmodligen är anledningen till att ratten är som den är men den går ju att byta. Välutrustad är den men inte den med mest utrustning är den nog inte. Jämför jag mot min egen så förutom Individual lack/klädsel så saknar jag laminerade rutor men å andra sidan så har jag detaljer som Nightvision, Webastovärmare, aktiva stolar, värme i baksätet, aktiv farthållare samt fullt M-sportpaket. Bilen i länken har säkert varit dyrare ny än min då Individualdetaljerna brukar kosta en slant... ___ //Ulf |
|
| Programmer har rätt. Enligt utrustningslistan satt det inget m-paket på den när den rullade ut från fabrik. | |
|
Jaha, sånt där missade jag totalt. Jag undrade dock själv om hur man kunde ha M-sport paket utan ngn M-sport ratt, men det har ni nu förklarat. Aktiv farthållre är nog inte fel heller. Nightvision är inget som jag tycker är nödvändigt för tillfället iaf. M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Vad skiljer den ratten mot M-sportratt? Väldigt lik, förutom kromdetaljerna tycker jag. |
|
|
Priset verkar skilja en hel del. Den kromade är hiskeligt dyr! Länk |
|
|
LLoydan: tror det står fel i rubriken för M-sportratten verkar vara utan airbag. Tryck på visa detaljer... tobu10: Skillnaden mellan dessa rattar är att M-sportratten är något tjockare och har har "utbuktningar" vid 10-i-2. aousio: det är mycket utrustning som inte är nödvändig men ändå kul att ha och Nightvision är väl just en sådan sak. En annan utrustningsdetalj som jag också har och som jag glömde ovan är körfältsassistans. Har bara testat den en gång på 6 månader... ___ //Ulf |
|
|
Tror den varit till salu ett tag då jag sett den på blocket tidigare /Anders |
|
| Men den ratten är väl sportig? med ratt växelpaddlar/knappar och så.... :) | |
|
Körfältsassistans: använder den varje dag.. :-D Bilen har eftermonterat M-Sport som Ni säger, då den har standard kromlister runt fönsterna. |
|
| Ja, den ratten är väl bara + jmf med sportratten :-) | |
|
Innebär det som står i annonsen att försäljaren tycker att man tröttnar på SMG-lådan och vill ha en "vanlig" automat? //Eric |
|
|
nackdelen med de tidigare SMG lådorna var att de var rätt ryckiga när bilen var kall. Minns detta från en 550iT -06 som jag importerade för ett antal år sedan. /Anders |
|
|
SMG försvann ju också i samband med faceliften och istället så fanns det två automater att välja på. Bilen i annonsen har sportautomaten där man får paddlar på ratten. ___ //Ulf |
|
|
550i SMG i Europautförande är mycket ovanlig, knappt hälften av de 73st byggda 550iT/6 E61 innan LCI har SMG-låda. Stephan |
|
|
Så de finns färre 550iT/6 SMG än manuella dito innan facelift på e61 ? Samlar objekt.. :P Är SMG, alltså pre facelift, snabbare i växlingarna än automat eller manuell? Och snabbare säg, 0-200 mot de två andra typerna av växellådor? Fanns inte oxå bmw 530 e60/e61 oxå med SMG ? Undrar varför det såldes så få SMG bmw men typ mer av facelift sportautomat, om jag gissar rätt.. |
|
|
När kom faceliften? Min 550i -07 har ju SMG men är ju flyttgods från Förenade Arabemiraten. Hur vet jag om den är Europa-utförande? Finns bara Europa och USA? //Eric |
|
|
Har du SMG har du pre facelift i och med att SMG inte finns som LCI. Du har Europa-modell. Det finns generellt tre olika versioner på BMWmodeller; Europa LHD Europa RHD Nordamerika LHD. Nu har jag hittad din bil, det är en av två 550i SMG som har arabiska papper din har katalysator i motsats till den andra som är exakt en månad yngre en din. Din är byggd 2006-03-10 och är pga att den exporterats till Gulfen av 2007årsmodell = nästan ett år innan de ordinarie LCI-bilarna, den första byggdes dock redan dec-2005. Det byggdes 88st 550i SMG E60 och 96st 550i/6 E60 pre LCI, totalt 184stbilar i serien CF88***. Festligt att en så ovanlig bil som din hamnat i Sverige! Stephan |
|
|
Vad roligt att få det klarlagt. Chassinumret börjar precis som du säger på CF88... Och en annan rolig detalj är att höger backspegel har arabisk text som troligen säger "objects in mirror look closer....". Försökte dock få BMW att programmera om den men tydligen finns ingen svensk version till den bilen. Mellanöstern har en irriterande regel att "speedlimit" larmar vid 120 och även om det inte piper så är det ett larm som syns. Hur funkar det för de tyska bilarna? Kan man ta en europeisk version på engelska och vem skulle kunna göra det? //Eric |
|
| På europeiska bilar kan du stänga av den funktionen via idrive. Har du checkat det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.