AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.852

Det verkar vara inne med M-pkt och kromlist.

Sida 1 av 2
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tredje som jag noterat på korttid. Jag kan säga att ser man bilen "LIVE" då ser den verkligen grym ut i kombination med kromlister.
Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Din länk funkar inte, eller den går bara till index
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Oj länken går inte direkt till bilen, men scrollar man ner så hittar man den. Jag syftar på den svarta 325i M touringen-10.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Här är den, hittade den på blocket också.
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Personligen så gillar jag det inte och i mina ögon så ser jag bara "eftermonterat" även om det i exemplet ovan verkar vara fabriksmonterat.

___
//Ulf
En dålig kombination. Som sagt ser eftermonterat ut även om det till och med 1994 var standard med M-paket + Chromeline och Shadowline kostade extra. Men det är väl en anpassning till Audi som har krom som "lyxigare" än svarta lister.

Inget som jag skulle välja.

Stephan
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Krom är lyxigare än svart, helt klart. Om det sedan är krom eller svart som passar ihop med resten av bilen är en annan fråga. I alla fall runt rutorna. Jag kan tycka att krom bryter av bra mot en annars svart bil. Speciellt när fälgarna ändå är grå.
Grillen är en helt annan femma, där ser en helsvart grill alltid helt fel ut, trasigt, precis som att kromet har ramlat av.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Jag har chromeline på min BMW och jag trodde inte det skulle se så bra ut som det faktiskt gör. Bilen i övrigt är vit.
kl
346
klabbarparn
Z3 M-Roadster-98 530D xdrive g30-17
Krom är väl alltid snyggt?!!!
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
På en raggarvolvo med wunderbaum hängande från innerspegeln.
Eller en gammal amerikanare.

mvh
Tomas
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror nästan det är en miss i beställningen, eller?
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Bara jag som tycker krom ser billigt ut? usch
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Jag tycker det ser riktigt bra ut! Trevligt med lite kontrast.
Har sett en safirsvart 130i 3-dörrars med chromeline här i Varberg, den var riktigt snygg den också. På en M5 däremot känns det malplacerat...

/Masten
Krom ser bra ut på en icke M-Sportpaket/Edition Sport. Men kombinationen krom/sportpaket fungerar dåligt. Precis som M5 inte ser rolig ut med krom.

Stephan
Me
164
Mecklarn
320iM Touring -03
M-paket = svart i min konservativa värld... Bmw utan m-paket är inte aktuell ändå så där gör det inget om det är krom eller what ever...:). Men kul att det finns olika varianter för de som har annan smak.
Visa användare
234
tsdi
- Alpina B12 (E32)
- Dodge RAM Hemi
- Ferrari F430
- Audi R8 4,2
- BMW 750 E38
Hade en 530D där M-paketet var eftermonterat. (bilen hade gått för långt i produktion för att kunna ändra i utrustningen. Där av fick ett M-paket levereras och skruvas på bilen när bilen levererades till Paulssonsbil i Helsingborg. Några år och flertalet mil senare köpte jag bilen av dess första ägare. Noterade ganska tidigt att det inte gick ihop sig så bra med Kromet.

Här har ni en före och en efter bild!

Länk

Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tycker faktiskt E61:an var snyggare med kromet.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Mycket snyggare med shadowline enligt mig.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Cykeltjuv:
Om man betänker processen med syrabad och annat som detaljen ska doppas i för att kromas, och jämför detta med processen att gå in på Biltema och köpa en svart sprayburk för 50 spänn och blåsa på så är det nog bara du som ser krom som billigt, ja.

För övrigt är det alldeles för lite krom på bilar idag. Vem som helst kan blåsa på lite svartfärg och det ser bara så billigt och oarbetat ut med svart, framför allt runt rutor och grill.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
BMW kör ju med svarta lister på 4-cylindriga modeller. Att dom sen har det på M-pkt tycker jag är lite märkligt.
Chrome har ju väldigt länge varit signum för dom 6-cyl modellerna.
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Gud vad exklusivt detta ser ut med krom:

Länk

:D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.