AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.218

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 7 av 49
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Två ord: Verde Ithaca ;)
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Menar du denna?
Länk

Inte färgen jag skulle välja på den kärran. Tänker direkt "matt svart..." ;-)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Tycker matt är ute och passar inte bra på nästan någon bil alls.
Veta att många älskar det men jag tycker en bil ska vara blank och delvis där skönheten sitter.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Nej matt är inte ute men E39 är ute ;-) Det hetaste är matt svart och faktiskt också matt vitt. Och grå! Gälla färger är inte inne och det handlar bara om att synas. Finns en guld och chrometrend men den är bara för att provocera.

Matt svart lambo:
Länk

Matt grå CSL:
Länk

Svart matt 1M:
Länk

Här en färg för Er som vill sticka ut: ;)
Länk

Grön matt 1M:
Länk

Grå matt 1M:
Länk

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
En Monte Carlo blå 1M:
Länk
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Finns massor av supersnygga matta bilar. Speciellt supersportbilar.

För 1M kan Ni hitta svart, grå och grön. Det finns bilder om Ni söker på nätet. Personligen tycker jag svart och grå matt 1M är klart snyggt.

Matt är inte ute. Det är matt som tagit över den vita trenden. Sedan finns den en ny bling bling trend i guld och chrome men dessa bilar ser helt enkelt inte bra ut. Fast där blänker det så det räcker.

Gälla färger i grönt, orange, gult, rött etc kommer alltid finnas. Men de är aldrig trender. Bara för den lilla massan som måste sticka ut mest. Troligen samma personer som kan tänka sig tuppkam eller liknande... Överdriver lite jag vet... ;-)

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
...har sällan läst sådana generaliseringar och översittarsyn på design och trend.

kanske skulle klä dig lite mer om du lär dig vad ödmjukhet och nyansering innebär.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
När någon kommenterar om att något är eller inte är trend har jag väl rätt att ventilera mina åsikter? Eller skall vi sitta som nickedockor och säga jag vi är överens låt oss kramas! Vi tycker olika och det tycker jag är bra annars körde alla omkring med likadana bilar och färger och det skulle vara enormt trist! Så kom in i matchen "bag"
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Och såg du min kommentar. "överdriver lite jag vet" och en smiley? ;-)
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
jo men du skriver ju att så här är det o.s.v. det tycker jag knappast är särskilt objektivt. visst kan du tycka vad du vill men du bestämmer inte vad som ÄR trend o.s.v. det jag menar är att tycke och smak är en sak. sen att man diskuterar saker och har åsikter i ett sånt här ämne.

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
som att du skriver att här är en färg för de som vill sticka ut...
det är inte alls säkert att man väljer färgen av den anledningen. man kan helt enkelt tycka att det är en läcker färg.

tycker montecarlo-blå passade riktigt bra på 1m men hade gärna velat se den i imolaröd :D
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
hybris: E39 blir aldrig ute :)

Såklart supersportbilar ser snygga ut i svart matt, det beror inte på färgen utan på bilen och dess former, matt svart på en nissan primera blir inte lika fagert.

Dessa är mina åsikter och inte något statement om vad som är inne och vad som inte är det.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
hybris;

"Gälla färger är inte inne och det handlar bara om att synas." .....och det gör inte matta färger eller? Handlar de om att INTE synas? Eller har de en praktisk funktion som jag missat? :)

Instämmer i ovan åsikt om Nissan Primera, och känner faktiskt att 1M är närmare denna, än de modellerna som verkligen kan "bära upp" en matt lack (SLS AMG / Porsche / BMW M3 osv).
Tycker som någon sa att det blir litet Biltema om man mattfolierar en 1M.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
ok jag kanske skriver det i aggressiv form. Köper det. Men det är givetvis min åsikt och inte fakta. Eller snarare min åsikt om fakta. Sedan kan man hitta olika fakta som stödjer en annan åsikt såklart... ;-) Just när det gäller färger på bilar så kan vi konstatera att vi alla har lite olika åsikter och det är nog därför det syns så mycket olika färger på gatan... Plus att det finns olika trender inom olika segement, länder, kulturer etc. En trend jag ser med de jag umgås med och pratar med kanske är helt annorlunda i ett annat kontex. Så mycket som spelar in så givetvis fel att tala om trender som fakta. Enig.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Sani håller inte alls med dig. 1M ser fantastisk ut i matt. Har sett en kärra. Man skall nog se något live innan man uttalar sig om det. Har du sett en matt 1M? Jag har sett en i UK. 1M ser faktiskt mycket fräckare ut i matt än tex M3. Men återigen det är min åsikt... Jag kommer inte foliera min. Vitt och performance karbon som gäller. Ser grymt bra ut kan jag säga. Skulle se snyggt ut med svart höglans folierat tak inser jag om något. Personligen tycker jag inte matt sticker ut som spy/mintgrönt eller orange. Men det är vad jag tycker återigen och inte fakta... Smak är inte fakta.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Bilteama och porrtuning är de som folierar sina gamla BMW, Audi, Volvo, Subaru etc. Ofta kepskillar. Tonade rutor, skumma vingar och avgas som låter apa fast bilen knappt har några hk att prata om. Har en del sådana i grannskapet... Kul för dem men man kan inte låta bli att skratta när man ser dem. Huvudsaken alla trivs. ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
captainoats: Nej E39 är fina kärror. Retades bara och var inte seriös. E39 är en av de bästa 5-serie som byggts. Få bilar med den kvalitet! Och minns hur drömmen var en M5 - E39. 400hk och 500nm... Mmmmm.... Eller Alpina D5 med dubbelturbon... Idag sitter det biturbo i många BMW och Alpina visade vägen där. Så nej en välvårdad E39 utan porrtuning är fina!
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Sorry för alla inlägg. ;-)

bag: nej jag är inte objektiv. Tycker faktiskt inte man kan vara objektiv kring trender och färger som sagt. Men lite kul med lita diskussioner på detta i övrigt väldigt långsamma forum. Jag hänger mest på andra engelska forum då autopower blivit så långsamt. Finns det inga andra BMW forum i Sverige med mer drag i? Roligare!

BTW. vi får väl ses på en BMW club Schweden träff eller liknande i vår och snacka färger och trender? ;-)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
hybris

Misstänkte att du inte var seriös :) Jag har faktiskt svårt att hitta en ersättare till min E39, va som sagt sugen på en 135 förut och lite småsugen på 1M för det är en så extremt snygg bil, har sett Med Känslas bil här i stan och den ser verkligen underbar ut.

Lite rädd för mindre bilar bara, men jag som är nojjig säker, jag tror nog man vänjer sig, samt kraften i den bilen är ju galen eftersom jag tycker 135 gick lite läskigt bra nästan, kan jag bara tänka mig 1M.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.