|
Sida 1 av 49
|
|
|---|---|
|
Fick min svarta 1M i fredags. Gissa om jag är nöjd :-) Vilken bil, helt fantastisk att köra och att den är fullrustad gör inte upplevelsen sämre. Dock slog det mig att däcken sticker ut rätt mycket utanför karossen och efter 60 avverkade mil denna helg kan jag konstatera att det stänker upp mycket och "blästrar" bilen speciellt vid främre sparklådorna. På sikt kommer det nog att även förstöra bakre kofångaren. Är det någon annan ägare av 1M som upplevt detta och kommit på en lösning? Funderar själv på att foliera bilen på de mest utsatta platserna. Tack på förhand | |
|
Det är bara att foliera. Jag har gjort det på Audin. Körde med transparent oracal-folie på utsatta ställen . Mycket smidigt att applicera med vatten och värma och trycka ut folien runt kanter mm. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Glömde att säga ett stort grattis. Vill ha:-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Tack för svar. Vart kan man köpa denna folie? Finns det nån man köra in bilen till som kan ordna det åt en? | |
| Synd att du fick bilen när de precis börjar bli halkigt i hela landet ; / | |
|
Sticker ut? Går ju att köra bra mycket lägre ET både fram och bak, är ju massa plats kvar till skärmkanten. Kör på folie om du oroar dig för stenskott och blästrade skärmar. Alt montera stänklappar som många pensionärer :) MVH Johan |
|
| Med att sticker ut menar jag att skärmkant och sparklåda inte täcker däcket vilket resulterar i onödigt mycket stenskott. Min bil har rullat 450 mil nu totalt och det syns tydligt att det stänker upp. Mest märken blir det framför den bakre skärmen precis vid breddningen. Foliera är det som gäller! | |
|
Stänkskydd borde väl avhjälpa problemet. Det tar emot men jag ska sätta på stänkskydd på min, dom har legat i garaget i 2 månader nu... Kör ju på bana och då behövs dom har jag märkt. |
|
|
Jeesus, har du hunnit köra 450 mil sen i fredags verkligen? /Anders |
|
| Bilen hade rullat 400 mil när jag köpte den. Den är utplockad i Juli. | |
|
ahhh då förstår jag :-) /Anders |
|
|
Jag kommer nog att helfoliera min bil nästa år. Kör man på bana och speciellt med r-däck så får man räkna med lite blästring på just främre delen av bakskärmarna. MVH Johan |
|
| Har kört runt 300mil med min nu och den skall ställas av nu till helgen. Ett par små stenskott har jag märkt av på plastdelar men änsålänge inte ett märke vid breddningen bak. Märker jag att jag att det börjar bli en antydan till märken så kommer jag foliera direkt. Dock är jag väldigt noga med att försöka undvika grus etc när jag kör! | |
|
skulle svarat exakt som du Twinturbo. Vad kommer du förresten att göra innan du ställer av din bil för vintern? Längesen man hade en bil för vinterförvaring så bra att bli uppdaterad på vad göra? /Anders |
|
|
Nu har inte jag kört de första 400 milen så det är mycket möjligt att bilen fått mer stenskott än vad den kommer att få i min ägo eftersom jag är grymt petig. Jag tänkte faktiskt inte göra nått med bilen alls förutom en vanlig rekond. Bilen står i värmegarage så eventuellt ett överdrag men jag är inte säker. Sen kommer jag att försöka att köra med bilen de dagar som tillåter det under vintern så att den får gå lite. Om det inte går att köra tänker jag ändå flytta den ibland i garaget så att däcken inte står i samma läge. Eventuellt ansluter jag en underhållsladdare till batteriet. |
|
| StefanL: Gjorde du det själv? Om inte vart i Linköping lämnade du in din bil? | |
|
Roma: Jag fixade det själv, Vi jobbar bl.a. med bildekorer dock ej mot privatpersoner. De flesta rekondfirmor erbjuder hjälp med stenskottsfolie. Hör med Kalle på MAP-Bilvård Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Med känsla: Jag kommer att ge bilen en grundlig tvätt sen kapell på! Sen rullar jag den fram och tillbaka ett par ggr så däcken inte blir "platta". Underhållsladdning har jag ej behövt de vintrarna jag ställde av min m3e46 utan den startade när det var dags, om än lite "segare".. Ska inte vara någon fara om batteriet skulle laddas ur heller enligt min åf. :) | |
| Fullgas: var det BMW i Borås demobil du skaffade? | |
|
påtal om sladd så kommer jag ihåg en vacker vinterdag för något år sedan när jag provade en 330 i en nerförsbacke med sommardäck.. läskigare bredsladd har jag nog aldrig varit med om.. men jag lyckades räta upp den ändå och pulsen låg nog på 200 efteråt.. Men varje gång jag ser en M bil i vinterväglag så gråter jag en tår för mig själv.. Ett stycke bilhistoria som förstörs tycker jag.. och jag skulle aldrig aldrig aldrig köpa en M bil begagnad som har varit ute på vintern i sverige! |
|
| oj nu var det fel tråd jag svarade i.. sorry OT som fan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.