|
Sida 6 av 49
|
|
|---|---|
| I USA är det mycket orange. Men de har ju dålig smak rent generellt. orange handlar bara om att synas. Den är inte vacker IRL. | |
|
:) Tvärsäkra uttalanden på vad som "är" snyggt, som vanligt här... Så länge man inser att man väljer tråk-vitt för att man är noga med "rätt" val i PK-Sverige, så är det väl lugnt antar jag haha ;) Lystern i Valencia Orange är magisk, väl värt pengarna! Inte tusan skulle jag köpt en Lambo i solidvitt heller liksom... |
|
| har du sett den live? Ungefär lika rolig som när Audi lekte gula bilar. Skall man sticka ut är det matt som gäller. Tex mattsvart, mattgrå etc. Inte valencia orange. Lite televerket över den. Men vill man sticka ut tar man den. Snyggt? Knappast! Men smaken är som baken. Kan säga att jag inte är 18 år med keps så jag är kanske lite tråkig... Den vita är skitsnygg på 1M. Bilens linjer syns otroligt mycket bättre än på orange och svart. Sett alla tre. För mig är ordningen Vit, Svart och sista orange. Skulle jag modda skulle det bli mattsvart eller mattgrå. | |
|
Yes, sett VO live - inte min favoritfärg, men ändå den jag skulle välja om jag hade köpt en 1M. För att: - Svart metallic "döljer" linjerna något, synd på en fin bil - Solid vit är fattigt, vanligt och börjar bli rätt 2009 om man säger så.. :) Och matta färger-trenden börjar också ebba ut, även om det fortfarande är fräckt. Svensken är rädd att sticka ut, och det gäller ALLT - varför? Jo, för då får man ta kritik från omgivningen...ojoj. I många länder där den Jante-sjukan inte existerar anser man (rätteligen enl mig) att om man nu har köpt en frän bil med god prestanda SKA den sticka ut också - det är inget att skämmas för. (Därav jämförelsen med Lambo förresten) Vitt är inne sedan några år tillbaka och det har den gemensamma smaken anpassat sig till nu, förespråkare för det var litet svårare att finna för tio år sedan haha...men det måste ju varit lika snyggt då, eller?? ;) P.S. Så kul att varje gång man kommenterar något får man skit om Audi tillbaka :D ÄR det verkligen så simpelt folk fungerar, dvs man ser en jobbig kommentar och tänker "Vad ska jag säga nu då...aha - han ägen ju en Audi, nu har jag det!" Varför inte snacka Dakar eller Phoenix om du vill snacka gult annars? P.S.2. Jag är 40 år = för gammal för kepsen....och för ung för Kepsen. |
|
|
Audi var inte menat mot dig. Såg inte att du hade en A1 när jag skrev. Jag har själv haft ett par Audi. Mayagul A3 (guld/bronsaktig). Skitkul en stund. Aptrist färg efter ett tag. Så det var absolut inte menat som kritik mot Audi bara som exempel. Det trevliga är att smaken är delad. Jag gillar silver, svart, vit, blå och matta färger. Matta färger tror jag dock man tröttnar på. Det som är mest inne på sportbilar just nu är fortfarande matta svarta eller gråa färger. Vitt är även det fortfarande mycket populärt. Jag har alltid gillar svart-vitt. Så kör det temat på min 1M. Svarta eller carbon detaljer och vit bil. Mycket stiligt måste jag säga och 1M linjerna syns överlägset bäst på en vit bil. Den svarta med carbon är fräck men haft en del svarta bilar och ett rent helvete att hålla rena. Faktiskt titansilver som varit enklast ur den aspekten. Personligen bryr jag mig inte om trender utan tittar på vad jag tycker är snyggt själv. Vitt passar perfekt på 1M. Många andra bilar som jag inte gillar i vitt. Tex är X5 katastrof i vitt. Men X6 i vitt med svart performance ser sjukt bra ut. Så allt beror på bil. |
|
|
Sett orange 1M IRL i våras i Munchen på BMW Welt,när jag skulle köpa min M3 cabbe. tycker färgen är grymt läcker..skulle jag ha en 1M så hade det bara varit i den färgen |
|
|
VO är läcker. Mattsvart för tankarna till garagelackering, foliering med fuskcarbon känns Biltema, solidvit - om Tre Lingon själv får välja! ;-) Rubyblack och Javagrün skulle också sitta som en keps! (Keps i mitt fall) :-) |
|
| Jag kommer själv ifrån en Phoenixgul M3 vilket minst sagt är en "kontroversiell" färg, men jag gillade den bara mer och mer under mina tre år med den. VO var den första färgen jag såg 1M i IRL och nej alltså... Den må se läcker ut antingen i solljus eller framförallt i perfekt hallbelysning. Men så fort solen är i moln etc så byter den skepnad helt och blir "dassig". Sen stod det då mellan vitt och svart, där är valet inte särskilt svårt heller då(ENLIGT MIG). Vitt framhäver bilens karosslinjer och dess aggresiva uttryck så extremt mycket bättre helt enkelt :D | |
| Som detalj kör jag riktig karbon på bilen. BMW OEM Performance grejer. Ingen folie på min 1M! Äkta grejer skall det vara. ;-) | |
| Twinsturbo: helt enig! Word som man säger när man har keps! ;-) Mina detaljer på bilen är: svarta njurar, karbonspeglar, karbonvingen bak, Ind svarta blinker på sidorna (krom begone!). Allt BMW Performance förutom Ind som lackat OEM sidemarkers i svart gloss. Har vita och svarta glas. Skall prova båda men lutar åt vita som ser mest OEM ut. I övrigt kommer jag nog inte göra mycket mer med bilen då jag tycker den blir perfekt. Behåller allt original så jag kan återställa till OEM Original. | |
|
Lykades komma över nya svarta performance njurar för 500kr igår :) Lutar åt carbonvingen för min del också samt sidoblinkersen. Ev provar jag att foliera mina ist för att köpa från ind. Med andra ord så har vi exakt samma smak :D Vilken vinge köpte du? På Bmws hemsida visar dem en för vanliga coupen och en för 1M nämligen. Men de kostar lika mkt så jag anar att det är samma.. |
|
|
51162157813 BMW 1,00 Styck 2.010,38 SEK Sidemirror cover original BMW genuine carbon L.-side 51162157880 BMW 1,00 Styck 2.010,38 SEK Sidemirror cover original BMW genuine carbon R.-side 51710432165 BMW 1,00 Styck 3.140,77 SEK BAKRE SPOILER KOLFIBER 51710441920 BMW 1,00 Styck 320,23 SEK Njure svart original -BMW Performance- H.-sida 51710441921 BMW 1,00 Styck 320,23 SEK Njure svart original -BMW Performance- V.-sida Priserna är från schmiedmann.se. Spoilern är samma för 1-serie coupe och 1M. Det är exakt samma. Notera att spoilern är restad i Tyskland så du kan vilja jaga handlare i Sverige med den på hyllan och handla den från BMW. Den är väl 800 spänn dyrare via BMW men man kan i varje fall få tag på den lättare. Behövs ett limkit också. Notera att alla priserna ovan är plus moms. |
|
| 500 spänn för njurarna är kanonbra pris! | |
| Skulle vilja ha en Sleek Carbon läpp också men den är för dyra att importera. Om man reser till USA någon gång så kanske man skulle handla en då... | |
| Kommer söka efter en vinge först i vår tror jag. Tar det via BMW och kommer låta dem montera också. Bättra att låta dem ta ansvaret för att det blir bra ;) Ska se om man inte kan få lite bättre pris också även om jag inte tror det :P Sleek är fett men som sagt, åt helvete för dyrt. Jag vill ha en i svart plast istället för cf.. | |
| Ja det är nog rekommenderat att låta BMW montera den | |
|
Sani, jag håller nog med dig faktiskt i ditt resonemang. Jag hade nog valt den också, absolut inte svart då den döljer så mycket. Underbar bil förövrigt, jag har bara kört 135 och jag tycker den var läskig nästan då den kändes så liten och snabb, då jag inte är van med små bilar :) |
|
| Kör X5 och 1M. Tycker inte 1M känns liten. Möjligen "låg" ;-) | |
|
Låter som att din bil b lir riktigt fin hybris, instämmer i att CF passar kanonfint med vitt! (Eller ljust öht) Profossen; Javagrün hade varit mitt förstahandsval också - giftigt :) |
|
| Grön? Kommer att tänka på farsans Saab V4 som han hade på 70 talet. Eller den Volvo 245 med kamogrönt som man körde runt i lumpen... ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.