|
Sida 5 av 49
|
|
|---|---|
| Är det bekräftat? Finns det att läsa någonstans? | |
| 520.000 och 1400 mil på pressbilen, lite väl saftigt för min smak. | |
|
Idag var jag på bmw i Kristianstad för att kika på/ev handla den vita 1 serie M som vi diskuterat här lite... TYVÄRR var inte någon av bilförsäljarna intresserad av att hjälpa till eller ens fråga om vi var intresserade trots 40 minuters dreglande runt bilen. Inte fan ska man behöva truga en säljare på bmw när bilen kostar över en halv miljon? Dessutom har den ju stått där sen i oktober... Nä, det blir tyvärr inga mer köp där! Angående bilen så var den mycket fin, dock ej nyskick! MVH |
|
|
Min pappa kollade med på en BMW hos BMW Kristianstad, han fick exakt samma "service" som ni fick Peddan. Han sätter inte sin fot där igen, han köpte sin nya BMW hos en annan ÅF istället :) |
|
| Var på Novation (Uppsala) idag och där är dom trevliga. Inte alls som ni beskriver på era lokala ÅF. Det är ganska tragiskt faktiskt. | |
| Hittade du något på Novation? Det är min handlare. Bra ÅF! Köpte tre bilar av dem. | |
| Kanske står bilen där som attraktionskraft än en bil som faktiskt är till salu. Reserverad till annan köpare? | |
| ja nu finns det ju fler bilar att köpa! Alla M handlare har fått ett par produktionsslots extra! Ring och kolla om Ni vill ha en 1M! | |
|
turbo4ever: Nja det är ju ett försäljningsuppdrag, så bilen ägs av en privatperson, förmodligen känner han väl en av deras säljare eller nåt...dock ska det ju inte spela någon roll tycker jag. Mvh Peter |
|
| P> så lätt kan du inte ge upp speciellt om du kört så långt. Men är framskylten verkligen legal? | |
|
Jag tar kanske en kontakt med ägaren direkt och hör hur det ligger till:-) Mvh Peter |
|
|
hybris: Kollade mest bara |
|
| @pimpen: kanske köpa måsvingemercan? ;-) | |
| Har fått lite mer färsk info från BMW-Sverige. Det har i nuläget sålts 60st bilar i Sverige och produktionen som från början var tänkt att upphöra i Mars verkar vara flyttad till Juni eller juli.. Vill försöka få fram hur många av varje färg som sålts också men får se hur långt jag kommer i den frågan :) | |
| om bmw förlänger produktionstiden kommer bilarna se likadana ut då?? tänker mest på om färg och utrustning kommer vara den samma?? | |
| Skulle där skett några förändringar till dem tre månaderna som de förlängt produktionen så hade nog dem redan varit presenterade. Men man vet ju aldrig.. | |
| Fick ytterliggare info från BMW idag där dem rättade sig. 80st är sålda, har även siffror på hur många av var färg om det skulle intressera ngn. :) | |
| skicka gärna antal per färg! Gissar att det mest är vita och svarta... Den oranga är inte snygg | |
| Jag skriver här ifall fler undrar :) såhär ser det ut 34st vita, 26st svarta och 20st orangea. Svenskarna har bra smak tydligen, vit är såklart snyggast ;) | |
|
Jag hade gissat i dom banorna men blev dock positivt förvånad att Valencia Orange var så pass "populär". Min lottorad hade varit följande 40 AW, 30 BS och 10 VO. Givetvis +/-. Läste också precis att BMW US ev till och med NA inte får fler 1M coupe och att antalet stannade på 740 st. Vet ej hur det ser ut med färger där men förmodligen mkt blandat där med =) Anledningen ska tydligen vara att man inte lyckats sälja sådan volym att man kan rättfärdiga en förlängd MY2012 produktion. Så med andra ord kostnader och inte problem m.m byggskäl? Källa Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.