AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.217

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 49 av 49
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hitta en bil med så gott skick som möjligt. Milen är så klart bäst så lågt som möjligt.
Navi samt elstolar kan jag tycka är helt ointressant , men de e ju upp till var och en!
Ja, frågan ær ju bara vad som ær gott skick. Har inte så mycke att jæmføra med. Lite stenskott i fronten men annars knappt en repa. Kænns som att det borde vara svårt att hitta en som inte har åtminstone någon liten skavank? Vad ræknas som låga mil? Denna har væl gått 1000 mil per år kan man sæga ungefær och den lær gå det eller mindre i min ægo.

Navi kænns helt ointressant før mig också, æven elstolar som bara ger extra vikt. Detta hade jag kanske velat ha på en M3 eller M5 men på denna kænns det som sagt skit samma. Hk stereon och automatiskt avblændbara backspelglar m.m hade jag inte haft något emot.

Skicket var vældigt bra førut en liten skada på passagerarsætet i lædret samt en liten pytteflis ur plasten i fræmre kofångaren. Annars såg den vældigt fin ut, særskilt før att vara svart. Sitter plast på utsatta stællen med.

Mvh
Daniel
Kurvljus har jag aldrig kørt en bil som har så det vet jag inte om det ær något att ha eller inte. Spontant så kanske det ær en førdel med mindre lull lull då det ær mindre grejer som kan krångla och kosta massa "tråkiga" pengar.
Ær det något særskilt man skall kolla efter på dessa bilar vid køp? Några svaga punkter som kan vara kritiska och dyra att åtgærda?

Ær det vanligt med snedslitna dæck på dessa samt att sidospegelsinfæstningen ger med sig? Var ena sidan som var halvt løs nær man tog på den. Skulle få fixat en ny adapterplatta innan affær dock.

Tror ni den kan bli svårsåld om den saknar en del utrustning eller ær dessa bilar eftertraktade ændå?

Vad ær det før storlek på høgtalarna i hifipaktet?

Vilket førsækringsbolag ær mest førdelaktigt på en sådan hær bil?

Tack!

Mvh
Daniel
Wi
44
Wintis
M3-2016
Hej,

Om man tittar på begagnatmarknaden så ligger bilarna på ungefär samma pengar och prisskillnaden utgörs ofta av hur många mil bilen har gått så utrustningen får man lite på köpet. Jag tycker att dessa bilar ska var fullmatade då de var bra utrustade från början och det var inte många options extra man kunde kryssa för. Har allt i min förutom tonade rutor och CD-växlare och det landa på runt 120´extra.
Diskussionerna med att elstolar och utrustning väger tycker jag bara är löjligt, bilen har 340hk/500 Nm i vrid och ingen kan märka någon som helst skillnad......

En bilaffär är aldrig en bra affär men jag tror dock att bilarna kommer att stå sig bra i andrahandsvärde jämfört med M3 och liknade bilar.

Kommer antagligen att lägga ut min om någon månad som jag har ägt sen ny med 6000 mil på mätaren, tänkte också begära 340´för den. Dock har jag BMW performance stolar och ratt, midpipes, supersprint och Wagner intercooler monterat. (Runt 75´i inköp).

Snedslitna däck är inte normalt, det får du kolla upp!
Spegelinfästning har jag hört fler som har haft problem med.
Tidigare modeller hade problem med någon slang/rör till turbon som sprack men ska vara åtgärdat enligt BMW på 2012 framåt.

Lycka till med köpet du kommer inte att ångra dig!
Tack før ditt svar!

Okey. Ja, hade jag køpt min ny så hade jag nog också plockat med det mesta ifrån børjan. Kænns næstan som att man ær skyldig denna bil det med tanke på som du sæger att det inte fanns alltfør många tillval.

Sant, tror de kommer stå sig bættre men antar att de med mer utsrutning kommer vara dem som ær mest attraktiva.

Okey. Hade før mig jag læste att det var folk som fick gøra hjulinstællningar till høger och vænster før att det blev lite skevt efter ett tag. Kan ha sett fel också. Men sommardæcken var lite snedslitna næmligen.

Ær grymt sugen på denna bil och allra helst hade jag velat ha en svart som ær fullutrustad och låga mil. Frågan ær om det någonsin kommer dyka upp.
Wi
44
Wintis
M3-2016
Utbudet är inte så stort så känns det rätt så är det bara att slå till.
Där borde dyka upp en del bilar till salu nu till våren, jag känner själv att det är fel årstid att sälja därför kommer jag vänta att lägga ut min ett par månader.
Jag hade problem med obalans i min när den var ny men det berodde på inkompetent personal på BMW och inte på bilen i sig.
Jag har inte haft någon tendens till snedslitning varken på sommar eller vinterdäcken och då har jag kört några varv på bana också.

Okey. Ja, det ær det jag ær rædd før. Anledningen till att jag vill køpa en utanfør sæsongen var att jag fick en impuls och ville køpa mig en BMW till min 30-årsdag som ær nu på fredag. Nackdelen ær ju att jag kommer låta den stå i garaget fram till april/maj sedan och den kommer bara stå och kosat mig pengar. Vad som kommer ut till våren ær ju tyværr omøjligt att sæga nu så dærfør funderar jag fortfarande. Måste bestæmma mig idag dock. :/

Vad kostade dina stolar? Ær du nøjd med intercoolern? Kør du comp eller vanliga wagner?

Mvh
Danne
Wi
44
Wintis
M3-2016
Kör vanliga Wagner och den fungerar bra.
Stolarna kosta runt 20´stycket på BMW.
Ev. så plockar jag av allt och återställer bilen till original innan försäljning, har inte bestämt mig än. Du kan alltid höra av dig om du är sugen på grejerna när du har köpt bil.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

De första 2011 så byttes innerskärmarna , de var framförallt när vinter däcken lades på! Vet dock inte dimensioner på däck o fälg då!
Hur är det med koppling på dessa? Har hört att den nästan är underdimensionerad även för original effekt?

Finns det någonstans man kan se vad ingår i en fullutrustad 1M? Skulle vara intressant att jämföra och se vad jag skulle vilja ha med och vad jag kan tänka mig att välja bort beroende på prisbild.
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
Länk

Lycka till danne

Wintis- är intresserad av dina prylar om du säljer bilen orginal

/ robban
Tackar! :)

Någon som vet vad ljuspaketet innefattar?

Den jag kollat på saknar alltså navi, elstolar, HK, PDC, adaptiva strålkastare, comfort acces samt automatiskt avbländbara speglar.

Kan man få åtminstone backspegeln automatiskt avbländbar i efterhand?

Den andra utrustningen är egentligen saker jag kan klara mig utan men som man såklart helst hade velat ha. Inget jag skulle vilja betala överpris för dock. Detta är ju en bil som man mest kommer köra på dagen ändå, så större delen av tiden har man ju ingen användning för tex adaptiva strålkastare. Har aldrig haft en bil med det förut heller så man borde ju kunna köra utan hehe.

Istället för navi kan man ju bara slänga upp sin egna gps i förvaringsfacket på instrumentbrädan. Istället för HK kan jag slänga in mina påkostade DLS-grejer i värsta fall och angående PDC, som kan vara bra, men man får helt enkelt hålla lite bättre koll själv runtomkring bilen.

Så detta kan jag förbise till en viss grad och prisnivå. Värre är väl då kanske att den är vinterkörd och har en lite liten skada på passagerarsätets läder samt en pytteskada längst ner i frontspoilerplasten.

Detta är eg smågrejer men som en otroligt pedant person som jag stör sig lite på. Vi får se hur det hela utvecklar sig. Kan vara jag som är för petig och att det blir ett köp trots allt men det beror helt på vad som kommer ut på annons framöver. Tanken är väl att hitta en bil till slutet av mars så man kan glida med stil ner till elmiamässan och kolla på en massa roliga bilar under påskhelgen. :)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Det verkar som du vet vad du kan undvara för utrustning!

Försäljningsbroschyren är riktigt roligt att ha, och det bör alla som har en 1M äga :).

Såg för övrigt att broschyren i utgångspris, ligger på ca 300:- skr på ebay.

Skall man verkligen köpa en som är import? Nästan fullutrustad men till 395 000. Känns lite dyrt för en import årsmodell 2011 väl? Oavsett skick? 1500 mil....
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Det låter lite dyrt i mina öron, max 350 skulle jag säga

/DJ
Wi
44
Wintis
M3-2016
Robban bagio maila mig på johan@develcon.se om du fortfarande är intresserad av prylarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.