AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.204

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 46 av 49
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
HEJ . Någon som erfarenhet av Eeisenmann race ? Acra i all ära men 55 000kr kan jag spendera vettigare.
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Hej. Någon som köpt frontläpp eller diffuser till sin 1M.
Har letat gärnet men det finns bara amerikanska sidor som säljer, hade hoppats på hitta någon här i europa.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Japp. Lightweight i Tyskland.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Sök annars på eBay. Nytillverkade kinesiska kopior till salu dyker upp både här och där.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Hejsan vänner,

Jo det var min kärra. Såld.

Det är utan tvekanmden roligaste och bästa BMW jag ägt. Fasen vad rolig bil! Bästa M bil om Ni frågar mig. Det är med blandade känslor man sålde den. Hjärtat skrikermfortfarande "neeeej!". Hjärnan vann då vi i familjen just nu bara har behov av en bil. Min fru har jobb på cykelavstånd. Det andra var att jag lade för mycket tid på,att köra runt och bara njuta... Min BMW säljare skrattade när jag sade att den är är för bra och för rolig. Min kärra var mycket välskött så hoppas på en bra andra ägare. Mycket kärlek. Ni som har Er kvar: njuuut! Jag älskar alla 1500 mil och skulle köpt den igen om jag skulle gjort om. Och nej M135 är inte samma sak varken med eller utan x-drive. Den bilen finns inte på min vill ha lista. Ful som stryk och en M bil har M-diff... Man fattar när man ägt en 1M inte annars. ;-) äger fortfarande en BMW och blir nog en ny bil sinom tid. Men fokus just nu är nog en familjebil. Ut och njut! Jag är avis...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Kanske en i8, M2 eller M4 en vacker dag? Tyst hjärta!!!!
Ok så det var din ja, såg att det fattades en idag på blocket:-) japp jag har lagt bud på nån av dem andra vita så vi får väl se om nån nappar, ska isåfall bli roligt och se om det inte går att sluta köra:-)
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Marcus72: kan bara säga att , när man väl är ute och luftar så krävs det disciplin att leta sig hemåt ,och parkera bilen i garaget.

Övertygad att du inte blir besviken på 1M , om du nu väl köper en.

Micke
hybris

Vad fick du för den?
Kul att några 1M säljs vidare för det är en riktigt kul bil.

/Anders
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Konstigt.

Alla lovordar bilen men det verkar som "ingen" vill behålla den?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Om man tänker efter så e de väl inte så konstigt!
Titta på m3 , m5, m6 så bytar dom också ägare efter 1 år.
Vissa köper nytt o använder bara för stunden , och sen säljer.
Absolut inget konstigt eller nytt för den delen.

Men visst, har man hjärtat på rätt ställe för en viss bil, så behåller man den längre än 1 år.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Jag sålde den pgr av att min fru fått nytt jobb på cykelavstånd och att jag jobbar/reser väldigt mycket just nu. Lite onödigt mycket garagetid. Kan tänka mig att köpa en 1M igen faktiskt. Sålde den inte pgr av missnöjd. Skulle påpeka det nu när den är såld om såmvar fallet.,det är det inte. Skitbra bil och svinkul. Men man skall ha tid och gärna bana i närheten. Rekommenderar köp! Speciellt då priserna är väl låga i Sverige med tanke på begränsat antal Svensksålda...
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Marcus72, du har pm.

/Janne
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

Såg en 1M Coupe för 2 dagar sen för första gången och nu vill jag ha en :(

Jag som brukar hata små bilar... men denna är så snygg :D

Undrar ifall den är snabbare än e46 m3 då bägge har 340hk?
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ja, E82 1M är snabbare än E46 M3 oavsett vad som mäts även om det inte handlar om några oerhörda skillander.

Skillnaden blir dock större om man vill lägga några kronor på att trimma.
Det är inte särskilt svårt eller dyrt att få ut 400+ hk ur en E82 1M.

Vad som kan diskuteras är vilken körstil som föredras då vrid och varv skiljer mycket mellan bilarna.
Gillar man vrid eller varv?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Eller linjärt sug istället för respirator "knuff" :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Linjärt sug har jag haft, men man har mycket roligare med respirator knuff , som du så fint kallar det.
Pröva själv kävlingepågen!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm.. jag har också varit sugen på en 1M ett tag nu, undrar om man skulle försöka få ur tummen och handla en:-) Har extrem M abstinens nu och kärran behöver ev säljas igen innan hösten men den dan den sorgen...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jaa, bara handla på och gasa över sommaren! många och orätta ägare på bilarna, gör våra entusiastbilar eftertraktade i framtiden!.

Säkert som Amen i kyrkan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.