|
Sida 43 av 49
|
|
|---|---|
|
men Peddan bestämmer sig ju aldrig, han har bara järnkoll på alla objekt som är ute :-)) /Anders |
|
|
Nja...:-) jag har lagt bud från 460 på två av dem vita och en orange, inga skambud i mina ögon sett eftersom de begär från 470.... Blir saker inte sålda så är oftast priset för högt:-) Jag avvaktar väl, är dock sugen på nåt lite rappt snart för det snabbaste i garaget just nu är en saab 9-5... |
|
|
ja lite märligt att de inte säljer för 460 skulle jag säga i dessa tider och höst och vinter närmar sig med stormsteg, håller med dig Peddan, jag skrev med smiley så ta kommentaren som ett litet dåligt skämt! /Anders |
|
|
Priserna lär sjunka en hel del till , så vänta lite till o gör ett klipp till höst, vinter. Micke |
|
|
Vad är det som gör att så löjligt många gör sig av med dessa bilar redan, är det ett allmänt missnöje eller vadå? Jag är lite sugen på en men tvekar på hur den är som vardagsbil? |
|
|
Garanterat inget missnöje! jag tror många är oroliga själar o tycker inte pulvret räcker till längre. Kanske trott att dom skulle tjäna snabba pengar på dem! 1500 bilar blev sagt 2011 men i början på 12 bestämdes 1000 bilar till, o vad jag hört blev det ett jäkla liv på dem som köpt de första 1500. En del har bara för mycket flis o skall ha de senaste o köra sketan av dem o sen sälja. De e mina funderingar o det kan vara helt fel! Micke |
|
| Den funkar säkert kanon som vardagsbil, lite svåråtkomligt litet baksäte dock men det gäller ju 1 serie coupe generellt, angående att så många finns till salu beror kanske på att de sjunker snabbt i pris och ägarna helt enkelt vill sälja innan de loosar för mycket:-) | |
|
Inte sjunker de snabbare än andra bilar Peddan, tvärtom skulle jag säga. Att många säljs är ju rätt vanligt på den här typen av bilar. Finns ju även Audi RS3 till salu och det har ofta varit så här när det är nya M-bilar och motsvarande S och RS modeller från Audi. Visst fungerar den som vardagsbil, det är ju bara frågan om hur många man är och vad man gör med bilen till vardags. Finns inga som helst problem annars om man jämför med en vanlig 1-serie. Lite mera på soppakontot bara men väldigt mycket mera på glädjekontot :-) När jag sålde min 1M så köpte jag en M3 cab E93, som jag personligen utnyttjade mera än vad jag antagligen utnyttjat 1M, fick rätt mkt på glädjekontot även där men även resor utan tak vilket jag uppskattade när det var soligt några gånger i somras. Men vill man ha en rolig bil är det ju bara att köpa en 1M. Inte många som slår den där. /Anders |
|
| Nej jag menar inte att de sjunker snabbare än andra nyare bilar, men eftersom bilar inte är några spargrisar generellt så kanske många provar o sälja efter en/två säsonger om man ändå är sugen på nåt nytt. Är nästan mer regel än undantag att M-bilar har många ägare på kort tid. | |
|
ja de e konstigt att många M bilar alltid har många ägare på kort tid! tröttnar dem fort eller vad e det? hade varit kul att veta ? |
|
|
Jag ser ju klara tecken på missnöje, det finns 1st RS3:a till salu privat men 6st 1M. Med sjukt låga miltal dessutom, endast 1 bil har rullat över 1000 mil!! RS3:an känns ju unik i jämförelse.... Är det verkligen så att folk trodde man skulle tjäna pengar på dessa bilar eller åtminstone kunna gå jämt upp? |
|
|
bara för att det är många bilar till salu så betyder det inte att det är missnöje? de jag tror i första hand är : att många BMW ägare och då särskilt M ägare vill och måste byta till allt snabbare och roligare M bilar alt porsche! de är det jag menar med oroliga själar! |
|
|
Läste precist att det säljs carcover till 1M i USA för 325 $ ! min ställs av till helgen, så ett dammskydd kan det nog bli. |
|
Verdi |
Borde rimligtvis vara folk som köpt lite på spekulation. Kanske inte tjäna nåt, men iaf kunna åka 1M över sommaren utan att förlora alltför mycket pengar. Verkar orimligt att så många tröttnar på bilen så pass fort. Iaf om man ska tro allt beröm den har fått. |
|
skulle ju mkt hellre lägga till lite och köpa en beg 1M än ex vis denna Länk /Anders |
|
| Ja en 3-dörrars M135 känns ju som en lätt val mot en 1M men med 5 dörrar och automat blir det svårare.... | |
|
Håller med dig Anders! Automat o 5 dörrar hjälper inte i heller. Inget ur estetisk syn som skvallrar om att det är något extra? |
|
|
Får man se första under 400k snart? Länk |
|
|
Har inte läst hela tråden "ursäkta" om det har tagits upp tidigare men gick inte 1M få i ett annat kulör än vit eller svart? Var o varannan kärra är antingen vit eller svart som säljs. BMW M-POWER |
|
|
Jovisst finns det i en tredje färg , valenciaorange heter den! Cool är även den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.