|
Sida 4 av 49
|
|
|---|---|
| Den har precis anlänt tror jag. Ingen annons än. Betvivlar att det är annat än listpris de begär så jag tippar på mellan 550-580. Men det är enbart en gissning då jag själv inte vet den exakta specen.. | |
| Den har precis anlänt tror jag. Ingen annons än. Betvivlar att det är annat än listpris de begär så jag tippar på mellan 550-580. Men det är enbart en gissning då jag själv inte vet den exakta specen.. | |
| Blev en dubbelpost där ja.. Ska också lägga till att man bör gilla Malmö FF då jag skymtade MFFXXX som regnr ;) Haha | |
|
Ja den är mycket fin i vitt tycker jag.. Finns en vit nästintill fullmatad som är knappt inkörd av 1 privat ägare hos bmw i kristianstad oxå. Den begär dem 550 för men den har stått hela hösten så i mitt tycke borde den kosta max 500, eller? Endast renköp oxå då den säljs för kunds räkning... MVH Peter |
|
|
Det ska finnas en helt ny svart i Nyköping. Om den inte redan är såld funderar min kollega att hämta den i veckan, han skyller på att "frun behöver en ny bil". Själv har han just beställt en ny svart M5. Vad jag sett kör han endast M-bilar, men frun påstås tro att det rör sig om en vanligt "liten BMW"! Blir kul att följa, bara det inte snöar för mycket! Annars kommer som sagt en 3/5 dörrars M135i xDrive i höst, men detta är ju ingen Coupé. |
|
|
332: Spännande information du släpper ifrån dig. För jag har inte sett någon information om den modellen du nämner någon annanstans :D Dock betvivlar jag att den m135i kommer ha samma "skarpa" egenskaper som 1M har, eller!? Dock så väcker denna modellen mitt intresse när det gäller en året om bil med lite mer komfort men som fortfarande bjuder på körglädje. Peddan: Vitt ÄR den bästa färgen ;) Länk Sen tar dem ett bud på 500k jämnt är det bara att slå till. Du "sparar" en jädra bunte sedlar på enbart 150mil :P |
|
|
Bla "Bimmertoday" har haft bilder ute på M135i xDrive från Arvidsjaur där man fintrimmar chassie och drivlina. Den blir rätt nära släkt med 1M Coupé, men blir ju modernare då den är en F 20 och erbjuder 5 dörrar eller 3 dörrar. Tack vare xDrive samt liknande motor ( i stort sett samma, tri-turbo dock?) som 1m Coupé blir prestanda något bättre än denna, speciellt på sämre underlag. Ingen riktig M-bil hävdar vissa (andra påstår dessutom att 1M Coupé inte är det heller, men dessa blir tydligen allt färre) och tex bakaxeln blir mindre påkostad även om xDrive gör den mer mångsidig. Till råga på allt kommer som sagt nya, förbättrade triturbo bensinsexor (prestanda, förbrukning) så jämförelser blir allt svårare. M2 Coupé blir den naturliga efterföljaren, men även en 3dr X2 SUV Coupé lär komma i M-version. Ytterligare komplicerad blir bilden då tri-turbo dieselsexan på 381hk/745Nm kommer att hitta ner i 2-serien, endast i kombination xDrive och den 8-växalde automaten. Jag tror inte denna kombination är aktuell för F 20, men omöjligt är det inte på sikt. Någon brist på modeller blir det inte och BMW fokuserar alltmer på segmentet 1-serien och kommande 2-serien. |
|
| Synd att nya 1-serien ser ut som skit bara... | |
| 332: Ska genast googla lite och ta mig en titt på den :D Att den kommer bli effektivare 0-100 samt på sämre väglag är det säkert inget tvivel om kanske. Men just med tanke på den troliga!? avsaknaden av just ett "M-chassie" så kanske bilen inte kommer ha samma prestanda när det gäller bantider, även om jag inte tror den hamnar särskilt långt efterl :) Jag tycker det är lite tråkigt om den just enbart lanseras med xDrive även fast det gör bilen mycket mer mångsidig som du nämnt. Ska bli ytterst intressant att se ifall bmw lyckas hålla priserna nere på den kommande M2:an som de lyckades relativt bra med med 1M. | |
|
Är det någon som vet om det fortfarande går att beställa en ny 1M? I och med att det verkar gå att bygga en på hemsidan på bmw.se. Hur stor prutmån tror ni att det kan finnas på en splitter ny 1M? Mvh T5 -05 |
|
| Det finns ett par bilar kvar. Kolla blocket och ring runt till olika BMW handlare. Men det är verkligen bara enstaka ex kvar i hela Sverige. Sedan är det slut! | |
|
En av de sista: Länk |
|
| M135i xDrive Blir sannolikt billigare än 1M Coupé (var). Hur bantiderna blir beror delvis på banans beskaffenhet, däckval, eventuell fukt osv. I vardagslag blir den mer lättkörd än M1 då den har lättare att få grepp, men det avgörande blir att den absolut inte understyr som en Audi. Att undvika detta är en ledstjärna för BMW och ett villkor för att man ska erbjuda 4-hjulsdrift. Såväl bensin- som, inte minst, dieselsexor är nu så momentstarka att xDrive nästan blir en förutsättning. Den nya 381hk dieselsexan ger 745Nm från låga varv till exempel och kombineras endast med xDrive. | |
|
M-bilars 1M får jag reda på priset på imorgon. För den som törs köpa en pressbil.. Lite sugen är jag allt.. |
|
| 332: Ja den borde ju hamna någonstans kring 135i kanske. Ska bli kul att se de närmsta åren vad bmw spottar ur sig. Känns som att där är väldigt mycket på gång :D | |
|
Produktionen ska vara förlängd till Juni enligt M-ansvarig Göteborg, de har ansökt om 3 bilar.. //Robban |
|
| Xdrive lägger till vikt. Kommer knappast vara i närheten av 1M på bana. | |
|
Läser i nya Aftonbladet Bil att pressbilen 1M har kraschat två gånger... Trodde biljournalister kunde köra bil men det är tydligen inget krav.. Dom krascherna är garanterat inte medräknade i priset på bilen. Förklarar ju också varför Aftonbladet är så sent ute med att provköra bilen. |
|
| Råder olika uppfattningar om BMW kommer bygga några fler bilar. Det som sagts är att det levereras in i Februari/Mars men sedan är det slut. Inga nya bilar till några handlare. Men BMW kan ju inse att de kan tjäna mer pengar och ändra sig... ;-) | |
|
Den här begränsade produktionen har väl varit ett försäljningsknep. Om bilen säljer dåligt så kan man helt enkelt säga att "kvoten är fylld" säljer bilen bra så fortsätter man att bygga bilar tills efterfrågan är mättad. Det borde väl vara ganska bra marginal på en bil 1M med tanke på att det mesta är taget rakt från hyllan. Alla utmärkelser har säkert bidragit till att man fortsätter produktionen. Det var längesen BMW fick SÅ bra press! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.