AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.192

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 38 av 49
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Tror inte att M135 påverkar alls. Det är en helt annan bil. Ingen M-Diff och dessutom sjukt ful. (iofs är utseendet som baken)

Säsongen och att ekonomin i Europa går dåligt påverkar nog betydligt mer än något annat. Plus självklart att det lackar mot höst/vinter.

Jag rekommenderar alla som säljer att inte panikdroppa priset. Det är fortfarande bara 79 sålda i Sverige. Viper är en vanligare bil i Sverige än 1M...
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Såg en svart vid kvarnen idag i Uppsala.
Såg nytvätttad ut, riktigt fin :)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@debren: Jag bor i Uppsala om du är intresserad av att prova en runda. Ingen tokkörning då men kontakta mig på min annons på blocket. Du ser mitt telefonnummer där. Det är den 1M som är grymt snygg välvårdad vit med en X5a i bakgrunden. Troligen snyggaste 1M i Sverige... (jag jävig neeeeejdå!)

BTW: några som tänker åka med på BMW träffen på Tisdag nästa vecka i Uppsala? Jag tänkta nog göra det. Sist jag var med på träff i Uppsala körde man Alpina B3. ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Jag vet att BMW Novation hade en helt ny 1M i svart. Men den verkar såld då jag tittade in i Måndags. 575000 SEK. Undrar vem som köpte den. Kanske den som var på kvarnen? Inte sett några svarta i Uppsala. Enligt Novation skall det finnas någon med en orange men inte sett den heller. Faktiskt inte sett någon annan rulla i Uppsala. Träffade på en vit på väg till jobbet och vi åkte lite karavan. Hon som körde verkade spana in min fina bak! (Performance carbon spoilern!) ;-)
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Hybris; ja det är svårt att veta vilket pris som är rätt, tycker själv att jag lagt ett attraktivt pris med tanke på utrustningen. Nu ligger det väl 10 stycken på blocket med varierande priser, och det beror såklart på körsträcka och utrustning. Att det ligger 10 till salu nu, är nog en syn som kommer att bli sällsynt! Tror personligen inte priserna kommer att rasa, med tanke på hur få ex som finns här hemma. Men det finns ju alltid en del som ligger och hoppas på det! Vem vill inte göra en bra affär?

Jag tror inte heller M135 påverkar alls, det är en helt annan liga med diff etc, plus att den kommer att serietillverkas, vilket gör prisraset större och snabbare.

Hade jag varit lite yngre och en hejare på bana, så hade jag definitivt behållt 1M:an, men man får ju inse sina egna begränsningar!

de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
BMW träff på tisdag? Var? Ulvakvarn?
Finns det info nånstans om detta?

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Den enda prestandaBMW på Novation just nu är en ny BMW M3 cab i grått. Tycker den stått där i evighet. Nästan lika länge som den 750 de försökt sälja i snart ett år. De har sålt tre nya 1M på någon månad. Med Känsla tyckte mig se din bil på Novation också? lade du ut den på uppdrag? De hade en begagnad 1M i vitt som vändes snabtt och det var ungefär när din försvann från blocket. Klurar på att ställa upp den där då jag vet att se bilen är en annan sak än att se den på blocket...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@debren: Länk

Startar på Novation vid 16 och drar till Ulva Kvarn.
Wi
44
Wintis
M3-2016
Tror det kan vara en bra idé hybris. Har försökt sälja en Audi A4 Allroad själv nu ett par månader och har funderingar på att låta Audi sälja den till mig. Tror att många inte har de pengarna att slänga upp och bankens billån blir dyrare än att finansiera bilen hos bilhandlaren där räntorna kan vara rätt förmånliga......

Lycka till med försäljningarna och jag hoppas att ni inte ångrar er för roligare bil i den prisklassen får man leta efter :-)
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Wintis: tror du har helt rätt i fråga om att lägga ut på uppdrag och finansiering, håller på att kolla det själv.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@marlboro: Enig med dig. Din bil borde säljas rimligt snabbt. Tänk på att det fortfarande är lite semestertider. Inte helt optimalt just efter semestern. Men ditt pris borde locka utan tvekan. Jag har mest råkat ut för folk som vill pruta ned till den nivå du vill ha och personligen säljer jag inte för det då jag inte har ekonomiska bekymmer eller behov av en annan bil etc. Ha lite tålamod så borde du lyckas sälja den innan Augusti går ut. Prestanda bilar brukar ta längre tid än vanliga BMW. Min Alpina tog 2 månader att sälja då alla inte fattade vad det var och i vanlig ordning skall pruta. (eller byta mot något fånigt) Själv har jag haft två seriöst intresserade men en köpte nog den nya som stod på Novation tror jag. Den andra är nog inte klar vad han vill ännu. Sedan en drös av de vanliga som man inte riktigt vet vad man skall tro om...

1M är utan tvekan en bil som kräver respekt. I "limpmode" dvs det läge man startar bilen i är den hanterbar för de flesta. I "M" läge fortfarande hanterbar. M/MDM läge kan den bitas rejält om man inte har respekt och i DSC OFF kan den vara riktigt farlig. Jag kör aldrig i DSC OFF. För gammal och inser att jag inte är kung som bilförare. Inte kass men inte en racerförare. (trodde man i 20 årsåldern iofs) Tror de smällda bilar man sett på nätet är personer som lekt sig upp till DSC OFF och tror de kan köra. Såg att tom The Stig körde av banan med DSC OFF. Det är ett jäkla vrid och kraft i backen direkt och utan antispinn? Kort och bred bil? Det släpper direkt. Perfekt för powerslides om man är sån. Inte som klassiska sugmotorerna där man tokvarvar innan det händer något. Här har man kraften hela tiden och turboboosten som dessutom dundrar i med 50nm till. Faktiskt ganska onödigt att varva den över 5000 rpm i de allra flesta lägen. Är man duktig banförare måste denna bilen vara en av de allra bästa. Om man inte räknar KTM/Atom som bilar då men de är ju mer MC på fyra hjul. Själv har har jag inte fått prova den på bana ännu! Vill inte för då kommer jag inte sälja! Skall kanske inte erkänna det här men bilen är som en drog. Jag kan inte ha den då den är för bra. Säljaren på BMW skrattade åt mig men det är sant. Kan inte ha denna bil! Det är som en älskarinna! Varning! ;-)
_m
42
_marlboro
120dA Coupé -09
Hybris: Ja, vi får se vad som händer närmaste dagarna, sänkte priset häromdagen till nuvarande 465.5 K och håller på att kolla med min handlare om att lägga ut den på uppdrag, men det gör ju bara bilen dyrare när en mellanhand skall ha sitt, samtidigt så kanske en köpare får bättre lån lättare. Men om man man har finansiering klar så gör man en billigare affär genom blocket!

Att köra den i DSC OFF? jag kan bara hålla med ditt inlägg! Och en drog är den, har man haft en dålig dag och kör en liten sväng, är det bättre än att stoppa fingrarna i burken...!

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Tror de flesta behöver finansiering. En 1M för 465K. De ger 93K i kontantinsats och sedan 372K i finansiering. Blir inte blodigt per månad.

Vad fasen utrustar man en 3-serie så är man snabbt över 400K! Detta är en limited edition M bil! ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Min X5a kostade 650K och då var den billig som ny. *skrattar*
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Hybris: Jag gillar din säljteknik.. ;-)

Jag ogillar miljötalibaner - skarpt.
/Andreas
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Ja kan tyckas vara lite säljigt kanske. Var väl lika säljig innan jag klurade på sälja kärran också iofs. 1M är ju bara för sjukt bra bil oavsett. köp en oavsett av vem om du inte lider av mina problem. ;-) Jag ängrar mig sådär varannan dag och börjar tänka ä skit samma nu köper jag Akra och N55 (hjärtat) sedan vaknar min trista hjärna och berättar att jag inte kommer ha tid när man sover på hotell ute i Europa hela veckorna. Otroligt velig. Som sagt hade tierp arena öppnat för BMW CS och track days? Glöm att jag säljer då blir det till att lära sig köra bana på riktigt och så får bilen helt enkelt bli en banbil på allvar! Det hade lockat enormt mycket men som sagt har lååångt till andra banor tyvärr. ;-)
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Janne: Nu har jag bokat tid i Eskilstuna. Kul att du nämner teknikern i V-ås, jag hade nämligen hans gamla svarta 135:a och funderade på att köpa hans 1M men bestämde mig för en ny istället.

Hybris: Det finns ju en liten bana i Sala också :)

// Christopher
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hybris: ingen bana är för långt borta när man har en 1M! Hehehe
Hur långt har du till Mantorp? BMW cs har annars träffar där ibland!
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Med BMWCS erbjuds Gelleråsen och Lund Flygfält i september och Mantorp i oktober.
På Ring Knutstorp helgen som gick var vi sex stycken 1M.

BMW Club Schweden-BMW Sport Club
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Ett A kan göra så mycket...
Lunda utanför Uppsala.

BMW Club Schweden-BMW Sport Club
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.