|
Sida 36 av 49
|
|
|---|---|
|
25 mil på en sommar!? Jag tycker nästan det är fel att säga att du använder den som entusiastbil när du inte använder den alls. =) Men det är skönt att ha möjlighet att spara leksakerna fast de inte används så mycket som man tänkt. Tycker själv min motorcykel får färre mil än den förtjänar, men jag är inte sugen att sälja den för det. |
|
|
den såg läcker ut Skorpionen, alltså även din 3,0 CSI. Gäller att vårda den ömt :-) Men man ser hur utvecklingen har gått framåt. Läste nyligen en artikel i en av biltidningarna hur BMW 700 modellen en gång "räddade" BMW. Idag känns denna tanke obegriplig när man ser den modellen och jämför dagens modeller. Men du måste ut och njuta lite mera av bilen innan sommaren tar slut nu! :-) /Anders |
|
|
Jo, jag kan hålla med dig om utvecklingen! men vart de inte 00,02 serien som en gång räddade BMW? Blir de fint väder till helgen så luftas The Shark! MvH Micke |
|
|
Hjälp! Har lite nej, mycket panik inför nästa Track Day den 11/8 på Falkenberg! Försöker beställa bromsbelägg som bättre fungerar/håller för bankörning än vad originalbeläggen gör! Originalbeläggen höll för 1200mil & 4 trackdays, sedan bytte jag till BMW original som endast höll för 2st Trackdays?? Jag har sonderat marknaden och det är problem att beställa belägg då ingen verkar veta vilka belägg Som passar bak! Fram skall det tydligen vara samma som BMW M3 E9x. I am not Young enough to know everything |
|
|
Min fråga är alltså om någon ägare till 1M har bilder och mått på bakbeläggen Så att jag kan mejla dessa till tilltänkt leverantör?? Har även ringt BMW som säger att bakbromsarna är unika för 1M vilket jag tvivlar på! Är på semester själv och har ingen möjlighet att demontera bakbromsarna innan dagen före nästa Trackday hoppas därför på att någon av er sitter inne med denna kunskap?? Mejla gärna om ni har möjlighet! Tack i förväg I am not Young enough to know everything |
|
|
kom ut en till idag på Blocket Länk 2200 mil, torde väl vara den mest använda 1M här i Sverige. Rätt högt pris tycker jag med de milen och den utrustningslistan. /Anders |
|
|
ser det fanns en till med idag på Blocket Länk /Anders |
|
| Vad vill det säga att dom säljer bilarna så fort,är dom inte nöjd med bilarna elle är det något annat? | |
|
Med tanke på att dessa bilar är bland det roligare man kan köpa för någorlunda rimliga pengar så tror jag inte någon ägare är missnöjd. Det handlar sannolikt om tidsbrist och/eller kostnad. Sista länkade bilen var också ganska intensivt brukad. 1100 mil på fyra månader! |
|
|
Mycket Power vill ha mer Power! 340 vildhästar räcker inte till längre? Oroliga själar? Köra skiten ur dem, för att sen sälja? Har kanske egentligen inte råd med dem? Trodde kanske dom kunde tjäna pengar på dem i tidigt skede? vänta 10 år så får vi se! Någon som har fler teorier? |
|
| Den sista måste vara helt fel prisad. Den utrustningen, dom milen efter som redan påpekat 4 månader.... | |
| Håller med om att det framförallt är den sista som är fel prisad. Betalade första ägaren ens den summan när bilen var ny? Och den första har nog använt bilen som det är tänkt med tanke på att däcken är nya runt om (bakdäcken känns inte ett dugg konstigt, men fram?). | |
|
Jag var och provkörde en Bmw 1M idag för första gången...:-) Kan inte annat än hålla med merparten om att det är en oerhört körglad bil! DOCK störde jag mig fruktansvärt på att den knappt låter nåt alls när man varvar?? M3/M5 låter ju underbart men 1M låter verkligen inte alla som de M-bilar jag tidigare kört. Är det stressfläkten som förstör ljudkullissen så eller går det att "fixa" med annat slutrör tros?? MVH Peter |
|
|
Knutstorp lördag räknade jag hem 3 vita, 1 svart som var folierad matt grå o 1 valencia!. Peddan: annan slutburk skall fungera! |
|
|
Vrålåket råkade vinna effekttävlingen på Ring Knutstorp (dynotest). 414 PS/636 Nm (386 PS på bakhjulen) Allt fungerar, och fungerar bra ;) BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Hobbe Z4, inte orginal antar jag -:) Vad är modifierat ? Är intresserad för egen räkning. /Janne |
|
|
Inget extremt då tillförlitlighet är A och O eftersom bilen används både på gata och bana. Valen är personliga då jag bara använder vad jag själv anser är bra och går att lita på. - BSR:s mjukvara för 1M - Wagners 1M intercooler - N55:ans mellanrör BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Oops! En korrigering: 368 PS på bakhjulen (inte 386 PS...) Det är lätt att blanda siffror ; ) BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Börjar bli dags att boka tid för inkörningsservice. Solna är närmast och bekvämast men man har ju läst en hel del negativt om dom. Vad säger ni ska man lämna in bilen i Solna eller inte? // Christopher |
|
|
Jag lämnar alltid in mina bilar på Novation i Uppsala även om jag bor i Stockholm. Bra service och kunnig personal. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.