|
Sida 3 av 49
|
|
|---|---|
| Vilken vinge är det då X-Max? Vad jag förstår det som så släpper bmw en 1M-specific vinge som är ännu "högre" än nuvarande. Sen borde de som tillverkar läppar till fronten seriöst fundera över varianter i svart abs-plast eller vad det nu heter. Extremt mkt billigare och enligt mig iaf :) i princip lika snyggt. | |
|
Det är den vanliga BMW Performance jag syftade på. Jasså, så BMW skulle tillverka lite perfomance grejjer för 1M endå:) Då kanske man skulle vänta ett tag.. Ja, en i abs-plast hade funkat :) Bara hålle tummarna och hoppas något företag gör en sådan, Slek designs är ju väldigt fin. |
|
|
BMW performance vingen som även passar 1M är lagom. Högre grejer kommer i varje fall inte jag gilla. Söker Ni på BMW.com istället för .se så hittar Ni BMW M performance sortimentet till 1M. Kommer de ytterligare saker? |
|
|
X-max: Du skriver att din bil är en 2012. Betyder det att du liksom jag inte fått en ännu? Min kommer i Januari och är en 2012. |
|
| Provkörde en 1M igår. Vilken otrolig bil det är! Helt underbar! Utan tvekan mer än värd priset! Skall jag säga något så skulle jag önskat lite mer ljud inne i coupen när man gasar. Men det går ju att fixa med lite nytt avgas. Innan jag går den vägen skall jag köra in bilen och prova mig fram lite. | |
|
Jag får bilen snart, kanske skulle lägga till att det är en årsmodell 2012 fast tillverkad slutet på 2011.. Jasså, så du har haft lyckan att fått provköra!:D Hoppas man hinner köra innan snön kommer, vore ju surt att få ställa av den det första man gör.. |
|
|
Hoppas du hinner några mil X-Max, jag har nu avverkat 275 körglada mil med min. Helt fantastisk bil! /Anders |
|
|
Med känsla: Då har du hunnit gjort första servicen, då är det ju bara att tuta och köra i vår sen. Har för mig du skulle göra som jag att ställa in den i garaget över vintern, hehe:) Mvh// Jonas |
|
|
Yes gjorde den för fem v sen o den går nu om möjligt ännu bättre. Ja jag ska ställa av den snart men försöker hinna njuta lite mera. Kan säga det en otrolig kontrast mellan X5 och 1M.:))) /Anders |
|
| Såg en vit 1M förra fredagen i Helsingborg city på kvällen - Sjukt galet nice och den mullrade fett för föraren drog på hehe :D | |
| När jag provkörde så hörde man en röst i bilen... "gasa... gasa..." ;-) | |
| Ingen som är sugen att haka på och köpa en Sleek läpp i carbon till sin kärra? Har startat en tråd på forumet med länkar till bilder, pris etc. Tänkte att vi kunde dela frakt! | |
| Inte långt kvar nu. Nästa vecka kommer kärran... | |
| hybris: måste vara tråkigt att vänta men snart så:P | |
| Har en fråga till er som har nu kört lite med era 1M bilar och som även kört M3 E46. Vad kan ni säga om t.ex köregenskaper, väghållning osv mellan dessa bilar? | |
| Jag hade en BMW Alpina B3 3.3 (E46) innan. Den var snabbare än M3 (E46). Bevisade det många gånger. Den 1M jag provkörde kändes både snabbare och stabilare. Har inte fått min ännu så kan inte riktigt bedöma det full ut mot Alpinan. Bara spontant känns 1M som en både roligare och snabbare kärra. ;-) Får se vad jag tycker när jag har lite sommarkörning bakom mig. | |
| Körde m3 e46 i tre sommrar innan jag hämtade ut min 1m i höstas. Ettan känns bättre på mer eller mindre allt. De mest positiva punkterna tycker jag är styrningen/körkänslan samt kraften, den matar på något jävulskt :) Jag hann klämma av 320mil i min på typ 1-1/2 månad och längtar något extremt till den 1:a April då den tas ut igen om väderförhållandena känns ok! | |
| Hammond och Top Gear utnämner 1M Coupé till "årets bil" i konkurrens med många sk superbilar! Synd att bilen i stort sett är slutsåld. M2 dröjer lit,e men blir ytterligare ett steg upp som vanligt. Kommer innan denna gör även M135i xDrive som 3dr och 5dr - samma motor i kombination med 4-hjulsdrift och något lättare kaross, men för en Coupé så får man invänta M2 Coupé. Under tiden får ni trösta er med 1M Coupé som blir ett samlarobjekt. Ett råd som vanligt är väl att inte kleta ner bilarna för mycket med eftermarknadsgrejor - dessa höjer sällan värdet. | |
| För den som är intresserad så har Paulssons Bil i hbg en flång ny alpinvit 1M till salu! Vekar vara utrustad med det mesta dessutom! :) Blev för övrigt förvånad över att hammond även utnämnde den till årets bil efter hans aningen negativa inställning till den när den testades i våras i programmet! Men han ändrade sig när han fick köra den ordentligt kanske ;) | |
|
twinsturbo: Har dem den inte på annons? hittar den inte.. Vet du vad dem begär? MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.