|
Sida 28 av 49
|
|
|---|---|
|
Christian: fick 10% rabatt på min.. Men nu går det ju onekligen inte att beställa längre så det borde inverka positivt på priset. //Robban |
|
| Det finns ju fina lågmilade välutrustade 1 M på blocket med begärt pris under 500 så runt 450 är väl ett rimligt begagnatpris framåt hösten. Det lär nog dröja innan de stiger i värde:-) | |
|
Klart det kommer dröja innan dem stiger, så har det varit med alla BMW:s bilar som blivit samlarobjekt. Intressant är att se hur många år det tar. |
|
|
De är sjukt billiga på blocket. I USA får du betala mer för en begagnad bil än vad de kostade nya. En på blocket är nästan helt ren bil så den bör ju ligga under 500K. Men de andra tycker jag för billiga. Roligare bil för det priset finns knappast. Iofs har jag sett en som legat ute otroligt länge och måste nästan vara något fel. Den som verkar ett bra val är nog den som "medkänsla" säljer. AW är grymt fina tycker jag! Jo jag har en. ;-) |
|
| Den som legat ut länge är bort nu såg jag... | |
|
Det är ju alltid så att bilen är tyvärr inte värd mer än vad köparen vill betala .... Jag har en AW som gått 2 mil för 480k om någon är sugen.. |
|
|
Kan eventuellt vara intresserad. Skicka gärna ett mail till mig (dhca82 (a) gmail.com) med lite mer info. :-) /Christian |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Mozimo Tänk på när du ska köpa beg BMW 1m köp en välutrustad bil. Det är bättre den dagen du ska sälja . Jag petade i allt i min utom metallic lack för färgerna som finns gillar jag inte |
|
Nils-Johan Jag är lite kluven. Letade länge efter en 335a som hade allt utom nav då jag tycker att det bara förfular inredningen. Dock så är det säkert bättre den dag man ska sälja som du säger. Har för övrigt otrolig beslutsångest om jag verkligen vill byta bort min nuvarande bil... Hjälp mig att övertyga mig själv. :-) |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Mozimo Låter som du har en jättefin bil idag. Jag har själv haft en 335 m fast det var en touring. Det enda jag kan säga är att jag har haft många BMW och kört olika modeller men att köra 1 m är sjukt kul. Åk och prova en så du kan känna på hur det känns. |
|
En m-bil ska alltid vara "fullutrustad" annars skrivs det här på forumet om några år att den är för dåligt utr o svår att sälja. /Anders |
|
|
mozimo: Roligare bil är svårt att hitta. Den dagen då du behöver mer kan du lätt chippa den till 400hk och då kör du ifrån det mesta. Sök på youtube och se hur en Evolve trimmade 1M kör ifrån riktiga monster bilar... Har inte haft nöjet att få köra bana med min 1M ännu. Misstänker att det är sjukt kul. Nackdelnar med 1M? Man vill tuna och optimera. Det kommer automatiskt med denna bil. Själv har jag bara kört kosmetika än så länge. BMW Performance karbon, Ind sidoblinkers, Lux 5000K etc. Pratade med en av BMWs M tekniker. Han kör alla M bilar och gjort så under många år. Han säger att den idag roligaste M bilen är 1M. Inkluderat nya M5 och M6. Det är ett bra betyg då de senare kostar dubbla pengen. Dvs köp en 1M och en 530d touring och få pengar över... Skulle han köpa en M bil skulle det vara 1M. Jag kan inte komma på någon prestanda bil för den pengen som inte är rejält begagnad som är i närheten. Är jag nöjd med bilen? Ja det är den roligaste bilen jag haft med nackdelen att många åker en massa onödiga turer bara för att det är så otroligt kul. Mitt tips? Köp! Givet! Har du en 335 är du definitivt i målgruppen för en 1M. PS. Du åter upp bilar från DKW med alubackspeglar vilket är kul... |
|
| Har du möjlighet så köp omg, du blir i nte besviken!Fullutrustning eller ej ?man får ställa sig den frågan själv. | |
| Jag mötte en vit 1m med två svarta breda streck på taket utanför Trelleborg idag. Någon här? Den var fräck. | |
|
1M är en galen bil! 500.000kr är dock för mycket! Kollar på de beg som finns ute och alla ligger ute för nybilspriser efter rabatt. |
|
|
Ok More, lycka till att förhandla dig till 80 tkr eller 14% rabatt på en ny. /Anders |
|
|
10% har jag redan fått men bilen kändes fortfarande för dyr. Resterande 2-4% är väl värda att tappa själv för att få en 12a med den utrustning och färg man vill. |
|
|
Den handlaren som lämnar 10% rabatt på en ny bmw för 580 tusen måste ju ha hyfsad avans tänker jag:-) Kanske om det är en gammal demobil men annars verkar det otroligt generöst.. /Peter |
|
| Den spec jag kollat med Vit, Navi, H/K osv kostar ca 551, -10%. 496tkr för en 2012. | |
|
Så hög rabatt får man inte på en limited car. Nu finns inga fler att beställa längre så frågan är bara hypotetisk. I USA har priserna faktiskt gått upp då efterfrågan är så stor och det inte finns några att beställa. Mest demobilar/PR bilar som sålts billigt. De är ofta körda ganska hårt. En fullt utrustad 1M kostar väl runt 580K i Sverige. Min gick på ca 560K ny sedan har jag utrustat den med BMW performance för ca 10K till. Jag valde bort elstolar och nyckelfri start (dels gillar jag inte den större nyckeln och dels ger det så lite i en coupe med två dörrar). Elstolarna var löjligt prisade på 15K och med tanke på att det bara är jag som kör den plus viktökningen så hoppade jag det. Man klurade ju även på Recaro stolarna... ;-) Om jag skulle sälja den skulle det inte gå under 500K i år och den milen på mätaren. Den är ju nyss inkörd och som ny. Nu är det inte aktuellt att sälja då jag faktiskt inte kan komma på en alternativ bil som kan ersätta den just nu... ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.