|
Sida 25 av 49
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
1M har blivit mycket populär för banåkning i BMW sport club har jag märkt. =) Mvh Patrik |
| mjo, där var en hel drös på Mantorp Park idag... :) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Upptäckte även Att M3 GTS har likadana fälgar som 1M, fast svarta! =) Mvh Patrik |
|
(nu med bild) Som svar på "varför 18"?": svart med original 18" (M3) Länk Länk både snyggt och mkt bättre köregenskaper... |
|
|
onehp: På bana tycker jag Apex med "square setup" verkar optimalt. Billigare däck och man kan switcha dem på alla fyra. På gata är originalfälgen otroligt snygg. När man får sina första märken på dem kan det vara lägga att byta färg till svart eller gunmetal. Så mitt förslag är: 18" Apex för bana med toyosulor Original fälgarna och däcken för gata. Däcka om original till Nokkian Hakka 7 dubb för vinter (om köra lite hela året. LSD gör faktiskt bilen bättre än vanlig 1-serie på vintern) |
|
| Javisst. Har dock alltid tyckt original 19" ser lite för stor och klumpigt ut och jag vet att det iaf finns några ägare som har liknande tankar och då kanske det är roligt att se lite förslag? ;-) | |
|
Gällande utseendet så tycker jag 19" passar perfekt på 1M. Personligen har jag mycket svårt för de som byter till andra fälgar på 1M då OEM är grymt snygga och dessutom inte direkt billiga fälgar. Ibland känns det som att vissa byter bara för att det går. Köper att det blir bättre komfort med 18". Min 1M är mer komfortabel än min X5 (E70) med sportpaket och 19" runflat. Mindre stötig över gupp etc. Låter skumt men faktiskt sant. Ja 1M är hård men faktiskt bättre än många andra sportbilar. Håller med dig om att det är kul att se varianter. Smaken är delad och kul att inte alla ser exakt lika ut! Skall bli kul med lite träffar framöver! |
|
|
Onehelp, okay, har dock aldrig gillat 18 tummarna till M3 och föredrar original 19" till 1M, men smaken är som alltid olika och det är väl tjusningen att inte alla tycker lika :-) /Anders |
|
| Varför säljer så många sina 1M så snabbt? Finns flera som inte ens rullat 500mil som säljs privat. | |
| Ja det är lite konstigt, nyhetens behag? körglädjen är säkert på topp. Kanske är så att många tröttnar på att den är så liten? Baksätet är ju rena skämtet och en halv miljon är mycket pengar för en leksak:-) | |
|
Pierran: Y-eker 359 fram 9x19" 6650sek bak 10x19" 7265sek för original. Hittar inte lappen med priset på svartlackerade men det var runt 800 mer per styck. Det är listpris så 10-20% rabatt ska nog gå att få! |
|
| Finns ju alltid dem som inte kommer överens med bilen trots att den nästan bara fått positivt kritik. Sen är där säkert en viss del som får "kalla fötter" när man börjar titta på ekonomin i ett nybilsköp över en period på tre år ;). En halv miljon är väldigt mycket pengar för en bil helt klart. Dock får man rätt mycket bil för dem pengarna när det gäller 1M, knåpar man ihop en 135i coupe så är en exakt specad bil 75k billigare vilket givetvis är mycket pengar. Men sett till vad man får är 1M mycket för pengarna. | |
|
BMW i Uppsala sålde båda sina bilar de hade ute (en begagnad vit och en ny svart) på ett par veckor. Någon av bilarna som är ute har jag sett under lång tid. Kan bara säga att får du chansen att köpa en slå till! Roligare bil för det priset hittar du inte. Värdeminskningen på vanliga bilar kommer vara större än på 1M. 1M tillverkades i ett begränsat antal och är nog en av de roligaste banbilarna på marknaden. I höst öppnar de banan i Tierp så förhoppningsvis kan det bli lite track days där! Skall man sälja är väl våren det bästa tillfället så kanske inte så konstigt att det ligger lite bilar ute nu. |
|
| Twinsturbo: positiv kritik?? | |
|
Peddan, vad är din poäng? Min bild är att det har blivit väl mottagen i flertalet recensioner. __________ Mvh Grelle |
|
|
Peddan, jag måste nog även jag invända. Om du följt med i pressen och media så har ju 1M blivit vald både till årets roligaste bilar och mig veterligen vunnit varenda test. Att någon skulle sälja en 1M för att den skulle vara "så liten" är ju rena skämtet. Ingen som köper en 1M köper den som familjebil skulle jag tro. Den är dessutom isåfall rymligare än många andra lika motorstarka bilar. Prova baksätet på ex. vis en liten Porsche. Att en del säljer är väl upp till var och en. Jag har själv lagt ut min bil till försäljning för att jag helt enkelt inte hinner använda den. Jag har nyligen flyttat in i nybyggt hus och har fullt upp med anlägga tomt, måla utvändigt mm. Jag har dessutom två ytterligare bilar. Det är dock absolut den roligaste bil jag har haft och om jag säljer den så kommer jag garanterat köpa en igen senare när jag har tid att köra den. Nu står den tyvärr bara i garaget. Ibland kan det vara bra att vara lite bättre påläst om man skall vara besserwisser. /Anders |
|
|
Ha ha jag vet att bmw 1M lovordas i pressen. Jag menar att man kan inte säga "positiv kritik" !! Kritik är nåt negativt och positivt nåt bra...lite svensk lektion åt twinsturbo:-) kalla mig INTE besserwisser tack (med känsla) |
|
|
Peddan, nu är du nog ute på tunn is. Det här är kanske inte bästa källan men Länk Jag tror nog du är lite besserwisser allt och Med Känslans ord om att man ska vara påläst som besserwisser gäller än. =) __________ Mvh Grelle |
|
| Ok, den länken var väl inte helt solklar iofs:-) jag har alltid fått lära mig att inte säga "positiv kritik" men jag ska va tyst nu för att behålla friden då:-) | |
| Finns faktiskt 3st fabriksnya på Bytbil. Hur många tilldelades Sverige? Största problemet skulle vara att välja färg. Tycker den passar fantastiskt bra i alla de färger den tillverkas i! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.