AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.220

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 20 av 49
Vad blev priset fraktat oc klart till Sverige hybris? Jag har beställt Eisenmann Race från mid pipen och bakåt. Hoppas på en lagom förändring av avgastonen åt det lite aggresivare hållet :)
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
£1169 inc VAT plus frakt. Inte fått en offert på frakt ännu. Men borde inte vara så blodigt då det är från UK.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
70 brittiska pund i frakt har jag fått som förslag.

Gällande Apex fälgar så finns lite bra info på:
Länk

Kan köpas i Sverige via schmiedmann.se

hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Inser att jag kanske var lite otydlig. 70 brittiska pund för evolve avgas i frakt.

Det andra om Apex fälgarna.
Okej, känns ju som ett ok pris. Jag har varit väldans nära att beställa fälgar till min de senaste dagarna. Dock hejdar jag mig nog ett tag till då jag inte blir riktigt överrens med mig själv ifall det kan bli snyggare än originalfälgarna. Har även haft lite tankar på att lackera originalfälgarna i en matt kulör(grå eller svart) men vi får se hur det blir helt enkelt :)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Originalfälgarna är supersnygga! Det är extremt svårslagna! Att köra ett par 18" Apex med samma dimension runt om handlar nog mest om för bana och optimera utgifterna för gummi etc. Dvs kör original normalt och Apex på bana. Men man skall nog köra en del för att det skall vara värt det... ;-)
Ja precis. Skulle jag köpa andra fälgar är det enbart utseendemässigt så att säga.
Ja precis. Skulle jag köpa andra fälgar är det enbart utseendemässigt så att säga.
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Länk

Gaaaaaalet 1m står sig bra mot m3 gts. Helt sjukt

BMW FOR LIFE
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Sommardäcken på nu. Inkörd. Helt otroligt vad bilen går! Den är sjukt mycket snabbare än den Alpina B3 jag hade för några år sedan (E46). Helt jäkla otroligt hur bilen accelererar och bromsarna... Mmmmm... Sjukt imponerad! Love it!
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Körde ifrån en Audi S5 idag. Lite skoj då jag inte ens hade mdm läget i och jag slöväxlade... ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Måste nog bli bankörning i år. Helt nybörjare på bankörning. Några tips? Vart kan man gå BMWs M-driver kurs för 1M? Klurar på om det kan vara en bra grund för att lära sig bilen ordentligt. Sedan någon vanlig bankurs. Någon annan som varit i liknande situation och kan dela med sig av lite tips?

Inser att enda chansen att kunna rasta en bil som denna är på bana.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Nurburgring har väl BMW M Driver utbildning? Finns säkert fler ställen på mindre lokala banor i Tyskland
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
hybis; Grattis:-) En S5a ska ju inte vara några problem att hänga av.
Jag har kört en hel del bana och det är bland det roligaste som finns. Gå med i en motorklubb som har bankörnings på agendan, det är det smartaste.

//Stefan

Mina bilar:Länk
hybris:
Sviestad i Linköping är ju skapligt nära dom har även licenskurser. Om du blir medlem i BMW Sport Club så har även dom licenskurser första 27:e april på Sviestad.

Kolla in www.lms.se
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Sviestad är kanonbra, rekommenderas varmt.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
Hybris,

mer informatiom om bankörning hittar du här:
Länk
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Tackar alla! Skall förkovra mig lite! Låter som BMW CS är ett bra alternativ.
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Hämtade ut min idag fan va kul det e !!!
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@twinsturbo: Vad fick du betala för ditt Eisenmann race? Vem köpte du av? Leveranstid? Har du svarta ändrör?

Evolvo är ju supersprint race. Såg att Hartge har exakt samma avgas som Evolvo. Ser identiskt ut på bild. Misstänker att Hartge dock tar lite mer betalt...

Har inte beställt något ännu.

Jag har valt bort Akra då det är för dyrt. Vill dock inte ha något som bara låter som OEM. Perfekt hade varit ett billigare racesystem med trådlös styrning ungefär som Akra har så man kan välja civiliserat ljud eller race. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.