AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.215

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 19 av 49
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Jag upplever drone/resonans runt 110-120 km/h på 6an. Blir ju lite extra märkbart då man ju ofta ligger i samma hastighet och varvtal en längre tid på motorvägen. I övrigt inte tänkte på det i övriga situationer. Varvtalet stämmer nog bra.
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
soppatorsk :)

Asså jag orkar inte. Felet var givaren till soppatatanken.
Visade att jag hade halvtank fast det var slut haha.
Skönt iaf att det inte var nått allvarligt.

BMW FOR LIFE
oops :-) hmm lite pinsamt när du "spytt galla..."

men 1M är så kul så man tittar ju inte på så värdsliga saker som att kolla om soppaförbrukningar är i harmoni med mätaren. Om du tankat fullt och kört slut på en tank på 37 mil så har du kört bra med pelle i botten dock...eller mest i stan. Har väl 53L tank.

/Anders
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
he he! Soppatorsk! ;-) Skönt att det var ett enkelt fel. Då kan du känna dig tryggare än med din 740 då? ;-)

Blir sommardäck på Måndag. Kan inte vänta... Inkörningsservicen gjord för en vecka sedan och bilen längtar att fä sträcka på sig lite.

Gällande drone så är upplever jag det på 6an mellan 2000-3000 rpm när man ligger runt 120 km/h. Ni andra?

Sugen på Evolve avgas måste jag erkänna...
Wi
44
Wintis
M3-2016
Hämta min i idag nere i Lund och körde upp den till Mr. Cap i Helsingborg! Kan lugnt säga att man är nöjd! Är det 200 mil innan första servicen? Min indikerar redan för service pga. tiden.....
Wintis: Valencia Orange parkerad utanför Mr.Cap runt 16-16,30 i eftermiddags? ;D Är du bosatt i Hbg-området? :)
Wi
44
Wintis
M3-2016
Yes det var jag! Får tillbaks den på Måndag efter en master treatment, kan knappt vänta :-)
Bor nere i norra hamnen! Själv?
Roligt med en VO i Hbg. Vad jag vet(tror) så rullar här endast min vita samt ett par svarta i nuläget. Jag håller till några kilometer norrut :D. Hur lyder din utrustningsspec? Antar att kärra är flång ny?
Wi
44
Wintis
M3-2016
Den svarte demobilen på Paulssons gick till Åstorp tror jag sen har jag inte sett fler häromkring. Har hört att Paulssons har sålt 7 stycken!
Bilen är inreggad i mitten av december för att de skulle få ut demo-stödet därav har jag inte kunnat hämta ut den från nu.. Den hade gått 37km så i stort sett ny :-) Det fattas bara DAB-radio, tonade rutor och cd-växlaren annars är allt förkryssad :-)
Tror att någon med aknytning till Däckia har en svart också samt ytterliggare en till som jag inte är riktigt säker på vem den tillhör men skådat den flera ggr(har för mig den stod leasad på något företag)..
Trevligt med fullsmetad spec glömde jag tillägga ;D
Wi
44
Wintis
M3-2016
Ja just det! Den som står vid Däckia har jag också sett. Dom svarta är lite svåra att urskilja från mängden.....
Visst är dem ;D Vitt och Vo är att föredra..
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Grattis Wintis! Visst är bilen grym? ;-)

Ja det är 200 mil till inkörningsservice men den lyser direkt för att påminna om det. Så klurar lite på hur mycket du kör och boka in baserat på det. Jag hade kört 210 mil när min servades. Skönt att ha det gjort.

Rekommenderar 1addicts 1M forum för att förkovra dig i allt skoj du kan göra med bilen eller inte skall göra... ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
BMW 1M och M5 vinner red dot design award! ;-)

Länk

Mr
17
Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Tog ut min 1M BSM på årets första tur idag trots att jag hade lovat mig själv att vänta tills allt grus och
sand var uppsopat.

Det var i allafall en häftig upplevelse att återuppleva 1M efter vinterdvalan!
Hoppas sopningen snart kommer igång så att man kan börja använda bilen
utan att behöva oroa sig över att få stenskott.

Har nu totalt avverkat 800mil och upplevelsen bara växer ;-)

Angående 1M klubb/träff så är jag på om det finns något intresse.

Funderar på att köpa några vettiga lätta fälgar och bandäck inför årets Track days men har inte
Lyckats bestämma mig om man bör satsa på 4st av samma dimension för att få möjligheten att rotera eller om bilen kommer att bli för överstyrd då? Tacksam för inputs kring detta!

Ser fram emot årets träffar och självklart även M-Run den 2 Juni vi syns väl där?

Du har bara ett liv gör nåt kul & bra
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
APEX ARC-8 och 4st i samma dimension verkar optimalt för bana.
Mr
17
Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Frågan kvarstår vilken dimension på fälgarna och däcken
Samt vilket ET för att passa både fram och bak?

I am not Young enough to know everything
Mr
17
Mr Gadget
1M Coupe -11
Alpina B3 3.2 Coupe -96

Angående drone/resonans!

Har nu kört drygt 800mil
I början så uppstod detta drone/resonansljud vid lägre varvtal och var mycket mer störande men jag upplever nu att detta ljud har har flyttats upp i varvtal så nu är det bara störande vid 2800rpm.

Vad upplever ni övriga 1M ägare?

I am not Young enough to know everything
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Jag hör det som sagt mest vid 110-120 km/h på motorväg med 6an i. Varvtalet ligger någonstans runt 2000 om jag minns rätt. Kanske är en effekt av att man ligger en längre tid på samma varvtal som gör att man tänker på det mer.

En M bil skall låta såklart men resonansljudet är lite störande. Inte så att jag lider av det men visst vore det trevligt att få bort med ett nytt avgas som låter lite mer rent generellt. Jag tycker original avgas är lite för snällt.

Jag har ställt mig i den Group buy för evolve som de har öppet på:
Länk

Svarta ändar är min tanke. Tycker evolve som är specialbeställt från supersprint i Italien av Evolve verkar låtar bra och priset är det rätta. Hoppa på denna GB om Ni är sugna!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.