AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.241

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 18 av 49
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Ni som har Era 1M avställda. När planerar Ni påställning igen? Jag börjar klura på att däcka om till sommardäcken snart. Slutet på Mars borde ju vara sluta på vintern...
Sommardäcken åkte på igår. Brukar alltid montera vid den här tiden.
Jag kommer ställa på den 1 April :)
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Janne

Bilen har gått 37 mil. Inte ens en tank hann jag köra. Fick bilen v8.
Kommer kräva någon sorts kompensation, det måste man väl kunna göra?

BMW FOR LIFE
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@pierran: Snacka om maximal otur! Hoppas det löser sig snabbt!
du kommer nog tyvärr inte få kompensation för detta om inte din åf är riktigt juste, de ser förstås till att reparera på garantin, men håller i sak med dig. Jättetrist! Min har gått som en klocka förra året och än väntar den på att ställas på för säsongen.

/Anders
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Kommer att ställa på min ung. vecka 17. Hoppas den går längre än 37 mil innan pumpen säger upp sig.
Tänkte ta ledigt några dagar och ägna mig åt inkörning så att första 200 milen blir avverkade snabbt.
Då är det ju inte så kul att vara i Jönköping på E4:an och pumpen säger god natt..........

Kan pierran vara den första i Sverige med detta problemet ?

/Janne
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Kompensation eller inte så tycker jag att det är sjukt dåligt. Ja menar detta fel har vart känt i många år på Bmw. Hur svårt kan det vara att fixa till? En bil för 500 000 skall man kunna lita på. Ska jag inte kunna ta den på långkörningar utan att behöva vara orolig? Har samma känsla nu som med min volvo 740 som hade när jag var 18 ??? :( Inget man kan lita på lixsom.....

BMW FOR LIFE
Pierran: ALLT kan gå sönder.. Sen för din egen skull så hoppas jag på att du inte är allvarlig med din jämförelse med den gamla 740! ;) Har följt 1M delen på bimmerpost slaviskt sen bilmodellen lanserades och har än så länge endast läst om ett fall av bränslepumpshaveri och nu ditt. Så du har nog haft extrem otur. Amerikanerna har ju haft väldiga problem med 135orna just va det gäller bränslepumparna. Nu har jag inte följt 1-serie delen här så mycket men det verkar som att vi i Europa inte drabbats lika hårt av någon anledning. Sen kan det säkert spekuleras i olika bränslekvaliteter etc.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Antar att alla tankar 98 oktan? 1M är ok att köra på 95 men jag kör endast på 98. Iofs är det otroligt liten skillnad i pris just nu så finns inte ens en anledning att tänka 95... ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
@pierran: Vet hur det känns. Jag har strul med Apps och mediaadapterna. Bilen varit inne och bytt mediamodulen i bakluckan. Inget vart bättre... Skall in igen denna veckan. Uselt att sådant inte fungerar i en helt ny bil! Hatar verkligen att få sin helt nya kärra in på service för saker som bara borde fungera...
Min bil får bara V-Power :D
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
v-power , är väl idag vanlig 98oktan...
Skillnaden är inte stor nej, men det sägs ju att det skall vara den renaste bensinen på marknaden vilket jag tycker låter bra :)
Får rätta mig själv här direkt känns det som :D Efter lite forskningar så är det nog fan bättre att gå över till Statoils 98oktan som verkar vara helt fri från Etanol och ligger på 98,5 oktanhalt.. Känns som ett bättre alternativ att hålla bilen helt fri från etanolet faktiskt!
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Jag tankar Statoil då det är närmast med 98 oktan. Jet har inte 98 på stationerna här. Björnen har 98 också och är väl oftast lite bättre pris än Statoil. Men blir Statoil 99% av gångerna... ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Någon mer som är sugen på Evolve avgas? Bra pris, ljud, prestanda, låg vikt.

Länk

qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Jag gillar ljudet, hoppas det låter lika bra i verkligheten.
Ni som har använt era bilar ett tag, upplever ni något drone ?

För att få bort det måste man väl även byta midpipes ?

/Janne
Hybris: Det lät rätt så härligt det systemet måste jag säga. Med frakt bör det närma sig 13k hemma i Sverige om man ser till dagens växlingskurs. Komplettera med n55 midpipes för att slippa de bakre kattarna så kan man ha ett väldigt trevligt alternativ till tex ett komplett eisenmannsystem.

qdtjant: Jag kan ibland uppleva ett litet resonansljud om jag "letar" efter det. Varvtalsregion 1500-2000.
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Bilen är tankad med v-power. Självklart så överdrev jag med jämförelsen men tycker att dett problem inte skall få existera. Bmw har vetat om det länge och bara i min vänskapskrets finns det 4 bilar som blivit bärgade.

BMW FOR LIFE
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.