|
Sida 17 av 49
|
|
|---|---|
|
Windows Phone och Apple. Du måste beställa internet när du köpet bilen. Kostar 1000 spänn har jag för mig. Provade och det är segt som sirap och går inte att använda när man kör. Kasst! |
|
|
Rogbus & Hybris: Jag har en Sony Ericsson Experia Arc och den kan inte dela internet med bluetooth, utan bara med wi-fi... Internet tillägget som kostade 1000 spänn i tillval är installerat... Tack för svar! |
|
|
_marlboro inget du kommer sakna, har använt det 1-2 ggr för att testa.. //Robban |
|
|
Hämtar ut min alpinvita 1M lagom till Springbreak på Mantorp. Vältajmat ; ) |
|
|
Välkommen i gänget! ;-) Själv väntar man bara på att gatorna ska sopas... -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Sopas? Familjen Tryggve kör väl aldrig på vägar som inte har dammsugits först? ;) |
|
|
Ni med 1 serie M, hur är stereon? tänker då på Harman Kardon anläggningen. Är det lika bra ljud som tex hifi proffesional logic 7 i tre-serien? MVH Peter |
|
| Stereon är kanon. Men har inte haft en 3-serie med logic 7 så kan inte jämföra med den tyvärr. | |
|
Ang Akrapovic-systemet så finns det möjlighet att provlyssna Evolution-varianten inkl trådlös styrning hos BMW i Nacka. Varnar för viss beroendeframkallande gasfot :-) (alla fabriksgarantier gäller som tidigare påpekats) |
|
| Akrapovic gör extremt fina grejjer men som jag säkerligen nämnt innan så funkar det inte med 30k för en slutburk.... I alla fall inte i min värld ;) Garantierna har man kvar ändån, i alla fall enligt min BMW verkstad(problemen börjar vid omprogrammeringar etc)! Jag kommer mest troligt att beställa mellanröret från 135i med n55 motorn så man får bort de bakre kattarna. Där är säkerligen en 5-10hk där plus att ljudet blir aningens aggresivare som jag vill :D | |
| Kanske blev lite otydligt, garantierna gäller även vid byte till andra avgassystem än akrapovic så att säga! :) | |
|
Tveksamt om BMW i Tyskland godkänner andra eftermarknadssystem, men det viktigaste är troligen att din handlare lämnar bra support vilket de verkar göra :-) Vissa bilägare lägger 30' på fälgar eller på navigationspaket eller avgassystem. Länge leve mångfalden! |
|
| Det viktiga angående eftermarknadssystemen samt garantierna är ju enligt min mening att motorskador etc inte kan "skyllas på" på något avgas till exempel. Sen låter det ju inte särskilt troligt att en motor skulle rasa pga det iofs.. Skulle till exempel undre delen av kofångaren bak smälta pga eftermaknadsdämpare som ligger för nära osv så är jag fullt med på att BMW inte godtar detta :D | |
|
Jääääääääääääävla skiiiiiiit. Dagen började med att jag mötte en Orange 1m och vi vinkade glatt till varandra. Senare under dagen hämtade jag upp en polare som ville hänga med på en runda. Hann lägga i ettan och växla till 2an så dog bilen. Försökte starta den men bara ett konstigt bubbel hördes. Pratade med en kompis som haft samma fel 2ggr på sin 335 och då var det soppapumpen som var paj. Fick se min nya 1M med 37 mil på mätaren åka iväg på en bärgningsbil. Skitkul, noooooooot!!!!! Nu väntar en tråkig 320 som lånebil i några dagar........ :( Väldigt konstigt att Bmw inte fixar till ett sånt känt problem. Min brosa hade en 520 e90 som också vart bärgad 2ggr för exakt samma problem. Va e grejen ??? BMW FOR LIFE |
|
|
Tråkigt att höra:( Jag som trodde det var unikt för US marknaden.. Min måste ha startkablar för att starta istället:D Någon modul som drar ur batteriet tydligen, går att starta på fulladdat batteri direkt efter man tagit av laddaren, men stänger man av bilen sen kan man glömma att den startar. Riktigt surt är det på en bil som kostar så pass mycket.. |
|
|
Man blir helt grå när man hör att problemen med högtryckspumpen och spridare finns kvar, speciellt på en M bil. Hoppas det löser sig snabbt! |
|
|
Det var en anledning till varför jag köpte en 335d istället för 335i. Jag bara orkar inte med pump och spridar haveri. Vet att det inte drabbar alla men av min erfarenhet och de människor jag har träffat så är det väldigt många som har de här problemen under garantin och efter. |
|
|
Pierran hur långt har din bil gått och när är den tillverkad ? /Janne |
|
|
Hybris, det måste ha varit din 1M jag såg häromdan i Uppsala på Tycho Hedéns väg? Läcker den var med CF spoilern på bakluckan. Det fulländar en redan fulländad bakdel! Vet inte vad jag tyckte om CF speglarna men allt är ju en smaksak, hade nog blivit bättre med folierat CF tak i sådana fall ;) Tyckte dock att bilen såg ovanligt hög ut men det är kanske högre profil på dina vinterdäck? För visst kör du på original 19" med dubb? Reagerade att bilens stuk och profil såg ovanligt hög ut när du stod stilla :/ |
|
|
@stilren: det var nog jag. Har Hakka 7 dubb på orginalfälgen. Profilen är givetvis högre än på sommardäcken. Sparade en del pengar på att slippa vinterfälg. Går faktiskt mycket bättre än jag trodde med de däcken. Men antispinnen lyser jämt pgr av dubben så man får inte riktigt ned kraften i backen. Man får dra i högre växlar så drar den bra trots allt. Längtar verkligen till sommardäcken! Man kan inte låta bli att rasta den någon gång om dagen. Helt otroligt bra bil! Själv gillar jag carbonspeglarna men det är en smaksak såklart. Har kvar allt original. Har även Ind blinkers på sidorna helt svarta. Klurar på att sätta dit klarglasen från original. Iofs ser det bra ut men blir lite med OEM med klarglasen fast svarta istället för krom. CF spoilern var klart lyckat. Tog bort originalet med tandtråd och värmde lite. Superenkelt. Även den kvar om man vill montera igen. Har beställt 5000K Lux H8 angeleyes. Det är samma vita färg som LED eyelid som sitter original. Gillar inte orange angeleyes. Skall bli trevlig att få på dem. Sedan är jag nog klar även om jag drömmer om Akra avgas med trådlös styrning. (om priset varit 30% lägre så...) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.