|
Sida 12 av 49
|
|
|---|---|
|
Hej. Hoppas någon kan hjälpa mig en fråga ang denna länk Länk Några av bilarna på den sidan har en svart vinge. Enligt mig riktigt snyggt. Är det den orginalvingen(performance) Är inte den i kolfiber, gillar inte kolfiber? Blir för mycket fjortis för min smak. Vill bara ha en likadan blanksvart? Tips på vart man kan få tag på en sådan. |
|
| Lösningen på din frågan är enkel. Ja det är performance cf vingen och du löser ditt problem genom att lacka den i den färg du vill :). Jag har än så länge inte sett några andra smakfulla alternativ på vingar(läppar) till 1M. Har sett någon som lackat originallisten(läppen) svart men kan inte hitta någon bild på den nu givetvis! | |
|
Svarta vingen och även frontläppen var faktiskt snyggt! Sen så passar även brembo bromsar riktigt bra! Börjar digga den här lilla bimmern mer å mer faktiskt. Den skulle ha passat bra i garaget bredvid min kompressor matade e46 M3:a! |
|
|
Jag har karbonspeglar och karbonvingen. Ser kanon ut på en AW 1M. På håll ser de svarta ut och på nära håll ser man att det är karbon. Ser race ut snarare än fjortis. Sedan har jag svart gloss sidemarkers från Ind. Är samma färg som runt fönstren så passar perfekt. Plus Performance grill i svart. Mycket nöjd. Skulle inte köpa karbonvingen och måla den svart. Slöseri med pengar då karbon är dyrt. |
|
| Fick nyligen min 1M och är supernöjd! Har inte hunnit köra mkt med den än men det kommer :) Tänkte höra med er som kan, beställde ytterligare en uppsättning original 1M 19" hjul med vinterdäck i samma skede som jag la en order på bilen. Fick fakturan på dessa hjul i samband med leverans och den låg på 40.000kr. BMW lovade att ge mig all rabatt som gick då jag även köpte bilen av samma återförsäljare. Låter detta dyrt el OK att betala? Tack för hjälpen! | |
|
Original 19" 359M kostar 2160 pund i England + frakt till Sverige samt däck med montering. Så det beror på vad du får för vinterdäck men förmodligen får du ett par i dyraste prisklassen? Dyrt är det alltid men jag tror att du har fått ett ganska hyffsat pris utan att veta mer detaljer om vad för däck osv. Fälgarna lär väl ligga över 6 000 SEK/fälg alla gånger hos svensk ÅF? |
|
| Jag däckar bara om mina så har inte ett par extra. Men priset för fälg plus däck verkar rimligt... De är inte billiga. | |
|
Länk Är det pressbilen månntro? :-) 519 tusen. |
|
|
Länk Eller en helt ny fullmatad vit för 561. |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Peddan Fattas komfort öppning |
|
Japp, och lite annat oxå för de skrev fel i annonsen först! Men jag har fått en offert på bilen med korrekt utr nu. Lite sugen faktiskt! Mvh Peter |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Okej den e Nice |
|
peddan, det är bara å slå till :-) |
|
| Den saknar ju mycket utrustning ju ;-) | |
|
Kan bara säga att keyless entry saknar jag 0 i min bil. Skönt att ha den mindre nyckeln och min syn är att keyless är intressant på en 5-serie touring eller X5. Där man kan öppna alla dörrar och bagage. Plus i 5-serien kan man ju öppna bakluckan med fotsensorn. I en 1M med två dörrar och oftast en förare? Spelar 0 roll. Jag skippade även elstolarna då de kostar 15000! Minskar höjdinställningen, lägger till vikt. Men i ärlighetens namn var det 15000 som gjorde att jag hoppade. Samma resonemang. Min 1M är det nog jag som kör 95% av tiden. Dvs inte som med X5an där båda köra varje dag. Så elstolarna insåg jag spelar 0 roll för mig. Jag kan fälla in backspeglarna etc. Så specar du en ny 1M är det ovan saker du kan klura på att hoppa över om du frågar mig. Sedan kan du även ta ett beslut att hoppa nav och hela den delen. Kan erkänna att jag har Nav, BMW apps och allt det där. Men inte använder jag naven ofta... BMW Apps delen fungerar kasst just nu liksom media adaptern. Skall felsökas. Det funktion som är trevlig och jag rekommenderar är BT och möjligheten att streama musik via BT till stereon. Rekommenderar även starkt den stora stereon. Den gör stor skillnad. Min spec har allt utom keyless och elstolar. Kostade 520000 SEK helt ny. Mycket nöjd med allt utom BMW Apps och media adaptern... |
|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
Hybris förstår hur du menar men om det nu blir så att denna modell blir en unik bil och ett litet samlar ex , Nu menar jag inte att det kommer att bli så men om det blir så Hade jag tänkt på att köpa en välutrustad bil med tanke på, vad de flesta tycker i detta forumet. Vid många diskutioner så läser man köp inte den, den har inte det och det fattas det mm Har jag fel ? |
|
håller helt med dig Nils-Johan. /Anders |
|
| På längre sikt när det gäller potentiella samlarbilar så spelar utrustningsgrad ingen roll enligt min mening. Navigation tex, ge det 5-10 år sen är den som sitter i 1M ingen höjdare.. Och när bilarna sen börjar bli riktigt gamla så börjar det förr eller senare gå sönder och kosta duktigt med flis för att laga. Bilelektriker kommer vara ett guldyrke framöver ;) Jag själv resonerade som så att Navigationen inte kändes värt de ungefär 30k som den kostar med sina tillägg. Jag har en nästan ny "bärbar" som gör jobbet minst lika bra och bluetoothkopplingen har jag i stereon för telefonen! H/k ljudet är dock en väldigt viktig punkt enligt mig :D | |
|
Twinsturbo: Helt enig. Enda anledningen att jag tog Nav var att det krävs för apps. Hoppades på lite roligare appar framöver. Ryktas om en uppdatering i Mars. Men helt enig med dig. Lite tekniknörd så var tvungen att få apps för att leka lite... Värt pengarna? Absolut inte! Skulle jag speca om skulle jag skippa nav som du. Kul att BT streamingen fungerar med H&K! Det är utan tvekan trevligt! Streamar ju Spotify rätt ofta i bilen... ;-) Jag tror inte heller någon kommer bry sig om keyless, elstolar eller nav på beggade 1M. Nästan så jag tycker det är korkat att lägga 560-580 istället för 500-520... ;-) |
|
| Streaming funkar bara med nav tyvärr. Dock är ljudkvalitén rätt mkt sämre fick jag höras så kabel rekommenderades oavsett. Sen ett annat minus är batteritiden vid audiostreaming med min Iphone.. Kräver nästan ändån att den är ansluten och laddas. Med andra ord deras "y-sladd" var det bästa för min del. :D Elstolar skippade jag med pga priset, löjligt med 15k. Jag behövde inte passera 500k för min bil :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.