AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
245.231

Nybliven ägare 1M Coupe

Sida 11 av 49
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Det där är vell Med Känsla's 1M, det är hans bil som är på bilderna i alla fall;)
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Har han inte råd att äga den eller?
hybris, du är allt bra lustig du, uppriktigt sagt vad har du med att göra om jag vill sälja min bil? Det börjar kännas som du skapat dig en egen tråd här...behåller övriga kommentarer själv...

Men X-Max, ja det är min bil.

/Anders
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Synd att du ska sälja, ser att du har nästan samma postnummer som mig :)

Bör inte vara några problem att få den såld, har ju allt man önskar sig.

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Kan man läsa så står anledningen i annonsen
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Länk

denna är väl lite överpris på eller. Specielt med tanke på att den är högerstyrd. eLLER HAR JAG FEL?

SECOND PLACE FIRST LOSER
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Försöker hålla igång tråden. Den ramlar snabbt ned på forumet och sedan säger ingen något vilket är trist. Så masserade den med jämna mellanrum. Andra får gärna ta över stafettpinnen... ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
budda80: Ja 560K är verkligen överpris för den bilen. I USA är produktionen över och 1M het då inga fler nya går att köpa. Många säljer till överpris och lyckas med det.

I Sverige kan du fortfarande gå in till BMW och speca en helt ny. Med 8-10% rabatt kan du få en med nästan allt för 520-530K och helt ny. När dessa sista slots är sålda tror jag att det går att få ut lite högre pris för lätt begagnade. Efter det tror jag 1M kommer ha samma värdeminskning som alla andra M bilar. Personligen tror jag inte den kommer bli något samlarobjekt men hoppas kan man ju alltid då det vore bra då man äger en...
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Japp, jag tycker oxå de begärda priserna på begagnade 1 serie M är höga!

Vanligtvis sjunker en ny bil i pris ganska kraftigt så fort den blir "begagnad" och kan man köpa en ny bil som din Hybris för 520 med "normal" rabatt så är 560 och 540 rena fantisipriserna för begagnat:-)

MVH Peter
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
specielt då den är högerstyrd också.

SECOND PLACE FIRST LOSER
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Men passa på och köp! Vore kul med fler 1M ägare! Speciellt om Ni bor i Uppland så vi kan träffas och prata bil! ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Kul! BMW 1M vinner design award!

"The new BMW 1 Series M Coupe cuts a compelling figure with its athletic demeanour and M-specific interior design. The optimised track width of the front and rear axles, an expansive front apron and powerfully flared wheel arches lend the BMW 1 Series M Coupe its unmistakable character. The two sets of chrome-plated twin tailpipes, situated at the outer edges of the rear, make for the symmetrical look familiar from M styling."

Länk

pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Sådärja. Nu står min 1 M i garaget. Vilken bil, vilken känsla. Gasade inte på pga av väglaget men man känner verkligen att bilen är potent utav bara helve...
Nu är frågan som alla ställer sig, på med vintersulor eller bara vänta ut slasken?
Lutar mest åt att slänga på orginal 18" tummarna som går att köpa för ca 25 000.

BMW FOR LIFE
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

pierran: grattis! Vilken blev det?

MVH Peter
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
vänta ut finväder pierran !
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
pierran: Kolla efter begagnade M3 fälgar på blocket! E9x passar på 1M. Har du tur finns det tom med vintersulor på.

Jag däckade om på original fälgen. Sitter Hakka 7 på min idag. Det är givetvis ett alternativ.

Fälgarna för 25K tycker jag är superfula. plus att du behöver spacers i bak om du inte är ok med utseendet utan.

Letad själv alternativ i en månad innan jag insåg att däcka om eller köpa beggade M3 E9x sulor var det vettigaste. ;-)
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
Shit vilken sjukt jobbig känsla. Bilen står nere i garaget och jag bara vill ner och dra iväg. Var nere nyss och starta upp henne och njöd av ljudet.

Menar du att dessa skulle funka Länk

BMW FOR LIFE
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Nej det måste vara till BMW M3 e9x. Alltså M3 fälgar till E9x. Till 1M behöver du minst 18" och en hel del att tänka kring ET etc. Så spana efter M3 E9x fälgar. De passar utan spacers. Eller köp Nokian Hakka R eller Hakka 7 och släng på originalfälgen. Dock kanske inte så långt kvar av vintern?
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Någon 1M ägare som är sugen att köpa ett par Ind svarta sidoblinkers? De är high gloss svarta med svart glas. Vill du ha vitt glas är det bara att byta till glaset som sitter i original blinkers. En torqs skruv på baksidan så superlätt att byta.

Min första leverans försvann så de skickade igen. Men sedan dök den första leveransen upp... Så har nu dubbel uppsättning.

Länk

Priset är samma som det står på ind sida plus deras pris för frakt. Betalas till ind. Till mig betalas tull/skatt som är runt 300 sek. Dvs ingen förtjänst utan samma pris som du skulle köpa direkt från Ind men du slipper vänta på dem.

Pinga mig om någon är intresserad. Stockholm eller Uppsala.
ErikJ
pierran du har post....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.