AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
22.092

Har du blivit lurad av Ferrita?

Sida 4 av 4
BMW528M: Absolut inte, men det är der det felar, Trådskaparen valde att betala i förskott för att han eventuellt inte kunde hämta bilen, det var felet från början, när dom sen börjar jobba med bilen upptäcker man att det är onödigt att utföra mer än nödvändigt för att kunden ska få samma resultat....Där borde man ringt och sagt till trådskaparen att "vi gör så här, det blir bättre och billigare! Istället för att kunden kommer dit, ser bilen på gården när han kommer med sin bror(eller kompis) och ser att han inte fått det han har betalt för, blir förbannad och känner sig lurad, det var därför Micael försökte föklara vad dom hade gjort, om vi vänder på det, hade inte tråskaparen betalt i förskott så hade han undrat, dom hade förklarat vad som gjordes och även fått ett lägre pris, tror du då han hada skapat denna tråd, och han blivit missnöjd för att få betala mindre och inte känna sig lurad att göra mer än nödvändigt??

Det finns som sagt två sätt, eller 3 sätt att se på det, men känslan TS har är inget man kan göra nåt åt, det är hans sinnesstämning vid tillfället som avgör, är man inte nöjd så är man inte nöjd, men vet dock att du inte håller på att luras med sina kunder, man har inte avtal med försvaret och andra stora kontrakt givare om man är en lurendrejare

Med all respekt för TS
be
81
beemer530
320D - 2011
hejninger:

Tror du i din vildaste fantasi att dom på Ferrita inte visste att dom inte behövde byta rören? Denna Z4 var med all sannorlighet inte den första för dom gjorde och kommer göra. Att dom inte visste att dom inte behövde byta rören kallar jag i stora ord "SKIT SNACK"...

MEN hade dom på Ferrita varit ärliga hade dom ringt TS och förklarat att det inte behövs byta rör och att TS skulle enbart betala för ljuddämparna dvs en mycke billigare operation för TS, MEN dom valde att INTE säga nått om detta till TS inte ens när han hämtade bilen...Hade inte TS frågat efter rören hade aldrig detta kommit fram att dom tog betalt för saker dom aldrig bockat och lagt på.

Detta är ren och skärt bedrägeri sedan får faktiskt du säga va du vill om det..

Så ditt snack går inte hem i denna tråd!!!...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Lite larvig "häxjakt" på hejninger, han signerar med hela sitt namn och borde väl ha rätt att uttrycka sin åsikt?! TS skriver att det finns fler sidor av myntet redan i trådstarten samt att det han beskriver är hans känsla. Lite komiskt då att andra som inte ens varit på plats kommer in och gapar om bedrägeri.

Något har absolut gått fel i den här dealen, frågan är bara vad som är sant, jag tror inte heller att Ferrita skulle vara up and running om detta var något de körde med beräkning. Alla som jobbar med försäljning/service vet att det kan gå snett i kommunikationen. Och trots allt så löste ju sig detta på ett bra sätt.
Robert Lundberg: TACK Robert! Du förstår vad jag försöker framföra!
Du har mig på din sida också. Att en nyregistrerad person kommer och vittnar positivt om ett företags agerande kan vara anledning att vara misstänksam, men det är inte ett bevis på att de handlar om bedrägeri.

Likaså, så är de flesta här ganska anonyma och även om man har många inlägg kan man jobba för, vara släckt med, vara kompis med, ha skulder hos, eller ha någon typ av relation till både företaget som ifrågasätts eller dess konkurrenter.

Man ska således inte tro allt som finns på nätet och använda sina njurar (pekar på pannan).... och du verkar vara på riktig och jag har inga som helst tvekan om att Ferrita har en massa nöjda kunder med - även om du skulle ha intressen....
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jag trodde inte en sekund på hejninger efter hans första inlägg på att han skulle vara oberoende men har ändra uppfattning på den punkten även om man aldrig kan vara hundra på det! Jag håller även med om en hel del saker kring detta med service yrken!

Alpina B8 Länk
Njuren
Nu blev man sugen på att byta till goare ljud :) Nån som testat ferrita på en 320ci?

sorry om jag lånar tråden lite.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
hejninger: Jag förstår vad du menar med att det var fel att betala i förskott, men helt ärligt trodde jag att jag skulle få rören utbytta eftersom det stod det på papprena jag fick vid mitt första besök. Och att dom inte sa något alls när jag hämta nycklarna tycker jag inte heller ger rätt signaler. Sen är det inte den första Z4 M dom bygger ett system på så dom vet mycket väl att dom enbart kommer byta ut ljuddämparna för att uppnå önskat resultat.

Jag är som sagt jättenöjd med resultatet men jag tycker att det var svagt agerat från företagets sida.

Robert Lundberg: Någonting gick ju riktigt snett, sen om det var avsiktligt kan jag inte garantera. Men det känns som om man inte skulle glömma bort en sådan sak som att man har tagit betalt för ett halvsystem och enbart gett kunden ljuddämparna. Sen att Micael gick med på att sänka priset antyder att han insåg att det var fel, men det är bara min uppfattning.

Meningen med tråden var ingen häxjakt på Ferrita utan bara att upplysa alla på det här forumet om hur det gick för mig och att man skall vara uppmärksam om man köper en produkt/tjänst av Ferrita. Sen om ni (läsarna) vill tro på det jag säger är helt upp till var och en. Jag är iaf en erfarenhet rikare och samtidigt vill jag inte att andra ska råka ut för samma sak som jag gjorde.

Njuren: Varför inte, bra ljud blev det i min bil iaf.
@Westersund: Du har mitt fulla stödi frågan,svagt av Ferrita att ta betalt för icke utbytt del som Du beskrivit redan i första inlägget !

@hejninger: Beklagar verkligen det Du fått utstå i denna tråd,häxjakt förekommer nära på i varje liknande inlägg här på AP och en "elit"med massa inlägg sedan tidigare verkar skoningslöst regera denna sajt.
Tråkigt och väldigt destruktivt av dessa personer.

Sen åt Er alla andra,det står Er fritt fram nu att kasta all skit på mej,jag är van sedan tidigare ;)
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Länk

Här kan ni köpa ett Ferritasystem...

"You can call me Bon"
Alex84: Det är lung för mig, alla går vi väl igenom en mognadsgrad här i livet, ser saker på olika sätt, och lär sig av erfarenheter ;)

Nu tackar Trollet för sig och önskar er alla en riktigt trevlig helg!!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Min åsikt är rätt enkel.. Den beställda varan stämmer inte med den levererade. Således har säljaren brustit i sina åtaganden och kunden skall ha rätt att häva köpet då detta upptäcks direkt vid leverans till kunden.

Tänk er att OP hade beställt en bil och bilen levererats utan viss utrustning..
Kan knappast tänka mig att många av oss skulle acceptera att plocka ut den då man faktikst betalt i reda pengar för en lösning.

Själv har jag en annan erfarenhet av Ferritas system.. På pendlingsbilen satt det ett halvsystem som efter 10 EXPLODERADE på E4:an (killen som låg och snusade i häcken måtte ha blivit rejält skrämd). Ferrita systemet som köptes och monterades på avgasröret i Sundbyberg blev INTE ersatt av ett nytt i enlighet med livstidsgarantin.. Bilen var en Honda Civic -91 och det var nog en 7-8 år sedan.. Men jag gissar att grabbarna på avgasröret kommer ihåg det.. Det stog och ugglade under bilen i 10 minuter innan de bytte till ett "basic" system.

Så deras garanti ger jag tyvärr inget för.. För oss funkade det inte när vi påtalade att det var livstidsgaranti. regnummer på bilen var PNG594 om det berör någon.

//Anders
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
opps.. tog fel! GAZ431 ska det va! hade två civicar då, minnet är teflonbelagt numera.. :/

//Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tyvärr har jag ingen Lamborghini:-)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Njuren
Nu blev man sugen på att byta till goare ljud :) Nån som testat ferrita på en 320ci?

sorry om jag lånar tråden lite.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Vilken tråd (har läst hela).

Så vad blir kontentan av det hela?
1. Var övertydlig med arbetsordern. Se till att ha skriftlig offert, takpris etc.
2. Tala om i förväg att ni tillsammans skall kontrollera resultatet före leverans/betalning och att utbytta delar t.ex. skall följa med och placeras i bagagutrymmet.
3. Många slösurfar på forumet och registrerar sig först när man har något att berätta eller fråga.

Ingen av dessa tre verkar särskilt revolutionerande. :)

Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Tyvärr har jag ingen Lamborghini:-)

//Stefan

Det löser sig med tiden? Köp avgaset först.

"You can call me Bon"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.