|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Sant!!.. | |
Roffa1 |
Vill man ta det hela till en annan nivå, så är väl frågan om inte aktuellt företag gjort sig skyldig till bedrägeri. De har tagit sig friheten och "slaktat kundens egendom" på eget bevåg (utan kundens medgivande) sedan har de dessutom tagit ut extra betalt för kundens egendom med drygt 5.600:- (stöldgods/häleri) Och har de satt detta berdägliga beteende i system så ligger de nog riktigt illa till. Skulle vara av stort intresse om flera kunder ville höra av sig som liksom TS blivit utsatta för dessa fula fiskar. |
|
hejninger: Finns det några bilder på din Supra nånstans med avgassystemet? ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Vågar man gissa på att de har "försvunnit i flytten" eller att "hunden åt upp dem"? ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Jag är också lite misstänksam att vi har fått sveriges enda supraägare utan bilder på sin bil på halsen. ------- //Lövet |
|
|
Först pratades det om jag jobbade för ferrita eller inte, "damage control" o.s.v. nu ska man bevisa att jag lät dom bygga ett system eller inte....Bilen såldes 2001, 10 år sen....men om det gör herrarna gladare på om den fanns eller inte så är det upp till er Om ni googlar så kanske ni hittar ;) (Tips:Silverfärgad -95, europa spec, aut, hade då gått 13000mil, BPU) Lycka till! |
|
|
Är du kanske aktiv på några andra forum? ------- //Lövet |
|
| Rejsa med jämna mellan rum! | |
|
hejninger.. Bara för du la på ett system från dom för närmare 10år sedan betyder inte att dom är ärliga idag, jag har personligen hört en hel del skit om Ferrita om deras priser och jobb. Du vet mycke hinner hända på 10års tid!!!.... Blåser dom alla kunder på mellan 5500:- till 6000:- blir en jäkla massa pengar på 1år.. Det dom gjorde mot TS är oförlåtligt, man gör bara inte så.. Har kunden betalt ett system från Kat och bakåt så ska man ha det.. Hade Ferrita blivit polisanmälda så kan jag garantera dig att dom torskat på bedrägeri m.m... |
|
|
Tycker du ska läsa på lite noga, sa att jag fick min FÖRSTA erfarenhet för 10 år sen, sen dess har jag gjort några bilar hos dom, inte att jag gjorde EN bil för 10 år sen, stor skillnad tycker du inte? |
|
|
Jag hade Ferrita på min förra M3a. När jag ringde om prisuppgift etc så stod det mellan helsystem och vad jag antog halvsysten, dvs cat-back. När det sedan var monterat och klart visade det sig vara endast den bakre burken och ändrör som ingick i halvsystemet. Samma där, att resten helt enkelt inte behövde bytas. Jag tyckte ändå att det var klart prisvärt (ca 12k monterat och klart) och var dessutom mycket nöjd med både ljud och utseende. Kände inte direkt nån skillnad i prestanda eller karaktär, men det tror jag inte man gör bara på ett sånt byte. Förutom det tycker jag dom var tillmötesgående och bra service med hämtning och lämnande vid stationen etc. Samtidigt verkar det som dom kanske ska bli bättre på att informera exakt vad som ingår i en beställning och i priset. Jag skulle iaf tänka mig att handla av dom igen, dock hålla lite bättre koll på vad som ingår. Men det bör man ju å andra sidan alltid :) |
|
|
hejninger.. När gjorde du det senaste systemet? Det kanske du också skulle skriva eftersom du lämnat ett helt "Gäng" med bilar till dom... Sedan håller jag nog med dom andra, du är ett troll... Reggat dig enbart här för att sprida "Solsken" över Ferrita!!... Och så säger du att det bra är att googla på ditt namn/bil så finner man dig, du har ju inte ens kunnat säga vilka forum du är aktiv i... "Troll eller inte?"...... |
|
|
Ett bra och nyanserat inlägg från TS. Väcker ju lite tvivel om företaget men trots allt så tycks bemötandet efter iaf vara bra, de fixade "problemen". Beter man sig så klumpigt och oärligt så är det dock naturligt att folks misstankar riktas mot företaget. Anseendet är skadat. Sen kommer en pajas in och försvarar ett företag som första inlägg, det har vi sett förr och blir lika komiskt varje gång. Skulle det nu vara någon som inte har kopplingar till företaget så är det ju tråkigt för dem, för i mina ögon faller det ännu längre ner. Jag skulle själv tveka och även avråda bekanta att använda sig av företagets tjänster efter detta. |
|
| beemer530: Han skriver ju att han är på rejsa ibland... Finns en hejninger både på autolife och rejsa om det nu spelar nån roll. | |
Roffa1 |
Länk |
|
Roffa1, vad vill du säga med den länken? |
|
|
Efter lite googlade tror jag hejninger jobbar på Lamborghini Stockholm / von Braun Sports Cars som säljare. Har jag rätt? |
|
| Googlade skulle det stå. Alltså jag tror inte han jobbar på Ferrita. | |
|
Beemer 530: Du har rätt, men det har jag redan sagt, jag anmälde mig för att jag ville komentera i tråden, sedan struntar jag ganska högaktningsfullt vad folk tycker och tänker om varför jag gick med eller inte, tycker att många här är trångsynta kärrningar som tycker det räcker med att lyssna på en sida och sen använda starka ord som "bedräggeri" och "blåsa" utan att veta båda versionerna, då, i min värld så är man trångsynt Har personligen goda erfarenheter av dom och jag ändrar inte min uppfattning, sen köper jag de som har erfarenheter och utgår från det när dom säger att dom inte är nöjda, alla kunder kan inte vara nöjda, och ni som har någon typ av service yrke vet att jag har rätt Sen ja, det är jag som heter hejninger, ja, Rejsa...och Autolife, behöver inte vara så svårt?? Därför sa jag åt de som tyckte det var såååå viktigt att Googla Senaste bilen gjorde jag nyligen, tog bort dämparna och byggde nytt slutrör på min 325a, innan dess så byggdes det ett halvsystem på min andra BMW där man kan styra ljudnivån från kupen Troll eller inte, jag är nöjd! |
|
|
Fast hejninger, i det här fallet tycker jag trådskaparen skriver metodiskt. Tycker du ändå inte att det är lite konstigt att de beställt ett system från kat > bakåt, där resultatet bara är slutdämparna. Inget fel i det men då ska man väl ändå upplysa kunden och bara ta betalt för dämparen? Kanske jag som tycker det är logiskt. Du får gärna förklara hur du hade uppfattat situationen som kund i liknande läge. Skulle dina lyxbilskunder acceptera att bara få en del av det de betalat för? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.