|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Trådar som denna är både intressanta och underhållande, men det som är mindre bra i sammanhanget är att TS (förmodligen) numera är totalt portad hos Ferrita för all överskådlig framtid. (jag råkar ha facit i hand) om man klagar samt dessutom lägger ut storyn i sin helhet på nätet så är man sedan körd-portad. Tänk när vd:n tar del av denna tråd där sanningen kommer fram om vilka högst tvivelaktiga försäljningsmetoder aktuellt företag ägnar sig åt, han kommer att få ut morgonkaffet genom båda öronen;-) All heder åt TS som upplyste oss om hur fräckt Ferrita försöker blåsa sina kära kunder. |
|
Ghost Rider ännu än gång har du visat att du inte kan läsa trådar ( Inkompetens? ) innan du skriver som du gör... F*n lär dig läsa!!! Han skrev att han betalade innan bara för om han bror skulle hämta bilen om TS jobbade... |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ghost Rider: Kanske skulle jag ha betalt vid hämtning, men bara för att jag betalade i förväg ger inte ett företag rätten att bete sig hur som helst. X-Max: Inga problem. Roffa1: Jag tror inte heller att jag är välkommen tillbaka. Vilket är tråkigt på sitt sätt, men jag vet inte om jag skulle vilja gå dit igen heller. Av ren principsak. |
|
Väldigt intressant tråd! Mycket bra av dig Westersund att skriva om sånt här! Undra hur många potentiella kunder Ferrita tappat just på grund av detta - vilket förstås inte är ditt syfte MEN det visar att sådant beteende inte lönar sig i längden. Hoppas att chefer/ägare hos Ferrita läser tråden.. |
|
|
Det är alltid tråkigt när sådant händer, när man ber om att få tjänster utförda så kan man aldrig vara nog så tydliga i sitt språk, och det finna alltid 2 sidor på alla historier, lite beroende på vem man frågar Själv så tog jag mig till Feritta 1a gången år 2000, lämnade in en Supra för att bygga ett helsytem med en japs dämpare och det jobbet blev kanon, sen dess har jag lämnat in ett gäng bilar och aldrig blivit missnöjd och aldrig blivit fel, sen kanske mycket av det sistnämnda är för att jag inte lämnar saker till slumpen, jag är ÖVERTYDLIG om vad jag vill ha utfört, tycker dock Feritta, och framförallt Micael Ljungström som är VD, alltid varit super trevlig och tillmötesgående mot mig, och alltid utfört det jobb jag har beställt Personligen så lägger inte jag så mycket vikt på missnöjen från andra, jag utgår från mig själv och mina egna erfarenheter när jag bildar en uppfattning, man vet inte alltid vad som utesluts eller inte när någon återberättar något om någon, jobbar själv i ett service yrke och vet hur lätt saker och ting kan tolkas fel Tycker det är jätte tråkigt att du som äger tråden råkat ut för det du gjorde, vi får väl hoppas på att du är nöjd idag och att du blivit en efrfarenhet rikare Jag är i alla fall nöjd med Feritta och har inget ont att säga om dom M v h Johan |
|
|
Alltid lika roligt med inlägg som den sista :) BMW M-POWER |
|
|
Instämmer GINO. Plötsligt sjönk Ferrita ännu mer i mina ögon.. ;-) |
|
Roffa1 |
Är benägen att instämma med föregående skribent. (mkt lågt gjort) |
|
Jag har själv varit inne på att anlita Ferrita men nu blev jag övertygad om att inte göra det. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Det intressantaste med ett sånt inlägg som den nyreggade säljaren från Ferrita skrev är att de tror att vi är för korkade för att förstå att de bara försöker dämpa det dåliga ryktet. hejninger: När man i ett forum så enkelt ser sambandet mellan nyreggad och försvara ett företag med första inlägget så är ju problemet att det blir kontraproduktivt. Ingen här är beredd att tro något annat än att det är en person från Ferrita som gör damage control. Därför blir det mer som att försöka släcka en brand med bensin - du skingrar alla tvivel runt den annars vaga uppfattning som man får av trådskaparens kritik. Ett företag där tidigare kritik hör till undantaget tar bara till sig av kritiken och ser över hur de kan förebygga så det inte händer i framtiden, för att sedan låta kvaliteten tala. Och gör inte allt glasklart genom att hävda att du inte kommer från Ferrita, för ingen kommer att tro det ändå. Loppet är helt enkelt kört. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
Jesper von Wowern |
Tänk om det är ett dubbeltroll! En konkurrent som passar på :) /Jesper von Wowern |
|
Ja du, Jesper VW - då är det någon som verkligen har tänkt till. Och har för lite att göra på arbetstiden. ;-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
hejninger: Varför kan du inte ballasera tråden genom att ge den andra sidans version av händelseförloppet? |
|
| Jag som hade tänkt skriva något i stil med att det vore pricken över i:et om en helt ny forumanvändare dök upp och tyckte att Ferrita var helt underbara... | |
|
Det roliga är förstås att företaget tror att vi inte fattar vad som pågår. Det slår aldrig fel i trådar som kritiserar ett företag så dyker en helt nyreggad användare upp och "minsann har fått jättebra service". ------- //Lövet |
|
| Detta har blivit en höjdartråd. Och väldigt förslaget av trollet att stava fel på företagsnamnet... | |
|
hejninger , jag tror inte att du övertygar en enda person!!!! Ny användare med endast ett inlägg som försvarar en viss person eller företag! F** det här blev ju komiskt! :) Men blir det bevisad att vi har fel så är jag den första som ber om ursäkt! Alpina B8 Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ny blev det underhållning i tråden. :) |
|
Helt rätt grabbar, tjejer! Brukar vara inne och läsa trådar, igår fick jag se denna tråd, och jag reggade mig av den anledningen många av er skriver, för att kunna ge komentar(Krävs ingen Mensa medlem för att räkna ut det!), för att jag tycker att kritiken har blivit överdriven, jag har en god erfarenhet av dom och det står jag för, och det är min erfarenhet! Hade jag något att dölja, så som var jag jobbar o.s.v. skulle jag inte använda mitt riktiga namn i ett forum, står för det jag säger, till skillnad från andra som hänger på forum, sen kan man kalla det vad man vill, och det är helt ok, man får inte glömma att alla har rätt till en egen personlig åsikt, säger inte att ägaren till tråden inte råkade illa ut, och det är skit tråkigt, min personliga åsikt, är att alla historier har två sidor! Lycka till! |
|
| Det finns alltid 3 sidor av varje historia, inte 2. Den ena partens, den andra partens och till sist sanningen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.