|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
länk till castrol 's rek guide Länk länk till castrol oljan jag blev rekommenderad att köpa av mekonomen Länk |
|
|
Ok jag postar om i ett och samma trådmeddelande. (ok för Moderator kan ta bort de tre tidigare posterna) En uppdatering. Jag har efter fundering kommit överens med säljaren att jag betalar 1/3 av priset för tanken och arbetet = 4700kr. Surt men då har jag en ny tank. Tanken är dock restnoterad men borde komma hit snart. Jag har påbörjat en insp II service. Bytte motorja och filter dagen efter köp, körde ca 100mil och bytte olja och filter igen. Tänkte det vore bra att ha en motor ren från gammla oljeavlagringar. Luftfilter är bytt. Bytte bakaxelolja, köpte dyr castrol syntrax longlife 75w - 90 på mekonomen Länk Jag ser att på castrols oljeguide rekommenderar de syntrax limited slip 75w-140 Länk. Kan jag köra vidare på den jag köpt eller måste jag byta?? Nu återstår de två luftkonditionerings filtren och tändstift. Just tändstiften är ju så himla dyra i sverige så jag undrar om det är någon/några som handlat ngk stift bkr6equp från ebay med gott resultat? Jag menar är de pirat är det ju katastrof. En Länk där 8st inkl frakt skulle kosta 500kr. |
|
|
Tändstiften skulle jag köpa från www.autoteilemann.de Kostar mer men känns tryggare, din länk hade ju fel bild om inte annat. Diffoljan är rätt för bilar utan diffspärr. LS 75/140 oljan kan användas till både och. |
|
| Tändstift ska visst vara billiga här Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.