AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.900

Nytt avgassystem M3 e92

Sida 1 av 2
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Funderar på ett annat system än original. Finns det någon länk där man kan få höra på hur olika system låter tex eisenmann???

Tacksam för hjälp.

Jonas

gO
1.407
gOry
335i Touring
Japp de gör de www.youtube.com
Visa användare
86
2Z3
M3 cab-10
Vill oxå ha till min! Den borde låta som den gör kall hela tiden :)
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Akrapovic låter underbart :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Gintani Sport el Race!!!

Länk

Länk

gO
1.407
gOry
335i Touring
Bastuck
Länk
Länk

Fast jag gillar ljudet från 6:an bättre
Länk
Länk
Länk
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
toppen tack!!

Jonas

finns så många bra system men ack så dyra... hade jag haft råd hade jag satsat på akrapovic då de verkar vara riktigt bra kvalite och prestanda på deras system.. bmw själva och alpina har ju börjat samarbeta med akrapovic
pe
771
pea
BMW M3 E92
Det hänger mycket på om du skall byta hela systemet eller bara bakre delen, själv kör jag utan cattar och med milltek bakre del, låter riktigt bra!
Men som sagt skall du behålla midpipesen bör du köpa med ett öppnare bakre burkar.
Men lyssna gärna först om du har möjlighet, fick hålla på och bygga om mitt i omgångar inna jag hittade rätt..
Acrapovic ger mer effekt på en originalbil, men på en kompressormatad tappade vi faktiskt en hel del hp med Acra,
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Jag har frågat det förr, men inte fått nått bra svar:

Om man vill få en M3 E9X att låta (exakt) som en MB C63, dvs ordentligt V8 basvrål och smatter men ändå inte "over-the-top" som en tex Gintani ger intryck av att vara..vad ska man välja då? Och om man gärna inte vill betala 400% extra för att få allt i titan.

Någon som hört diverse eftermarknadssystem till M3an och kan jämföra med C63an?
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
...det går en ljudnivåmässig gräns mellan upplevelsen av maffigt och 'garagetrimmat',
AMG har med sina senare 63-modeller (C63 W204, E63 W212 o CLS63 W218) lyckats pricka precis rätt där, därav att jag refererar till dessa bilar, om någon undrar varför jag ger intryck av att favorisera MB på ett BMW-forum..
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Tyvärr kommer du aldrig hitta ett system som får din M3:a att låta som en C63:a. Däremot om du är ute efter ett system som låter brutaldjupt, och dovt på lägre varv och som vrålar ännu djupare och mer åt F1 hållet på högre varv utan att bröla, låta raspigt och burkit så rekommenderar jag varmt Gintani Sport i kombination med ett macht schnell steg 2 insug som jag har...men när det kommer till personliga preferenser så är vi alla olika. Dock så har jag fått sjukt mkt komplimanger med min set up! Folk vrider nacken av sig när man mullrar förbi dom LOL
Kostar 2300$ i US. Bor du i Stockholm eller har vägarna förbi så får du mer än gärna svänga förbi och lyssna på bilen live! Det är sjukt svårt att skapa sig en uppfattning av hur systemen låter via ett youtube klipp. Jag gick uteslutande på referenser och påvisad effekt via m3post.com

Mvh
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Tack för svaret Bomis!
Det hade som du säger varit väldigt bra att höra de olika systemen live.
Nu har jag ju ingen M3 än, men tack ändå! :)

får du resonanser i kupén vid vissa varvtal/belastningar? Tex i motorvägsfart?
Åkte med en E61 M5 med supersprint helsystem och den hade en del resonanser vid lägre varvtal.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
HFR>> det var så lite! :) Jag har lite resonans mellan strax över 2000 till strax över 3000 rpm....men löser det oftast genom att gå ner på lägre växel....ingen resonans alls vid landsvägskörning....

lite bilder på bakburkarna, 90 mm fyller ut bra i bak :)

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tycker supersprint race låter mulligt med!

Länk

tycker remus race låter riktigt bra oxå!

Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Såg väldigt bra ut, cleant! Original, fast lite grövre
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
väldigt mkt grövre! :)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag kan också intyga att Bomis m3 låter ljuvligt!! Hur är det med grenrör till m3 V8? Tycker inte man ser så många som bytt än trots att bilen har moddats flitigt (iaf i usa) nu i 4år. Ger det ingen effekt? Eller är det helt enkelt för dyrt?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Carle82>>Tackar! :) dom är så optimerade redan fr fabrik...dvs det går inte att tillverka bättre :)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
tog en filmsnutt i dag på system, notera mina fantastiska trädgårdskläder LOL

Länk
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
lyssna med hörlurar! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.