|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Spännande :) vad blev de för spec? Letar själv m5 e60 men sitter och sneglar 335 hela tiden.. :) | |
|
En 335 E91 är långt från samma prestanda som en M5 E60, men rena rånet i ägande kostnader i jämförelse iaf :) Eftersom det inte blev en M bil denna gång får jag förpassa mig till den vanliga delen av forumet *s* Tack ändå för allas synpunkter! |
|
|
RiBBaN: En 335 M-Sport Touring -07, Sv-såld, 7700mil, Svartmetallic, Svartskinn, Panorama, PDC fram & bak, Navi, Stora stereopaketet med subbar & växlare, Drag, Motorvärmare... åsså det vanliga mm mm |
|
|
Pär:an: Jag tycker inte att prestanda är speciellt långt från M5 (förutom teoretisk toppfart) om du skaffar större IC, lämpligt trim (Procede, Cobb eller GIAC) och eventuellt annan downpipe... ;) Om du tänker köra bana till sommaren så ta helst bort oljetermostaten till oljekylaren innan. Mvh |
|
|
Haha...inte mer rob? En liten raketmotor också kanske? ;) Personligen vill jag inte börja meka med en så pass ny och dyr bil, inte i den där omfattningen iaf. Kommer aldrig våga köpa en beggad 335:a i det här landet, efter att ha sett alla modfreaks på det här forumet.. |
|
|
Ok Sani, förstår vad du menar. Men hur många rasade 335i har du läst om? Jag skulle vilja påstå att det är mer riskfritt att köpa en moderat trimmad 335i än en M5... ;) Mvh |
|
|
I vardaglig körning upplever jag 335 aut som snabbare och bekvämare än M5. M5 e60 är igentligen en racermaskin, i en standardkaross, som måste köras aggresivt och höga varv, för att prestera. I automatläget och 400hk är rentutav slö! Den drar kopiöst med bränsle, skyhög skatt och försäkring. Preppad 335d/535d är "bättre" på alla plan. |
|
|
Nu ska den in i garaget och rekondas ordentligt först, sen får vi se vart det slutar. Är putsnisse samtidigt som jag vill att det ska hända lite när man gasar. I mitt fall ska den nog bara agera som en bra och någorlunda rolig "bruksbil", kommer bli bra att dra husvagnen med till sommaren *s*, för bana eller annan lek kör jag hellre annat. Den är på tok för tung för att bli en rolig bil på banan... väger ju nästan 1600kg! |
|
Lasse Karlsson |
Går inte att jämföra 3-serie och 5-serie! 3-serien körs av pojkar, 5-serien av män! HA DET! modolasse |
| Herregud! haha | |
| När jag annonserade min m5 touring så slog det mig hur många det var som var ute efter 335 men som även tittade på m5. Så även här. Men du verkar nöjd så grattis. | |
|
sallepwr: när jag senast letade bil så tittade jag på 550, M5 och 335i så nog är det så att dessa modeller delvis tilltalar samma köpare... ___ //Ulf |
|
|
När jag rannsakar mig själv, bor i stockholms innerstad och med två barn inbillar jag mig att en 335 Touring en bra kompromiss med hänsyn till barnen, storlek/parkering, ägande kostnader och dessutom lite skoj :) |
|
|
Måste faktiskt hålla med dig där Lasse! Tycker heller inte att det går att jämföra 3-serie med 5-serie. Det enda alternatinvet till M5 -60 tycker jag är E63 AMG. Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.