|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
ang startmotor spiner som en Tiger. detta relä var siter det, eller kanske lika bra att byta GLÖDSTIFT ÄNDÅ ??? kan väll ikke vara så svårt ?? |
|
| ni som vet hur med att byta glödstift | |
| Du får skruva bort insuget annars är det alldeles för trångt. | |
|
Perolov , jag tror inte på glödstiften , jag har X3 dA den har inte glödat nån gång på de 3 åren jag har haft den (skall åtgärdas nu i sommar) , men den startar bra tills det blir under -15° då måste motorvärmare till Ang felkoderna du fick ovan ,så tror jag det är bränslererelaterat ,men åk till bmw kör en diagnos eller om du kan få hjälp av nån med carsoft eller inpa Har du kollat filtret igen det kan vara så att det är skit i tanken som kläggar igen nytt filter ganska omg Kolla oxå om pumpen i tanken surrar (sitter under höger baksätesplats ) ta bort baksäte under där finns en lucka i golvet där du kommer åt pumpen Länk Eller som hasso skrev vevaxelgivare , på min gammla volvo 940 var vevgivarn defekt, ibland gav den signal ibland inte å det var ett helv--- att hitta orsaken att det var den (den skall bl.a tala om att motorn snurrar så att bränslet kan släppas fram (i händelse av trafikolycka om motorn stannar skall inte bränslepumpen pumpa fram bränsle till en överhettad o stillastånde motor )) Vad som talar för vevaxelgivaren är att den startar när du bogserar igån den , (ruskar om den så att den ger signal att släppa fram bränsle) Men ge dig inte ,trägen vinner , och detenklaste brukar svårast att komma underfund med |
|
|
Hur mycket bränsle har du i tanken? Prova lägga full tank och se om bilen startar då! |
|
|
full tank har jag skit i tanken nej ren filter ny PUMPAR nya (alla) NU startar den inte alls inte äns när den 'är varm!!! men putta start direkt, så man står i backe numera , Vevaxelgivare SVÅRT???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.