AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.846

Bmw e39 m5 oljeplugg läcker

Sida 2 av 2
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
När jag drog sönder min plugg använde jag ett fint engångsfilter som används vid blandning av färgkulörter till billack.
En bensinstation här i byn blandar billacker och det var där jag fick både filter och tips om att filtrera oljan genom dessa.

Ser ut som ett extremt finmaskigt nät som sitter fastsatt på en "plasttratt" som nästan ser ut som ett melittafilter.
Fungerade för mig - har inte märkt några problem typ tre oljebyten senare...

När det gäller kopparbrickor som är ämnade för att täta, så är de redan "glödgade".
Det är endast om man återanvänder en kopparbricka som den eventuellt behöver glödgas för att bli tillräckligt mjuk igen! (Koppar hårdnar vid mekanisk bearbetning - läs= när den trycks ihop av skruvförbandet, men går som sagt att få mjuk igen genom hög värme)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Haha.. Undra vad gumman skulle säga om man kommer in med spiloljedunken från garaget och rakar undan taco tillbehören med armen för att sedan börjar hälla upp motoroljan i hennes Jamie Oliver grytor. Kanske inte läge att sedan ropa och fråga vart kaffefiltren ligger:D
Moment

oljeplugg?

Hjulbultar?
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Här finns moment till de flesta modeller
Länk
Någon som kan vara hygglig och kolla upp vad momenten ska var för oljeplugg och hjulbultar i bmw- slangens länk?
Lurre1
Oljeplugg m12x1.5 25nm
Hjulbultar 110-130Nm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.