|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| den m5:a som LLoydan länkar till är inte gräslig enligt mitt tycke.. jag hade nog inte valt den kombinationen men får på något sätt en 80-90tals rollsroyce känsla | |
|
Stephan735i: Om det var min bil du tänkte på så är det inte ens SilverstoneII utan Silbergrau. M5:an jag hade ifjol var däremot SilverstoneII, också det en rätt trist färg i mina ögon. Tråkigt nog har jag gjort den erfarenheten att den typen av färger är klart enklare att avyttra den dagen det blir dags...... Själv tycker jag att Imolaröd är den vackraste BMW-färgen men ack så svårsålt det varit. |
|
|
Stephan, den M5-an var läcker och tänker då genast på en M6 cab som jag vet vandrat runt lite bl.a här i Uppsala som är Interlagos blå (tror jag färgen heter) och vitt skinn (antagligen Oyster) den skulle jag gärna ha haft. Fanns några M5-0r också E60 med samma kombo. Sen delar jag joholms åsikt om Imolaröd som ju nu helt plötsligt blev så exklusiv så den är en Indvidualfärg på F10/11. Tänk en Imolaröd F10/11 med Oysterskinn, wow! Tyvärr kostar den väl dryga 50tkr mera för det...:( Silverstone tycker jag för övrigt är en snygg färg och inte så konstigt den är lättsåld på M5. men nu handlade ju tråden om värsta färgkombinationen... kanske ska öppna en tråd om läckraste färgkombon också :) /Anders |
|
|
även E61 var ju läcker i Imolaröd Länk /Anders |
|
|
Länk Festligt nog är den hemska 330 cabben omlackerad. Den lämnade BMW i Alpinweiss III. Se utrustningslista för TZH727/EH32522 Utrustning Individualdata finns! Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBABS51040EH32522 Typkod BS51 Typ 330CI (EUR) E-modellserie E46 (C) Serie 3 Typ CABRIO Styrning LL Dörrar 2 Motor M54 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 170 Motor HECK Växellåda AUT Färg ALPINWEISS 3 (300) Stoldynor SONDERPOLSTERUNG (Z1XX) Produktionsdatum 2001-04-19 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S205A AUTOMATIC TRANSMISSION Automatväxel S210A DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) Dynamisk stabilitetskontroll S235A TRAILER-HITCH WITH REMOVABLE HEAD Släpvagnsanordning, avtagbar S249A MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL Multifunktion f ratt S290A LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 44 BMW LM-hjul stjärnekrar 44 S313A EXTERIOR MIRROR PACKAGE Ytterspegel nedfällbar S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Bortfallat, modellbeteckning S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Vindruta grön glas grönkil S387A WIND DEFLECTOR Vindskydd S388A SOFTTOP BLACK Sufflett svart S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade S439A INTERIOR TRIM FINISHERS Innerprydnadslist matt krom S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sportstol S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Svankstöd förare och frams.passagerare S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S521A RAIN SENSOR Regnsensor S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S606A NAVIGATION SYSTEM BUSINESS Navigationssystem radio S630A CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER Biltelefon med lur utan snöre S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor S674A HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM HARMAN KARDON HiFi-system Harman Kardon S778A DOOR SILLS W BMW INDIVIDUAL DESIGNATION Märkning BMW Individual S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita L801A GERMANY VERSION LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning tysk S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Konservering av karosseri S940A SPECIAL REQUEST EQUIPMENT Specialönskemål för utrustning Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S255A SPORTS LEATHER STEERING WHEEL Sportratt läder S399A SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC Sufflet elektromekan.helautomatisk S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram S520A FOGLIGHTS Dimstraalkastare S530A AIR CONDITIONING Kimatanläggning S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S550A ON-BOARD COMPUTER Bordcomputer S832A BATTERY IN LUGGAGE COMPARTMENT Batteri i bagageutrymme S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Sprak tyska Individualfordonsdata Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" Z1XX Upholstery Leather in Nappa light chestnut (nb. 2 695 019), extended as Q9 (M3: basic as N5). Sewing thread (Nr. 2 695 450) and quilting yarn (nb. 2 695 378) in light chestnut, color code 1344 A Remainder of spec. as standard leather Montana black (code N6SW) 0940 Sonderwunschausstattung Wood trim "poplar natural", Nr. 0200 bracket of steering wheel in softpaint black. Den var rätt okej från början. joholm; Ja det var din jag gissade var Silverstone II. Det borde fungera med en Imolarot II M6, den är ju läcker. Länk Karl Lagerfelds har lyckats få igenom hemska lackeringar. Denna E38 är värst Länk Stephan |
|
| den 330cab som många länkat till förut tror jag går att göra mycket finare än vad den är idag.. tänk nya fälgar m-paket med mera.. tycker egentligen att inredningen i den bilen är helt ok förutom att den saknar stora kliman.. lacken går ju att foliera och wips så har man en ganska snygg bil.. det negativa är priset och att den varit till salu sjukt länge | |
|
Tycker nog att denna slår alla som hittills presenterats: Länk |
|
| haha den växelspaksknoppen var ju speciell :) | |
|
verkligen! det var nog bland det vidrigaste jag har sett i bilväg :((( /Anders |
|
|
Är det någon som har bild på E39:an (?) med gul och blå skinn inredning? Har diskuterats här förr men hittar inte den! Alpina B8 Länk |
|
|
Swensson: Och ändå är den snyggare än vilken fantasilös vit bil som helst... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
@ Swensson Den var i särklass den värsta färgkombo på en bil någonsin. Ärligt talat, skulle jag inte åka i den om jag fick den gratis! |
|
|
tycker inte den var så farlig ändå... inte snygg direkt men då har man sett mycket värre... BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Fidchigrön orginal från fabrik, hehehe.....ja jisses dagen roligaste, helt sjukt... | |
|
Jag gillar kombionationen lila och gult men jag tror inte alla tycker som jag. Här är en M3cab som nog är hyfsat unik och om jag minns rätt från när den var till salu så är det BMW Individual och inget efterfix. Länk Särskilt inredningen är nog världsunik Länk /Patrik, lite avundsjuk /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Här har vi ytterligare en nyans av mintgrön Länk Länk Jag har faktiskt haft en bil i ungefär samma färg som den fidchigröna, den hade dessutom brun textilklädsel så jag borde vara tyst ;) Länk |
|
| Nu det där USA import individual M6 var ju förbaskat cool - Coolaste 6an ever! | |
| 325Cabrio: Den där M3:an med gult/lila skinn är "tokslut" i skinnet. Skall man trivas i bilen någorlunda så måste en ny inredning sys upp i original-färger, min åsikt iaf. Var själv "spekulant" på den i ca 5 min, dvs till bilderna på det slitna skinnet dök upp... | |
|
@Dawwe: Bilderna jag länkade till ser ju ok ut men det är kanske ett tag sedan de togs.... Synd på en så udda bil - får hoppas någon kostar på den en ny färgglad inredning /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Kan fan inte hjälpa de men den mintgröna 540n skulle jag lätt kunna ha ; D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.