|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Är det någon som har någon erfarenhet av denna firman som verkar ha en hel del i sitt lager som är spännande. | |
|
Näää men jag maila fråga om köp och svaret kom att de inte kan svara utan att jag skulle ringa....... Europabil i göteborg verkar seriösa.... Beställde bil där idag.... |
|
|
Har besökt autohallen och jag får iskalla vibbar.... alla bilar har gått ca 12000 mil.... även -93 or... hmmm .... så stort portion sundt förnuft och nogrann koll om köp lockar är mitt tips |
|
|
Jag kan bara hålla med Gasar-Magnus. Håll koll på grejerna annars så kanske det är din motor som står på en lastpall i hallen. Mvh. Micke Olsson |
|
| Anväd sök inlägg högst upp på sidan det finns en del om Autohallen så kan du bilda dig en egen uppfattning.... | |
|
bor själv i helsingborg. Autohallen är inget ställe där jag skulle köpa bil från.. Har haft kompisar som tittar in där o sett att instrumenthusen i många bilar är bortplockade o så.. (kanske för att ställa mätarna??) jag har ingen aning. Mem dom verkar inte vara fullt seriösa där.. Finns på icq: 60288954 |
|
|
Sökte och läste det var ingen rolig läsning, så nu slipper jag gör den H-borgsresan. Man tackar. |
|
| Missar Hbg resan heter det... Jarls bilservice ligger ca 10 min från Berga och Autohallen ju!! | |
|
Har nu fått kontakt med Europabilar, verkar mycket seriöst. |
|
| Jag slår gärna ett slags för Jarls !! www.jarlsbilservice.com | |
| Skulle resa ner från Stockholm och kolla deras 540iA från -97. Kollade med BMW-sverige först för att få papper från Tyskland. Det visade sig att bilen hade gått 13900 mil 1999. Den hade gått 4-4,5' mil per år. Sparade in en resa söderut för 200 kr hos BMW. HANDLA ALDRIG hos Autohallen i HBG. Verkar vara samma med de övriga bilarna. Totalt oseriös. | |
| Bara för att komplettera, den hade alltså gått ca 9300 mil nu i slutet av 2002 enligt försäljaren. | |
|
ml99: Bra jobbat. Då fick man misstankarna bekräftade. Jag var där för ett par år sedan och kollade på en 540, den var som ny invändigt men på utsidan såg den ut som om den tjänstgjort som stridsvagn i skogen. Full av repor överrallt. Jag frågade varför. Inget ovanligt sa säljaren, självklart så lackar jag om bilen. Vill du ha det vitt eller svart? Mitt svar. Vadå, bilen är ju grön....Sedan gick jag. När jag var där så hade samtliga bilar rullat mellan 9-12500 mil, årsmodell -93-99 och med tanke på vilken typ av bilar det är så har jag svårt att tro att det skulle stämma på alla. Det stog även två BMW-motorer på lastpallar inne i försäljningshallen, dessa var dock inte till salu. Fälgar låg det i högar överrallt och hela tiden tillägg på bilen. Personligen kommer jag aldrig sätta min fot där igen. Mvh. Micke Olsson |
|
|
ml99: Vad sa Autohallen när du talade om vad du tagit reda på? roadZter |
|
| Ja, det visste ju han inget om så klart men han verkade varken förvånad eller förbannad sen kan ju var och en dra sina slutsatser. Nu så här i efterhand så har jag hört fler som inte skulle vilja sätta sin fot där. | |
|
ml99: Ok, jag befann mig i en liknande situation när jag letade 540. Det var en bilförmedlingsfirma som hade en 540 till salu för sin kunds räkning, den visade sig vara kraftigt skruvad. Jag informerade förmedlaren om detta och sa att antingen så bör du avsäga dig uppdraget om försäljning av denna 540 eller informera framtida spekulanter att bilens mätarställning inte stämmer. Jag är övertygad att han själv inte visste om att bilen var skruvad och han tog beslutet att avsäga sig uppdraget. Annonsen försvann snabbt från bytbil.com och jag fick ett mail där han tackade mig för hjälpen. Tråkigt att så många BMW's är skruvade, men det var snyggt agerat av förmedlaren tycker jag. roadZter |
|
|
Bilen finns fortfarande kvar till försäljning! www.autohallen.se |
|
| När togs den 540:n in till Sverige? | |
| Detta året tror jag. | |
|
Dannezeta>>> Jag gjorde samma sak, informetade Bytbil.com om att bilen var manipulerad i mätarställningen. Fick snart ett mail från Bytbil att de samtalat med försäljaren och bannat honom från sidan(bytbil.com) Snyggt gjort av bytbil, men säljaren lever vidare. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Tobbz : the way to go!!! Jag tror Bytbil.com är portal till både en och annan skum figur (tyvärr) men seriöst av dom att ta bort dom, jag tror dessutom att Autohallen Hbg får ett klart avbräck pga av detta... så synd om dom...NOT!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.