|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Japp klippet när han testar McLaren är ett av de roligaste .. Men även när han testar nya M5:an är fin :) Har hunnit dra på mig en del BMW klipp, man kanske skulle kasta upp en FTP o bytas lite godis :) cruZZe |
|
|
cruZZe>> okej men nu är det ju bara så att jag är 19 de klart att jag kan börja med en 325:a men sen jag provade en polare som hade en 3,0 så blev jag sugen! varför just jag blev sugen på en 3,0 är att den har precis lämplig effekt dvs drar lite bensin när man kör normalt och så. fast det klart att man kanske ska köpa en 325:a först så man kan mogna först med den sen ev. byta upp sig... |
|
|
- Grusse.(Se inlägg på sid 1.) Jag antar du menar diff-BROMS? En diff-Spärr låser väl diffen? Typ som den på Valpen/11-bilen som låser diffen, det är väl en spärr? Men en diffbroms ger en glidande effekt av spärrverkan? M3 E46 tex som KAN ge upptill 100% spärrverkan vid acc och 70% vid inbromsning (eller kanske är det också 100% ?) Men den åker inte omkring med en spärrad bakaxel. Det är gradvis spärrverkan man får utefter omständigheterna. En hydral/lamellkoppling bromsar diffen och ger då en "glidande" spärrverkan mellan 1-100% beroende på omstädigheterna? Min fråga är nu hur E36 M3:ans diffrboms fungerar och vilken spärrverkan den ger vid acceleration och deceleration? (Jag visste inte att E36:n hade en diffbroms.) Mvh / Micke R |
|
Grusse |
"cruZZe" Annars kan du lägga upp filmerna på min FTP BMW relaterad FTP: 217.208.227.187 Username: mpower Password: mpower |
Grusse |
He he, okej diffbroms då :) M3:an har en 25% "diffbroms" monterad som standard. BMW relaterad FTP: 217.208.227.187 Username: mpower Password: mpower |
|
- Grusse. Jaha, det var mer än jag visste. Hur fungerar den? Är det mekaniska lameller som slirar? (Och således tar slut för eller senare...eller...?) Mvh / Micke "Frågvis" R. |
|
|
Grusse: E det ok att man lägger till dig i ens ftp lista ?? Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Förresten jag har med ftp, långsam sådan med ADSL.. men men om ni vill komma åt den så logga in med detta gudis.dns2go.com:48490 login = bmwpower pass = bmwpower där ligger ca 3-4gig med bil-filmer.. hehe jag har MYCKET på skivor med.. Det ligger lite hullerombuller. Den som har flest saker när han dör vinner... |
|
|
Mer filmtajhm: Länk Mvh / Micke R |
|
Grusse |
"Gudis" självklart får du göra det. BMW relaterad FTP: 217.208.227.187 Username: mpower Password: mpower |
|
Den här är bättre: Länk Klicka på TopGear, där testar Tiff M3 E46, Mac F1 etc.... Mvh / Micke R |
|
|
schysst |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.