|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är sant som ni säger, dom flesta bilarna som jag sålt har hamnat 50mil härifrån. Programmer: Kanske han har det är därför jag tycker det är så underligt för när jag sökte m5or legade många 99-00 140000+ och 02-03 över 200000. men mycket händer under åren verkar det som. Men vad tycker ni om 99orna som är för 150+ i dagensläge? hade inte ni valt en 02 med samma miltal för 10-20k mer? |
|
|
Grejen är att en 99a för 150k knappast blir såld, vilket faktiskt en 02a för 10k mer kan bli. Så det är en lite skev jämförelse. Dem flesta här i tråden verkar inte ha problem med att åka långa vägar för en bil. Själv skulle jag nog också kunna åka 50mil eller så för en speciell bil. Men alla är ju inte lika. T.ex så köper knappt mina föräldrar en bil på typ 5mils avstånd hemifrån.. Undantag för 607an som låg i Västerås (11mil från sthlm) då det var precis den bilen vi leta efter + att farsan känner västerås rätt bra. Minns även när vi köpte 545an. Leta som fan, tillslut så hitta vi 100% rätt bil. Problemet va dock att den fanns i gbg. Bilen köptes via telefon och biltransport till Stockholm. Tror att du bör sänka priset en aning, och nämna i annonsen att flygplats finns i närheten, och tar dryga timmen från Stockholm. |
|
|
Ja det priset du har nu på nettiauto så ser det ut som att ditt pris innehåller skatt. Klart att köparen skall betala skatten, så kanske därför du kunde sänka priset till 19.999 € om du kan tänka dig att sälja till Finland och skriva att det är tax-free pris och att du tror skatten för köparen sedan blir ca. 8000 € Om du sänker priset till t.ex. 19.999 € så kanske du riskerar att annonsen tas bort av en moderator på nettiauto. Detta som lite info. Mvh Ubbe |
|
|
Ser den är sist på listan nu som "tax-free" så kanske du får sänka priser till 21.000 € som motsvarar 185.000 kr. Länk |
|
| Finnubbe: Är nog inte helt världen om inte allt är precis rätt, är dom intresserade av bilen så får man helt enkelt säga hur jag tänkt mig om dom har sådana frågor. | |
| Ok, men kanske intresset försvinner då, ingen (inte många) tror dom kan pruta 5000€ (50tkr) | |
| PS. du har skrivit: säljes med endast ENDAST 9486mil | |
|
Nää det är ju sant men jag tycker den är ändå billigast i Finland för en med så låga mil. Priserna är ju som sagt inte samma i Finland och i Sverige |
|
|
Mmm det är sant, en liknande din bil kostar kring 30.000 € Men då en spekulant ser det står 25.000 (Tax free) och vet att han måste ytterligare betala ca. 8000 i skatt så hör han nog inte av sig. Trodde du ville ha lite synpunkter och hjälp att sälja din bil... Mvh Ubbe |
|
|
Har inte märkt att jag skrivit "endast endast" :P Jag tar ju emot synpunkterna men kan vänta ett tag med att ändra, hinner nog göra det denna vecka. Hur vet du att det är 8000€ i skatt då? är det så med alla bilar eller vad utgår du ifrån att 8000 är siffran för det? |
|
|
Håller med om att priset är lite väl högt även om det är en -02 Lite offtopic men endå gällande annonsen.. "* Sportknapp = annan motorkaraktär & hårdare styrning m.m" Vad innebär m.m?? Trodde den endast ställde om hur snabbt gasen svarar samt styrningen. |
|
|
Peder: Vet inte varför jag satte dit m.m men som tidigare skribenter sagt, kollar man på en M5a så vet man nog vad vissa saker innebär :) |
|
|
Här kan man räkna ut ett beskattningsvärde på bilen: Länk För din bil blir värdet 23.111 € och för modeller är skatten kring 35% så då blir det ca. 8100 € Och här finns tabeller på vad personer tidigare har betalt i skatt för motsvarande bil. Länk har inte blivit importerat så många M5:or, bilar med höga utsläpp har högre skatteprocent. |
|
|
Provade slå in lite info om bilen och fick fram detta. Länk Är priserna typ riktmärke vad man får för bilen i finland eller? Sist jag sålde min e36 till helsingfors så gjorde köparen allt men kommer dock inte ihåg vad det kostade för honom att ta över den men tror det var under 10000kr. |
|
|
såhär stod det om M5an på den andra länken du skicka. Märke Bmw Modell M5 Modellspecificering 4,9 4D 294KW Datum för beslutet 20110829 Dag för ibruktagandet 20000308 Körkm/1000 179 Beskattningsvärde 15780.95 Bilskatt 5570.67 |
|
|
Ja priserna är någon sorts riktvärde / uppskattatvärde en liknande bil skulle kosta i handeln, alltså din bil 23.111 € men man får nog ingen -02:a med 9tmil för det. Hur som helst är systemet ganska sjukt men såhär går det till. Vi bor i EU :/ Alltså från tabellen (Augusti) har någon importerat en BMW M5 ibruktagen 2000.03.08 så troligen en -00:a som är körd 179tkm då blev skatten 5570,67 € Uppskattade värdet för den var 15780,95 €. |
|
|
Min fd 530iAT -01 (14500mil) sålde jag i våras till en kille i Finland. Han sa att det skulle kosta ungefär motsvarande 30.000 SEK för honom att få den körklar i Finland. ___ //Ulf |
|
|
Ja det kan nog stämmer eller blev kanske närmare 40.000 SEK. För enligt tabellen (Maj) finns det t.ex. en BMW 530 3.0 5D STW AUT 170KW ibruktagen 20010807 och körd 14300 mil som skatten blev 3660 € + ca. 200 € för regbesiktning och lite andra utgifter. |
|
|
Ruskigt lika data som för min bil men inte samma. Min var i trafk 2001-09-04 samt att mätaren precis borde ha passerat 15.000 mil då den togs in i Finland då den stod på 14840 mil när jag sålde. ___ //Ulf |
|
| Det är väl datumet som säger mest, för att det finns nån bugg i elektroniken som gör att mätaren ofta går baklänges i samband med att bilen passerar landsgränser känner väl de flesta till ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.