|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej.! Jag har ute min M5a på blocket Länk Och jag undrar om priset är för högt? innan jag la ut den kollade jag lite på blocket och såg att det fanns 00 och 01 som var rätt så högt i pris så jag tänkte att jag la ut ett bra pris men det verkar som att det är alldeles för högt för säsongen? Det mejlas huuuuuuur mkt som helst om att dom vill byta mot dyrare bilar,båtar,mc osv Jag vill ju inte gå ner hur mkt som helst för jag är inte behov av pengarna heller så jag kommer inte skänka bort den, tänkte mer om någon var sugen på att ta över bilen nu när jag ska flytta till annan ort. Kommer jag få det priset jag begär nästa år eller är det bara att spara bilen ett par år till.? | |
|
Jag sålde min fd M5 -03 i mitten på oktober för två år sedan och den såldes ganska snabbt och jag fick det jag begärde i annonsen. Säkert något enklare att sälja på våren eller försommaren men tror inte det skiljer så mycket. Sen är ju frågan hur länge du haft annonsen ute? Precis när man lagt ut en annons så får man oftast en del konstiga bytesförslag men med lite tålamod så dyker det säkert upp en seriös spekulant. Om bilen är fin och rostfri så är väl 185' ett helt ok utgångspris. ___ //Ulf |
|
|
Det finns många M5 e39 ute på annons nu och det är inte lätt att sälja bil med V8 idag. Jag sålde min M5a 99a med 4:3 navi 10400 mil i mycket fint skick, dock en panel som färgen släppt på i kupen. Jag fick 125000:- och var faktiskt hyffsat nöjd. Jag gissar på ca 165000:- som slutpris. Mvh. Richard |
|
|
Tyvärr är det nog generellt lättare o sälja en sådan bil nere i tex sthlm eller Skåne... Jag tror oxå att ett slutpris på runt 160 är mer rimligt.. Nästa år är den ett år äldre oxå, dock något lättare o sälja på våren förstås. Jag själv hade varit spekulant om det inte varit för just avståndet... Jag köper förhoppningsvis en fin lemansblå M5 -02 imorgon för 150 tusen, visserligen importerad men fulldokumenterade 9200 mil. MVh Peter |
|
|
Har bubblat lite i "ankbadet" verkar vara standard som jag läst. Men det är ju inga problem att fixa. Har jag kvar den så fixas det under vintern då den är avställd. Har inte haft några problem att få sålt mina andra bmw's till södra Sverige. 1h flyg från sthlm och det finns biljetter för under 1000-lappen så det tror jag inte är så farligt bara man informationen man vill veta och bilder m.m Köpte den här själv från sthlm. Kan nog ha med att det är mycket pengar att lägga ut om man redan har en bil och har den själv på blocket därför det kanske kommer så mycket bytesförslag eller något sådant :) Finns den M5an på blocket du tänkt köpa? |
|
|
Jag tror att finansieringen är ett stort problem för folk just nu. Jag hade nyligen en VW Golf R32 -06 till salu för 165.000 och var med det billigast i Sverige men fick ändå inga seriösa spekulanter, endast en massa bytesförslag. Jag sålde till slut till en bilfirma som troligen har lättare att sälja den då kan erbjuda finansiering. |
|
|
Hm, tror inte den uppåtgående räntan och annat spelar SÅ himla stor roll än... de flesta seriösa spekulanterna har oftast pengarna klara, (ev lånade) Jag skriver alltid det i mina annonser, "endast seriösa med ekonomin ordnad" då slipper man en hel del drägg... Jag själv har sålt två bilar i år, båda över 200 tusen och inga av dem har varit svårsålda, dock måste man ju ha ett realistiskt utgångspris pris!! Folk är så medvetna idag och kollar så lätt av marknaden så det är svårt o få bra betalt.. 199 som du begärde för din bil först var faktiskt ett fantasipris... nu är det mer rimligt men uppenbarligen blir det inte sålt nu heller.. Bilen jag har på G var till salu på Öland i våras för 180, sen 160 tusen, säljaren är en lite småtjurig bonde och när han inte fick vad han ville ha så tog han bort annonsen, nu tog vi en ny kontakt då jag ändå hade hans nr kvar och priset är nu runt 155, kanske något mindre....:-) |
|
|
Jag tänkte precis skriva att om du bor i Övertorneå så kan du ju testa att lägg ut den på nettiauto.com men såg att den redan låg där. Skriv kanske även ut tax-free priset där... Mvh Ubbe |
|
|
Jag är långt ifrån en M5 expert men jag kikade lite på modellen för 3-4 år sedan när jag inte hade samma behov av pendlingsbil som idag. Då gick det att hitta fina 01-02 med 10-13kmil för mellan 160-190kkr i utgångspris. Bara som ett riktmärke. Tror du ligger lite högt i pris som de andra påpekat. Jag tror en modell som M5 -02 är ganska opåverkad av den globala ekonomin, en riktigt fin M5 hittar alltid seriös köpare. Snarare är problemet att de seriösa är relativt få och har i gengäld otroligt höga krav på färg/skick/mil/utrustning och andra smådetaljer. Så för att få den såld krävs rejält med tålamod. |
|
|
Tyvärr tror jag du borde lägga ut den för 29.000 € om du vill få 185.000 kr. För 21.000 € ger ungefär 185.000 kr samt att skatten blir ca. 8000 € Så kanske skriv i annonsen 20.000 + skatt (vero) 8000. |
|
|
Ta bort "ev. byte", eller specificera åtminstone i detalj vad du vill byta mot, så slipper du förslag på guld, mattor, sönderkörda S-klasse etc... Jag hade inte skrivit ut hk-antalet heller, de dom tittar vet det redan. Sänk priset till 170 kkr och kör en ny annons utan rödpil med lite nya bilder, ibland behöver man ruska om köparna lite. Förtydliga att det är nära till flygplats i annonsen om det inte står, folk tror att allt norr om Sundsvall kräver släde/helikopter ;-) Fin bil, jag hade ringt om jag hade haft pengarna i handen. |
|
| bra tips där Profossen. | |
|
Bra tips jag fått in helt klart :) får ta in tipsen jag fått till nästa förnyelse av annons om det blir en sådan :) Men är inte i behov av pengarna och M5an är en fin bil. Vill ingen ha det jag begär nu så får jag behålla den men det är ju det att jag har lite andra planer inom bil-branchen dessutom men men :) Peddan: vad var det för bilar du såld för över 200000? tänkte om det var bilar som har automatiskt fler intresserade. Kristoffer: Det var underligt att 01-02orna lega i den prisklassen för 3-4 år sen eftersom jag köpte min för ca 1,5år sen och då lega alla i princip över 200000kr även min. Men ändå var min 2a eller 3e billigast i Sverige på 02ans årsmodell. Men billigast i Sverige är ju inget man behöver sträva efter direkt :) Finnubbe: vad menar du med skatten? jag har sålt bilar till finland tidigare och jag la bara ett pris på måfå eftersom dom är skyhöga priserna på m5a i finland. Det är ju självklart köparen som betalar allt annat som kostar för att registrera den i deras land osv. |
|
| Kyro: Jag var och tittade på en 01-a när det begav sig som rullat 13kmil med samma färg som din och en riktigt trevlig spec i övrigt. Var till salu för 179 eller 189 om jag minns rätt hos Bilförsäljningen i Påarp - en av få seriösa bilhandlare med egen import och med gott rykte. Detta måste ha varit för ganska exakt 2.5-3 år sedan. Och denna bil var långt ifrån billigast då heller. | |
|
Kyro 33: En Bmw M3-08, och en Golf R-10.. Man kan oxå tänka så här...jag tror att du har en inre lägsta nivå på din M5 på ca 175-180 tusen, INGEN betalar det man begär:-) Gå ner till 165-170 och få bilen såld, sen prutar du iskallt 10 tusen extra på ditt nästa objekt så har du igen pengarna där! Det är definitivt köparens marknad nu i höstrusktider, kolla på blocket, det verkar inte säljas många dyrare bilar på privatmarknaden utan de flesta ligger kvar... MVH Peter |
|
|
Kristoffer: Väldigt underligt tycker jag att det var så. dom som var ute när jag köpte min blev ju sålda för det priset också därför jag tyckte det var konstigt att det fanns så billiga för 3 år sedan. underlig marknad det här :P |
|
|
Peddan: Visst är det så men pengarna är inte allt för mig så behovet av att ha kvar den håller mig mer än att jag ska sänka priset mer :) kan köra en till sommar och sen sälja billigt om jag inte får för mig att sälja billigt detta år :P Jo det är som du säger, har sett samma bilar ja i flera månader. Men jag undrar en sak jag märkt på många M5or. Det är väldigt många som andra fälgar än orginal och då undrar jag om det är viktigt att ha kvar mina fälgar eller kan jag köpa nya och sälja dessa? |
|
|
Jag tycker du absolut du skall behålla dina orginalfälgar då det är bland det snyggaste som finns på en M5 E39. Numera börjar dessa fälgar i fint skick bli eftertraktade, och därmed svåra att få tag i för vettiga pengar. Annat var det för några år sedan när alla skulle ha 19" till sina M5or och 18" org såldes iväg BMW CS #5139 |
|
|
Jag skulle inte bli glad om originalfälgarna saknas på en M5 E39. Även om man "uppgraderar" till BBS Le Mans 19" eller 20" ska dem finnas kvar. BBS Le Mans är den enda fälgmodellen som är snyggare än original. Stephan |
|
|
Kyro: Tror nog att Kristoffer har relativt rätt för sig. Jag sålde min 03:a som rullat 10' mil för ganska exakt 2 år sedan och satte ut den för 219 vilket jag också fick. Det var då väldigt få M5:or som annonserades för över 200',tror det var en till som låg på 205'. Sen är det ju mycket möjligt att någon lågmilare från 02-03 kostat mer. Ser inte heller avståndet som något problem. Han som köpte M5:an flög ner till Skåne från norska västkusten och den som i våras köpte min 530iAT -01 flög ner från Torneo i Finland. Av mina senaste 8 bilar har bara 3 sålts till någon lokalt. Övriga 5 köpare har minst haft 40 mil att köra hem. ___ //Ulf |
|
|
Nej avståndet är inga problem idag när det finns tämligen billiga flyg- och tågbiljetter. Dessutom är det ju ett litet äventyr i sig att behöva köra hem bilen en rejäl sträcka. Har en liknande statistik på mina försäljningar, väldigt få av mina bilar har sålts vidare lokalt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.