|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Ja, hur ser era funderingar ut. Vi hade i princip bestämt oss för en Mini Countryman SD men ny har vi tittat på nya 1:an och för samma pengar blir det nog ett bättre alternativ... Det lutar åt 118d Sportline med 18" vit eller röd. Någon som har testat denna motor med 8 stegade automaten? | |
| Jag har testat den åttastegade automaten, men i en annan bil (en Z4 -10) och den är väldigt skön. Jag har en 120d cab idag, och har nog redan bestämt mig för att byta när nya 1-serien kommer i cab och med miljöreggad med automat. :) Typ 2012 eller -13 kanske. | |
| Har bara kört 120d med automaten. Väntar ivrigt på att den kommer med xdrive. Provkörde även jag mini countryman men den får bara dra 750 kg så tyvärr faller den bort. Enligt svensk motorpress har den nya ettan synts i fjällvärlden i sällskap med X1 och en Audi quattro så det lär bli en fyrkrafsare frågan är bara när. | |
|
Kan rekommendera automaten åtminstone till 120D, men kan tänka mig att den är kanon även till 118D som verkar ha fått lite högre vridmoment nu. |
|
| Jodå, provkörde 118dA och var mycket nöjd. Lådan är oförskämt bra. | |
|
Kommer att få min nya 118d inom två veckor. Sportline Svart metallic Siktpaket "farthållarpaket" "bluetooth-paketet" Svart innertak Värstingstereon Harman Kardon Det är min första BMW så jag ser verkligen fram mot att äntligen få bilen (2,5 månaders leveranstid). |
|
|
Jag kommer att beställa en 120D manuell till våren någon gång. Sitter och väntar på att m-paketet går att beställa. Bestämde mig för en manuell framför automataren efter en provkörning med lite mer inspirerad körning. Känns som man har bättre kontroll och att man kör bilen själv istället för konstiga nerväxlingar. Betydligt roligare att lägga pengarna på harman kardon och någon fräsig metalliclack istället! Intressant detalj var att det enligt bilhandlarnas preliminära listor ingår helläder i m-paketet.. 45000 skulle den gå lös på också vilket ligger lite högre än normalt vad jag erfar. Så är väl ingen omöjlighet. Själv hade jag nog hellre betalat lite mindre och fått alcantaraklädsel istället.. Men kan ju vara nått skrivfel också! |
|
|
uffeolby,Hej! lade du till utökat instrumentkluster till din 118D? Funderar på att lägga till det på min 120d, men är osäker på om det är värt pengarna. Lite torftigt förklarat i broschyren vad för funktioner som man får för 1700kr tycker jag. Grattis till nya bilen! |
|
|
Deimos: Var det stor skillnad i axet mellan dessa två, hur tyckte du utväxlingen på 1:an resp 2:an var? har själv bara kört den med automat o den gick som ett skållat troll tycker jag, men blev manuell för mig också av ekonomiska skäl. |
|
| Känner inte igen begreppet "utökat instrumentkluster", så det har jag garanterat inte beställt ;-)) | |
|
Har funderat klart och beställt, hoppas på leverans i mellandagarna eller i början av januari. Det blev efter en del velande en Karmosinröd 120d med automat, Sport Line, Drive Comfort paket, siktpaket, 17", Xenon, 40/20/40-fällbart baksäte och HiFi-högtalarsystem, tror det är allt. Jämförde med en Golf GTD som förvisso skulle bli ett par hundralappar billigare i månaden (tjänstebil) men det var alldeles för stor skillnad mellan bilarna, BMW kändes avgjort modernare. Första nya BMW:en är jag är sjukt peppad! God fortsättning allihop! |
|
|
Dom där tvåfärgade lättmetallfälgarna är grymt snygga! Finns iaf två alternativ har jag sett. |
|
| RJ75: bara att gratulera tror du blir riktigt nöjd.. håll oss uppdaterade | |
|
Clubsport: Det är dom femekrade som används i reklamen, så hela bilen kommer att se ut som den i reklamen! bmw_jerry: Tackar, det tror jag med. Blir tyvärr ingen lev innan nyår, men den som väntar på nåt gott.. Jag är väl inte helt 100% nöjd med utseendet, framförallt fronten, men totalt sett är det en kanonbil med en fantastisk drivlina. Skall bli jävligt spännande att se om den har några svagare sidor... ;) |
|
| Leverans 5/1. | |
|
Jag hämtade en 118dA imorse. Väldigt trevlig låda. Rekommenderas. |
|
| continental: grattis!! vad blev det för färg m.m?? | |
|
Ska se om jag minns. Svart Automat Urban (vad som nu ingår där) Sportstolar Skinn, svart Sportratt Xenon Helljusassist Farthållare Bluetooth Sportchassie Shadowline Svart innertak PDC Förvaringspaket Tror det är allt, förutom den generösa standardutrustningen. |
|
| låter gött det.. är med sugen men tycker dem är lite dyra men det kanske kommer bra erbjudanden snart | |
|
Reflektioner efter knappt två veckor och dryga 100 mil: Grym drivlina, en fröjd att köra! Väldigt mycket storbilskänsla, känns definitivt betydligt större än vad den är, på gott och ont kanske? Snål, snittar 0,53 enl färddator just nu, har kört 50/50 landsväg+motorväg / i Storstockholm. De olika "modes" gör verkligen skillnad! Mycket stor skillnad att gå från Eco till Sport, grymt segt med Eco och väldigt rapp med Sport. Hade nog hoppats att den skulle vara lite tystare, nu sitter det dubbade vinterdäck på, förhoppningsvis blir det lite tystare med sommarpuckarna! Skulle ha beställt el-svanskstöd, trodde att det satt handjagat i Sportstolen men det gör det icke! Blir lite trött i ryggen efter någon timme... Väldigt, väldigt nöjd än så länge! |
|
|
Jag har också haft min i två vekor och rullat 255 mil nu. Jag är fantastiskt nöjd. Drivlinan är en fröjd och vid normal körning så upplever jag den som rappare än 325an jag hade innan. Min 325iA behövde varv för att kännas riktigt bra, trots 270Nm. Vid mer aktiv körning så halkar den naturligtvis efter. Nu kör jag inte dubbat och upplever inte något oljud. Däremot tycker jag att bilen är lite såsig och oprecis, men det vill jag tillskriva däck och däckdimension. Bilen levererades med Michelin X-ice i 205 55 16 och jag körde på Conti WinterSport i 225/40 18 resp 255/35 18 innan, så visst bör man märka skillnad;-) Utrymmesmässigt så funkar den lika bra som E91an för mig som förare. Stolarna känns likvärdiga. Däremot så är baksätet betydligt sämre. Det spelar dock ingen större roll då jag är själv i bilen till 95% (tjänstebil). 325an som var vår familjebil, ska under året ersättas med något som är likvärdigt eller större även i baksäte och bagageutrymme. Nya ettan är en trevlig bil som rekommenderas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.