|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Har tittat på E30 cab, 325iA -87, 223000 mil, sv-såld. Kaross och motor är i mkt bra skick, men suffletten måste bytas ut och stolarna fram är i dåligt skick. Passagerarstolen har ett hål i sig. Han begär 40 000 kr. Vad kostar en ny sufflett inkl. montering och hur mycket kostar två begagnade stolar(om man får tag på några?). Är priset ok eller ska man pruta mer. Det är lite märkligt att motor och kaross är i så pass bra skick, samtidigt som inredningen är i dåligt skick. Har riktigt svårt att bestämma mig, vad jag ska göra, tacksam för svar. Thomas | |
|
Jag tycker det låter dyrt, det kommer troligen inte att landa under 50K innan du är klar, och då kan du lika gärna lägga ett bud på denna som verkar vara i toppskick samt har gått mindre. Länk Måste det vara en e30? För omkring 40 hittar du en fin e36. |
|
|
Bilen ser fin ut, men den har inte skin stolar och det är ett måste på en cab. Sen måste jag ha automat, frun i rullstol. Thomas |
|
|
Glömde och säga att, visst skulle en E36 funka förutsatt det är automat och skinn. Thomas |
|
|
40 är alldeles för dyrt för en bil med de brister du nämner, hälften är kanske rimligt. Leta vidare, det finns rätt många i hyggligt skick om du är beredd att betala 40. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Tycker också det låter dyrt. Kollade på Blocket och finns ju 16 st E36 cab med automat under 50.000 kr. Mvh Ubbe |
|
|
Tok dyrt i mina ögon! Alpina B8 Länk |
|
| Det är alldeles för dyrt. Det är ju dessutom höst nu och i princip omöjligt att få vettigt betalt för en cab. Den är värd max hälften enligt mig. | |
|
Han som säljer har inget behov av pengarna och har plats för den i garaget. Får han inte det han begär kommer han att behålla den till våren. //Thomas |
|
|
Det verkar som om "Berlin" köpte bilen: Länk Ingen större idé att ha åsikter om priset, alltså?! Dyrt är bara förnamnet - fick säljaren det är han bara att gratulera! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Magnus, jag har inte köpt bilen, men eftersom jag vill ha en E30 automat cab, som inte växer på träd, så måste jag verkligen få lite input. Men om du känner till en E30 cab automat för 20-25 000 i bra skick så hör gärna av dig. De är verkligen inte lätta att hitta. //Thomas |
|
|
Att hitta en fin E30 cab överhuvudtaget blir svårare och svårare. jag hade satsat på en E36 cab istället - så mycket mer bil! Jag vet, då jag ägt en av varje: E30:n Länk o E36:an Länk Man säljer lixom inte sin cabriolet på hösten/vintern om man nu inte har ett desperat behov av pengarna = prutläge på de få som finns ute på annons... Lycka till i ditt letande! /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Suflett går på 8-10 papp, kan monteras själv om du inte har tummen mitt i handen. Två beg stolar i bra skick kostar troligtvis runt 3 papp, mer om det är hela inredningen. | |
|
Det verkar inte helt att hitta beige sportstolar i skinn. Man bör också ta dom från en cab, enligt Magnus. Är det någon som har ett par som ligger "skräpar", så hör av er. Thomas |
|
| Skall funka att ta från en tvådörrars, bara de är fällbara. | |
|
Men det sägs att stolarna skiljer sig mellan cabbar och vanliga, underredet är lägre på cabben. Är det så.? Jag har nämligen fått erbjudande om en inredning från E30 M3, men tydligen är baksätet bredare på cabben eftersom cabben måste få plats och stolarna är för "höga" för cabben. Thomas |
|
| Ok du får väl ta underredet från de gamla stolarna isf. Kolla rejsa.nu ppfs forumet samt bmwcs.com så borde du finna något ifall du inte orkar. | |
|
Baksätet är smalare pga sufflettlådan och framstolarna lägre på cabrioleten pga andra golvskenor, dock bör man ju kunna flytta över de skenor som sitter i bilen till de stolar man ev hittar (inte helt lätt, för övrigt). Har även för mig att fästpunkterna för stolarna i golvet är annorlunda på cabrioleten jämfört med den med plåttak. Kolla på www.realoem.com och jämför en 2-d sedan med en cab... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Tack för tipset, det känns som längre och längre infrån ett köp..... Thomas |
|
|
Har du sett denna? Länk Bilen finns i Stockholm, vilket även du verkar göra :-) Automat o skinn - står iofs inget om skicket på tygtaket men med ett utgångspris på 39´bör man väl kunna hamna på 32-33... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Det är precis den jag tittade på i söndags. Cabben har som sagt minst tre hål och "rutan" helt förstörd. Han har haft bilen i 3 år och aldrig haft taket uppe. Han kör bara när det är fint väder. Det utvändiga skicket speglar tyvärr inte inredningen och sufflettens skick. Jag börjar misstänka att bilen kan vara omlackad. Om man skulle lägga ett skambud, vad tror ni man ska lägga sig på? Jag har själv tidigare haft en E30 cab 92 och skicket på min går inte att jämföra med den jag tittade på. Däremot gillar jag kombinationen röd och beige klädsel, det var min drömbil när jag var 15 i mitten på 80-talet. Ett stort plus är att kvitton finns på inköp 1987 i juni och service varje år på BMW verkstad fram tills nu i augusti, så dokumentationen är det inget fel på. Så vad gör man, skambud eller att tacka nej. Han har 3 bilar i 700 000 kr klassen på garageuppfarten + att han beställt en ny A6, så jag tror inte han direkt "måste" sälja bilen. Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.