|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror de pratar om kondensorfläkten, inte kupéfläkten... ;) Mvh |
|
| Så går det när man inte uppdaterar sidan först hehe... | |
| Så någon säkring är ingen idé att kolla lr? | |
|
Om det inte finns matningsspänning fram till fläkten så kollar man väl säkringen.. Om den är bränd kan man tämligen säkert slå fast att fläktmotorn är kass. FP |
|
|
Lånar tråden lite och ställer en fråga till Folke :) När el-fläkten fungerar som den ska låter den som ett mindre propellerplan då? Min varvar upp som satan så att man tror bilen skall lyfta :) Detta gör den lite titt som tätt, vilket jag förmodar att den ska göra. Det är just ljudnivån som jag funderar på. Låter ordentligt även om man sitter inne i bilen. Viscokopplingen är bytt för c:a ett år sedan. Tack på förhand. Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Vet inte om min elfläkt varvat upp på max nån gång, men varvtalet som brukar förekomma när man rullar in i garaget på en riktigt varm sommardag hörs först när man öppnar dörren i mitt fall iaf. Man hör elfläkten i vissa bilar på rätt bra avstånd ibland, om man står framför och de rullar i låg fart osv, men jag har inte hört detta på E39. FP |
|
|
Min fläkt gör som Folkes. Väldigt diskret, och hörs bara när man slår av tändningen och den varvar ner. Min gamla bil, en 532 E39 som en kompis har nu, den fläkten lever rövare och låter som ett jetplan hela tiden. En riktigt varm dag så hörs hans bil på ett kvarters avstånd. Tydligen en väldig skillnad på olika exemplar av våra bilar. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är olika styrningar på fläktar före och efter 09/98 steglös styrning med egen modul, och kontrollfunktion, innan 09/98 tvåstegs relästyrd ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| grodan kermit: din fläkt glappar troligen axialt och slår i kanterna runt fläkten, vilket ger ett rätt läskigt ljud. | |
|
Kom hem efter en tur från landet igår på c:a 15 mil med packning och 4 vuxna. När jag hjälpte mina föräldrar att lasta ut och bilen gick så varvade den upp som ett mindre propellerplan flera ggr. Lät ordentligt bland husen.... Lus: Jag tror inte att den tar i någonstans för ljudet låter inte så utan mer att den varvar upp och får ett högt propeller liknande ljud. Hasso: Hur låter din fläkt? Hör du den när du sitter i bilen då den varvar upp? Mvh/ Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den kan höras i bilen om den startar med minnesfunktionen full fart, då den kommer ihåg vilket läge den stängdes av i och startar i det läge vid omstart. Annars hörs den inte, den som jag hör i bilen är viskofläkten när den kuggar i för fullt då låter det som en gammal Volvo 240 ungefär . ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.