AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.647

Värdering 320d m-sport -08

Sida 2 av 2
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
har vinterdäcken på org 17" fälgarna.. jo man tycker ju att en kombi ska vara mer lätt sålt, men folk kanske inte vill betala nå mer för m-sport pkt mm..
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Jag har nyss köpt en likadan bil som din men min hade endast gått 7500 mil och hade BMW original 18"+ 17" samt blackline-bakljus. (Länk Jag fick ge 2000 mer än vad du begär för din och skulle jag varit spekulant på din hade jag velat lägga ut pengar på bakljus samt nya sommarfälgar, tror därför att du måste ner till 185-195 för din.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Här kommer länken till min bil igen, blev fel nyss: Länk
Som jag skrev i mitt första inlägg är jag övertygad av att många köpare är beredda att betala rejält extra för M-sport, medaljens baksida är dock att dessa köpare är vansinnigt petiga med detaljer som fälgval, skick, färg mm. Just fälgarna tror jag är en svaghet, trots att de är fina och stora. Hade den haft BMW original 18-tum hade den säkerligen varit såld för länge sedan.
Verdi
Tror inte så många vill betala extra för M-sport på en 320d. Det finns säkert några, men sett i ett större perspektiv än autopower så är det nog fler som inte bryr sig, eller ens vet vad det är.

Nu skulle jag vara villig att betala extra för M-sport, men för 2-3 år sen när jag köpte min första E90 visste jag inte ens vad M-sport var. I början på det här forumet har jag för mig att jag fick fråga vad det innebar. Visst såg jag skillnad men jag tänkte att det var bilar med större motor som såg lite annorlunda ut.

Jag var rätt ointresserad av bilar fram till dess. De senaste åren har jag dels börjat köra mycket mer bil och även hittat till rätt märke. :)

Däremot är fälgar riktigt viktigt. Min 330d som jag köpte i augusti hade skitfula eftermarknadsfälgar på bilderna och trots att 18" M-sportfälgar följde med så tror jag att många ryggade tillbaka pga hur tråkig bilen såg ut på bilderna. Men det tackar jag för, fick den till ett riktigt bra pris. Tycker iaf jag. :)
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
jo sant, jag själv visste knappt heller vad m-paket innehöll innan man läste på lite,

Men ska ändra lite i annons imorgon och även sänka priset FÖR det är ju sant som många av er säger- litet intresse= för dyr i pris..
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
uppar denna tråd lite då suget efter lite mer kräm i maskinerit är stort..

Vad får man för denna i dagsläget?

ca 11500mil m-sport pkt, comfort pkt, xenon, drag, kombi, silvermetallic mm
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
ingen som har någon om prisläget just nu?,
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Runt 160' +-3% gissar jag.
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
har dom sjunkit så mycket priserna nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.