AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.640

Värdering 320d m-sport -08

Sida 1 av 2
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
Hej

Funderar på att ev sälja min bmw
Är en 08´ans 320d som snart slår över till 10000mil,
jag är andra ägarn, ägd av företag innan mig.
Silver, m-sport pkt, comfort pkt, avtbart drag, manuell, nyservad
Bilen rullar just nu på 19" eftermarknads fälgar med michelin ps2 däck ca 500mil
finns även 17" odubbade däck på org fälg
Bilen är i förhållande till åren/milen i fint skick

Hur mycket får man för den idag?, Vad skulle ni lägga ut den för?

mvh
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
170-180k borde funka.
//Marin
Verdi
Jag fick 175' för min 320d -08 som gått 9300 mil för ett par veckor sen. Utan vare sig M-sport eller drag...

Sätt ut den för 199' och pruta ned till 190'. Typ. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Några kronor över denna kan du väl testa, men 200 känns avlägset: Länk

-------
//Lövet
Gissar på ett slutpris på 175-185kkr, med viss reservation för avsaknad av originalfälgar på sommardäcken. Sålde alldeles nyligen en liknande fast Touring med klart färre mil och den gick för en bra bit över 200kkr. Modellen är förvisso populär men M-sport tilltalar främst bilintresserade personer som är extremt petiga vad gäller utrustning och modifieringar. Oavsett var det helt klart den mest lättsålda BMWn jag haft och den som givit mig mest respons, även efter det att annonsen var borttagen!

Har visserligen inte kollat den röda bilen närmare som det länkas till men den ger mig ett lite snikig "importvarning" utan takrails som var standard på svensksålda bilar. Snyggt tycker kanske vissa men jag skulle aldrig överväga den som spekulant.

Jag skulle testat med 189kkr och kollat responsen. Är det tokdött efter två veckor så sänk priset till Marins nivå.

An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
okejj, tack för de svaren.

Kanske ska säga att det är en touring jag har.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den röda jag länkar till är sv. såld.

-------
//Lövet
Verdi
Är det en touring borde du absolut få i närheten av 200'.
Japp, håller med. Då borde 199kkr vara ett OK utgångspris.
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
Vill gärna ha lite feedback från min annons.

www.blocket.se/vastmanland/Bmw_320d_M_sport_36647839.htm?ca=9&w=1

Har jag missat något i annonsen?,
har varit lite intresse på bilen men många kanske väntar tills efter löning med att ringa och köpa bilar?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Bra annons, men varför dölja reg.numret?!
210' som utgångspris är lite för högt. Försäljningspriset bör ligga runt 180k +-3%
//Marin
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Avsaknad av reg.nummer fick faktiskt mig att undvika bilen (kom upp i min blocket-bevakning). Dock har jag en egen bil att bli av med innan jag kan ta en faktisk affär.
Håller med Marin, gillar inte heller och förstår inte annonser där man lappar över reg.numret. Känns bara som man vill dölja något, vilket du förstås säkert inte vill?

Sen tror jag också att priset är för högt. Det är ruggiga kampanjer nu på nya Touring E91 och du får nästan 20% rabatt på en ny.

Sen skulle jag ta bort att du vill byta till 4-hjuls drift då det ju lätt får en spekulant att tänka " ja just det ja, X-drive vore nog bra" och du tappar en spekulant.

Annars fina bilder tycker jag. Kanske skulle vara något närmre bilen dock, men fin kvalitet!

/Anders
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
anledningen men att ta bort regnummret är ju för att minimera stöldrisken, har haft vänner som kommit ut till parkeringen och märkt att ens bil är snodd. Sen är det inte så svårt att fråga efter det i ett mejl alt telesamtal heller.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Stöldrisk? Alltså, det är en 320 du har....och förresten, den är väl försäkrad?
Du kommer ändå lämna ut reg.numret vid första förfrågan från kunderna.
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
okeej då:),

Ska vänta in löning och sen ev till helgen sänka priset lite.
För dyrt, sålde själv en sen 08 i augusti och fick 212 för den (begärde 215kkr). Den hade bara rullat 7500mil och hade original 18-tummare. Det var absolut inga problem att sälja den, den gick på en vecka och responsen var bra vilket indikerade att priset var rätt.

Därför tror jag du måste ned ca 10% i utgångspris - nu är tyvärr inte riktigt rätt tid att sälja men vinterdäck ingår och det är nog en förutsättning att kunna sälja vid den här årstiden.

Lycka till, 320dT M-sport är en fantastisk trevlig bil som bevisar att körglädje och totalekonomi går hand i hand.

74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Detta är precis vad jag letar efter men jag skulle max betala 180 för denna bil om den är i förväntat skick.
Även minus för döljande av regg nr!
Jag vill gärna forska lite om bilen innan man ringer.
An
25
Antoon
320d -08 M-sport Touring
trodde man fick mer om man säljer privat än att byta in den hos bilfirmor då jag får mellan 170-180 hos dom..
Har du blivit erbjuden 170-180 i inbyte skulle jag gå ut med 195kkr och möjligen haft en liten prutmån ner till 190kkr som smärtgräns. Då ligger du minst 15-20kkr mer än inbytet vilket är rimligt för en privatförsäljning. Om inte ens det funkar hade jag övervägt ett inbyte vilket låter otroligt då 320dT en otroligt populär bil. Har den bara rätt pris så lär den gå direkt.
Verdi
Som sagt, jag fick 175' för en sedan utan M-sport. Du borde få runt 200' tycker jag då touring är så pass mycket populärare.

Dock. Dina 19" fälgar är säkert fina och så, men de skrämmer nog iväg en och annan köpare också. Har du inte kvar några orig-fälgar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.