AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
59.861

Schmiedmann är dom skojare?

Sida 7 av 7
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Beställde lite grejer härom veckan. Inga problem. Bra och snabb kontakt, snabb leverans. Och BMWCS-rabatt.
Jag är helnöjd och kommer snart beställa mer prylar.
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Beställde lite grejer som inte fanns på lager ca 2 veckor innan deras semester. Fick vänta ett bra tag, MEN det visste jag så ingen fara med den biten.
Får paketet och det fattas en pryl. Ringer och meddelar problemet varvid personen sa att han skulle fixa det (i onsdags EM). I förrgår hade jag nytt paket att hämta hos mitt ombud = snabb och smidig lösning. Fick även ett nyckelband med i paketet "som plåster på såret" :)

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
E34_Robert
Jag har aldrig haft problem.
Ibland tar sakerna längre tid och andra gånger inte.

Gäller att ha framförhållning så gott det går. :)

Får alltid bra mail bemötande, får hjälp att skaffa fram grejer som dom inte har på sidan.

Är första valet när jag behöver delar.

(Jag jobbar absolut inte för dom :)
Jag är också nöjd.
Beställde 2 st servopumpar i tron om att det var för 2 olika modeller beroende på när bilen är tillverkad eftersom det står så, visade sig att det är samma pump.
Sen beställde jag ett löphjul tillsammans det skickade de separat så jag åkte på frakt.
Inga problem de tog bort den kostnaden direkt.
Ena servopumpen skickade jag tillbaka och fick pengarna i retur.

Som sagt jag är nöjd.
Och som någon sa man får ha lite framförhållning när man ska skaffa delar.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hej

Jag har beställt från dem flera ggr. Oftast har det funkat bra, men det jag beställde någon vecka innan de stängde för semester har fortfarande inte dykt upp. Snart 2 månader sedan. Visst beställningsvaror men ändå..samt det jag beställde under semestern. Bl.a. Vevhusventilation och vatten pump m.m till 850'n
Nu har jag mailat och frågat utan att få svar...så just nu lite missnöjd. Bilen står ju bara...vill ju ut och köra :(
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Vidare så kan man inte få bmwcs rabatten vid distanhandel vilket är dåligt! Om man scannar in medlemskort och körkort så borde det räcka...
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
har beställt från dom många gånger men men fy fan vad det tar tid går snabbare o beställa från ebay ibland.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Det är naturligtvis pga att Schiedmann själva beställer grejerna från leverantörer i Asien, ofta samma som du själv kan beställa ifrån på eBay.

MVH Christofer
Likadant med skruvat.
Dock har smidmann bra priser och garantier någon som är bra när det blir fel eller någon ska skickas tillbaka.
Men för det mesta blir det rätt och billigare att beställa från ebay.
Beställde en kylare till e46an på tisdagen förra veckan, på onsdagen låg den hos mitt lokala DHL-ombud. Mycket bra!
Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Beställde lite prylar i onsdags igen, ska ta tre arbetsdagar, hoppas jag har dem innan fredag nästa vecka då det är bankörning på Kinnekulle!

//Niklas
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Beställde nyligen kyl och termostat. Inga konstigheter, snabb leverans och rätt prylar.

Mvh Martin
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Har fungerat klockrent med Schmiedmann. Kan verkligen rekommendera dom.
Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Schmiedmann levererade snabbare än vad som uppgavs på hemsidan, snyggt jobbat!

///Niklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.