AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
59.868

Schmiedmann är dom skojare?

Sida 4 av 7
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
har en fråga; vad tror ni om schmiedmanns spindelleder til e46 för 348:-? Länk

de är ju rätt rejält mycket billigare än original samt så står det inte att produkten är av samma kvalitet som originalgrejer..?
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
äsch fan det är ju en styrled.. fel länk och fel tänk :-) sry !
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Länk

"öppet hus" den 5 maj, hur många ska dit??
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Jag skall dit tror jag allt

Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Kort recension:

Beställde ett X-antal (15st) produkter/varor. Mestadels bilvård/interiör produkter från BmW orginal, samt lack/färg & primer + nya sidoblinkers. Lev. tiden var beräknad till 14 arbetsdagar, men fick dem inom 9-10 arbetsdagar. Kundtjänst (talade både med Viktor & James) oerhört bra bemötande & kunniga inom sina områden.

Helt nöjd & väl tilltalande med Schmiedmann!

Ang. mötet/öppet hus så svänger jag troligivtis förbi, skall slänga in en order =)

- Bayerische Motoren Werke AG -
Visa användare
5
lingua
540iA -1993
Beställde torkarblad och svarta njurar förra veckan, varor som fanns på lager.
2 dagar tog det, tycker jag är riktigt bra och är mer än nöjd.

pe
117
pecklo
518i -86
Söker krägninghämmarstag och på Mekonomen kostar dessa 320 kr styck. På Schmiedmann kostar dom 157 kr styck ? är det nån skillnad på kvalite eller kan man köpa dom billiga? Dom har även heavy duty modell. Är det värt på en standardbil för att hålla längre ?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Heavy duty var svåra att montera dom hade inget att greppa som orginal stagen, personligen skulle jag bar aköpa bmw orginal då dom är enkla att montera.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
på schmiedmann brukar det stå "produkten är inte original men i OE kvalitet" alternativt "produkten är inte original"

ser att det står det sistnämna för E39s krängningshämmare, vilket talar lite för sig själv. men sen är frågan hur stor skillnaden i "kvalitet" är... jag hade köpt på schmiedmann i vilket fall tror jag.
pe
117
pecklo
518i -86
Tackar för svaren. Skippar nog heavy duty då. Blir nog original. Inte så stora pengar på dessa.
Beställde org gummimattor som inte fanns i lager men fick dom på ungefär en vecka. Problemfritt!
Visa användare
67
Mpersson88
540iA Touring -01
Beställde svarta njurar, golvmattor, torkar-arm till bakrutan och diverse småsaker av dom förra veckan, beställde sent på kvällen vilket menas att dom inte såg ordern fören dagen efter, det tog 2 dagar from dagen jag lade ordern tills det kom hem. Jag är då mycket nöjd med dom :)
Enligt mig, skojare.
Har beställt där ifrån flera gånger och leverans tiderna har aldrig varit under 2 veckor på grejer som ska finnas i lager.
Sista gången försökte jag ringa och ifrågasätta problemen, trevligt och lugnt. Men det sa bara klick i örat.
Mejlade då mina synpunkter och ifrågasatte deras bemötande och deras leveranstider, och jag fick lögner och rent ut sagt riktigt otrevliga mejl tillbaka.
"passar det inte kan du handla någon annan stans."
Är det så man är tillmötes gående och skaffar nöjda kunder?
Nej aldrig mer schmiedmann.
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
jag är största orren när det gäller att ge kritik , och jag måste ändå ge schmiedmann tummen upp. jag är oftast den som är kritisk och negativ...

E61 LCI dieselPower
300hk+
Ke
3
KeckeGBG
BMW 545i -05
Köpte 2st Motoroil Castrol Edge FST 0W40 fully synthetic 5 liter can, 8st Tändstift High Power long life Bosch FGR7DQP, 2st Microfilter activated carbon container och luftfilter för ungefär samma pengar som bara tändstiften skulle gått på hos BMW i Mölndal.

Som ny BMW ägare och kund hos Schmeidmann, ger jag dem tummen upp för ett trevligt bemötande (då de även kollade upp andra önskemål och återkopplade senare samma dag över telefon) samt för deras stora urval av delar till vettiga priser.

Mvh
KeckeGBG
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
jag beställde lite krimskrams, 2 dagar leverans!!
dv
2
dvgn
328ci -00
Köpte ett set WRM 701 19" fälgar med däck från schmiedmann.

Blev en del strul pga tillgänglighet då det var en eftertraktad modell och mitt färgval (gunmetal) var svårt att komma över.

Sen blev det väl inte bättre av att jag skulle ha bredare fälgar bak osv.

Men kontakten var alltid god med sidan och jag fick alltid svar på mina mail och förfrågningar.

När dom äntligen lyckades gräva lös fälgarna (i olika färger) och dom blivit skeppade från asien till usa till danmark till sverige så small det bara till. Fick mail att dom fått hem fälgarna onsdag dom var lackade på fredag och jag hade dom hemma hos mig i norrbotten måndag morgon.

Även fast det tog lång tid så känner jag att jag blev professionellt bemött av trevlig personal och dom gjorde vad dom kunde för att jag skulle få det jag ville ha i rimlig tid :)
Jag tycker de är kanonbra att ha att göra med!! Sant att det ibland tar lite tid att få grejorna, men det kan det vara värt tycker jag eftersom priserna är så mycket bättre än hos BMW.

För att svara på TS fråga: nej, de är inte skojare. Om du har anledning att tycka det så har det sannolikt något med dig själv att göra -- man är ju alltid själv närvarande i sina egna händelser.
Ch
75
Christiian
E39 M5-01
M6-06
Skönt att höra att många andra upplevt samma skit som ja gjort med dom oseriösa skojarna..

Kommer aldrig mer handla av dom
mr
37
mr.e46
BMW 330ci e46 -02
Enligt mig är de oseriösa, känns som de lägger ner mer tid på sin egen bil..
Det är synd då de har ett grymt sortiment till bra priser.

Har väntat på mina saker nu i en månad, saker som de antingen hade hemma eller i deras centrallager.

Senast jag beställde tog det lika lång tid + lång tid att få tillbaka pengar.

Nej detta var sista gången.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.