|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag beställde 12 olika artiklar via Schmiedmanns hemsida igår ca kl 1300. Paketet anlände idag kl 1200 med DHL. Allt var till stor belåtenhet. Detta kallar jag för säker, snabb och bra service :-) Är mycket nöjd - en eloge till Schmiedmann Sverige ! Mvh Z-motor |
|
|
kan ju vara jag jag som har haft otur varje gång jag har beställt. tom de gångerna jag har åkt dit för att vara säker på att det ska bli rätt så har det blivit krångel ///Jörgen |
|
NeZaN |
jorgen, märkligt faktiskt, just att det hänt flera gånger. Men det var inte beställningsvaror som du köpt? Hade själv 16 arbetsdagar på vissa saker, så tog bort dom ur ordern i sista sekund. Jag fick iaf hem mina varor i onsdags eftermiddag (beställde på måndag eftermiddag så är även jag helnöjd! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Har aldrig varit beställningsvaror. ett av deras största problem är att deras lagerstatus inte stämmer mot verkligheten ///Jörgen |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Jag bör i närheten så har alltid hämtat på plats. Har inget ont att säga om dem, tycker dom är mycket trevliga och hjälpsamma. Har mestadels handlat lampor och småprylar inga reservdelar direkt, allt har funkat bra. Vad jag däremot undrar är hur kvaliten är på deras länkarmar bromsar mm? De ligger på sjukt låga priser... |
| Priset brukar hänga ihop med kvaliteten. | |
|
Har beställt flera ggr från S. 50/50 har det varit gällande leveranserna. Nu senast fick jag maila och be dem för att avbeställa min order på mattor. Väntade 1 månad utan att få eller höra något. Jag har fått uppfattningen av att de har större intresse av sina egna bilar än att sköta affärerna. |
|
|
M3blackpearl: Sotis på hans M3:a eller? :/ Gällande schmiedmann sverige så är det så att de har haft lite problem med sitt lager samt leverans från danskaran och därav lite missförstånd till kunderna. Deras lagerstatus uppgav vad som fanns i lager i danmark o inte i sverige. Under sommaren och hösten har du utökat sitt lager samt bytt system, så nu kan du som kund se ifall varorna finns i lager i sverige eller danmar osv. Så nu har det funkat skit bra med det nya systemet för då vet man vad som finns "hemma". |
|
|
3MW: Klart att det kortet skulle dras upp, wow! Deras M3a är jätte fin, och jag hade jätte gärna haft en liknande bil för bankörning. Men det har inget att göra med att de driver ett företag som inte kan kommunicera med sina kunder som du själv beskriver att de saknat. De uppdaterar sin blogg och lite annat gällande sina bilar väldigt frekvent så varför kan de inte ringa mig som är deras kund? Har de något i lager, och jag köper det. Då förväntar jag mig att jag har det några dagar senare. Om det i deras fall har blivit fel, så förväntar jag mig att de kontaktar mig och berättar läget för mig så jag kan göra en bedömning om jag skall vänta eller inte. |
|
|
Håller med M3blackpearl där. Kundservicen behöver dom verkligen jobba på. Kunderna måste ju komma först till varje pris. Räcker med en missnöjd kund som sprider ordet...som här...så förlorar dom både kunder och pengar. |
|
|
Intressant lyftpunkt.. Länk Antar att det är lika mycket skojjeri på deras sk. verkstad... Projekttråden för deras stylade M3 huserar på gatbilar.se, då vet ni ju nivån på de hela. |
|
|
Hej allihopa! Jag ville bara säga att vi läser det ni skriver och tar åt oss av all kritik. Jag lovar att vi ska göra allt vi kan för att förbättra oss på samtliga punkter som nämns i denna tråd. Som "3MW" skrev ovan så bytte vi affärssystem i samband med vårt bokslut den 30/6. Anledningen till bytet var att allt ska flyta på snabbare och att all personal lättare ska kunna få en överblick så se om något inte stämmer. Dock så är systemet som vi köpt inget som man bara installerar själv och börjar använda utan det har tagit månader av programmering för att få allting att fungera. Det har tagit längre tid och strulat mer än vad vi räknat med i början vilket resulterade i att i stort sett allt blev fördröjt. Tack och lov så är i stort sett all programmering klar nu och vi ser redan en klar förbättring. När alla funktioner med det nya systemet fungerar så kan jag garantera att allt kommer fungera mycket bättre. Att några av er fått uppfattningen att vi hellre håller på med våra egna bilar än att fokusera på er kunder är tråkigt att höra. Vi vill absolut inte att det ska se ut så. Vår projektbil mekar vi i stort sett bara med på kvällar och helger. Projektet drivs egentligen vid sidan om vårt vanliga arbete för de som är intresserade och vill vara med även om det är i marknadsföringssyfte också. Om ni känner att det finns något som ni är missnöjda med eller något som kan förbättras så tveka inte på att säga det direkt till oss så att vi kan ta tag i det och göra något åt det. Som sagt så tar vi givetvis åt oss all kritik och kommer att göra allt vi kan för att förbättra det som måste förbättras. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
CooperVickis: Internet är ett helvete för företag idag, och jag tycker det är strongt att du tar dig tiden att svara. Det är lätt att bli smutskastad på forum. Mitt första inlägg några rader upp kan uppfattas som endast negativt. Jag vill därför förtydliga att ni har i många fall skött er helt felfritt och det är detta som gjort att jag beställt fler gånger hos er, och kommer att fortsätta med detta. För att till sist förklara varför jag skrev att jag fått "uppfattningen" av att ni hellre mekar med era bilar är för att jag är väldigt intresserad av erat projekt. Dock när jag som irriterad konsument behövt kontakta er och fråga vart min order är för att sedan behöva vänta flera veckor till så stör det mig något otroligt att istället för att få feedback om min order från er så hittar jag istället nya bilder och uppdateringar runt era bilar. Som jag sa, jag följer erat projekt och jag har igång t.ex. garaget.org på jobbet och jag vet att ni uppdaterar under dagarna. Så när du sitter på kontoret, det är då jag istället vill att du skall titta i din order hög och istället kontakta mig som ligger långt ner i högen, en månad utan att bli behandlad/fakturerad. Ring mig, sedan uppdatera vår "facebook" för bilar. Man får väga av, det är jobbigt att ringa kunder som förmodligen är/blir sura. Men jag tror det gynnar er bra mycket mer i slutändan. Ni hade i allafall inte behövt läsa mina inlägg här. |
|
|
Var förbi Kungsbacka och fick hjälp med beställningen av sufflettskyd till min Z4.a. Vi hade tidigare haft en del mailkontakt, för att finna produkten. De besvärade sig verkligen med att finna den. Jag bemöttes på ett mycket trevligt och bra sätt. Har nu fått min detalj, som blev perfekt på bilen. |
|
|
Handlade i deras butik i Kungsbacka under semestern.. E34 delar billigare än Biltema.. man tackar :) De var rätt bra tryck i telefonerna medans jag väntade på min tur även då det var en fredag vid 11 blecket och mitt i semestern.. |
|
|
Har vart i kontakt med dem (både förrigår samt idag) ang. reperationskit för lagning utav strålkastare samt diverse saker & de har varit oerhört tillmötesgående samt varit snabba på att besvara & uppge prod.nummer/id till det man efterfrågar. Stor elogé till Viktor! - Bayerische Motoren Werke AG - |
|
|
Nej de är inte skojare. Jag har köpt BMW Performance grill, carbonspeglar av dem. De lyckades skicka fel grill som var till en e9x i första leveransen. Men de var mycket snabba att skicka rätt. Jag är klart nöjd med service och priser. Rekommenderas! |
|
|
Beställde en ny lite kortare växelknopp av dom till pärlan, skickade in beställningen en tisdagsmorgon och hämtade ut den dagen efter=) Länk |
|
|
Inget fel på leveranser, håller vad de lovar. De har även monterat lite delar på min bil och man märker att de har mycket att göra när man är där. Så även om man får sitta 5 min i telefon kö så är det värt mödan. För det kunnandet och den servicen som man möts av är kanon! Både på verkstadpersonal och de som sitter på order. Ringer alltid till dem när jag har problem eller osäker över något! Det tar tag i saker och ger svar! Löser även sådant som BMW själva inte kan! MVH Martin |
|
| Jag är väldigt nöjd med servicen, har fått bra hjälp på E-post gällande hjälp att välja delar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.