AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
59.858

Schmiedmann är dom skojare?

Sida 2 av 7
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Känns som dom är på väg ut ur marknaden.Känner igen beteendet s.a.s
Ch
75
Christiian
E39 M5-01
M6-06
Darkus : Ne precis hade också hoppats på att träffa dom där, var där jag med men dom dök aldrig upp :)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Vet att Viktor är medlem här och brukar gå in och svara på saker som är tveksamma, så varför inte nu?
Tycker detta borde vara en rätt viktig sida för dom då det finns ganska många potentiella kunder så att säga :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Väldigt många kunder :)
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Vore väldigt trist om dom försvann förstås,då där är väldigt många nöjda kunder.
Men på senare tid har det dykt upp en hel del missnöjda här på AP.
sa
10
sampe85
320d e91 -08
Vill bara tillägga att även jag har blivit drabbad, mailkontakten har iofs fungerat men när det står att varor finns i lager i sverige, men sen finns dom inte helt plötsligt när jag mailar några dagar senare och frågar om paketet är skickat. Ca 1,5 veckor efter beställning mailar jag igen och frågar efter kollinummer. Då skickas grejerna samma dag som dom svarar på mailet. Tog mig alltså ca 2 veckor att få något som "Fanns på lager"
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Victors frånvaro från trådarna ang. Schmiedmann indikerar problem.Skulle nog avstå från att beställa nått därifrån innan man vet mer.
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Kanske indikerar att dom har för jävla mycket att göra åxå.

Med tanke på att dom tog semester hela bunten så dom fick stänga butiken vilket gjorde att dom blev att hamna efter med allt.
Dom hadd ju kunna dela upp semestern så vissa jobba å vissa tog semester. Då hadde ju alltid nån varit där och tagit hand om butiken och beställningar.
Då hadd dom int fallit efter så mycket.

Och int gjort mer kunder missnöjda.
Vilket gör att dom förlorar kunder...även fast dom har bra priser.

Danskarna kan ju strula en del dom åxå. Efter som det är dom som styr allt och har huvudlagret.
ro
70
rohd
E55 AMG -04
Jag håller själv på med dem en månad tillbaka. Jag är verkligen missnöjd med deras beteende. Beställde två produkter, fel båda två. Tog tre veckor innan jag fick hem varorna. Håller på att rätta upp det med dem nu, men det går fruktansvärt sakta. Deras Meddelande fram och tillbaka. Även deras VD Viktor skötte sig dåligt. Han har ändå en stor makt där, han kunde hjälpt mig från början så att det rättade till sig snabbt och enkelt. Mycket missnöjd med dem.

När du älskar att köra "BMW".
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
Där ser man, tänkte inom en tid lägga in en order på runt 5000:- på lyktor mm kanske ska man kanske avvakta ett tag.
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Nu börjar till och med jag bli fundersam om dom int är på väg att lägga ner.

Ja önska verkligen att dom hadd ordna upp saker och ting efter ha pratat med Viktor för nån månad sen..då hadde han pratat med chefen i Danmark å det skulle bli bättre ...men efter att ha väntat 2 veckor på ett klistermärke som dom HAR HEMMA....ja då tappa ja all hopp för den firman.

Nått som skull kunna ta 2 dagar max. Inte ens det klarar dom.

SKull vara roligt att höra om nån fått sina delar som dom beställt därifrån i tid.

sa
10
sampe85
320d e91 -08
Jag tog faktiskt risken och beställde därifrån igen och delarna skickades dagen efter jag la beställningen.

Deras lagerstatus verkar ju inte vara så trovärdig.
Jag gjorde en beställning sent på kvällen 10/10, förväntad leveranstid var 6 dagar. Idag 14/10 kom ordern, alltså snabbare än väntat så jag har inget att klaga på iallafall.
Visa användare
227
darkus
BMW 530i -94
Ja..ja få väl krypa till korset å be om ursäkt till Schmiedmann för DENNA GÅNG.
Dom hadde visst skickat prylarna dagen efter. Och när jag kollade var paketet var så låg det på min lokala affär där dom delar ut DHL paket. Legat där nästan 2 veckor utan att dom gett mej info.

Kunna ju slutat jobbigt för det var på 14 dagars faktura.
Så fick dom utskällning istället.
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Jag har beställt därifrån flera ggr och allting funkat perfekt, dock senast 2010. vet ej hur det funkar nu.. hoppas det löser sig för att dem är underbara att ha göra med

AlanO
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

De har blvit dåliga på att leverera saker i tid, både jag och kompisen som beställer där ifrån några gånger per år brukar få ringa och tjata för att få grejerna skickade.

Det är synd att det ska vara så, de är trevliga i telefon och deras webplats fungerar även väldigt bra.

Försöker handla det mesta på Ebay men vissa grejer är smidiga att ta på schmiedmann, då BMW (autopartner) i Skövde är inkompetenta vill man helst undvika dem.
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Har beställt mattor, njurar , torkare mm nyligen inga som helst problem och billigare än BMW. En del valde jag att hämta personligen och en del fick jag skickat. Saker som va slut fick jag besked via sms när de fanns i lager. Tycker dem är trevliga o hjälpsamma och har inte haft några problem alls.

NeZaN
Gjorde en felaktig order hos dom igår, ringde imorse och dom hjälpte omedelbart. Satt 5 min i telefonkö, inga större bekymmer om man säger så...

Lade in en ny beställning runt kl. 15. Fick meddelande från dom en timme senare att paketet redan var registrerat hos DHL. Det kallar jag snabb service!

Har aldrig handlat hos dom tidigare så kvaliteten får vi bedömma i efterhand, men än så länge har jag fullt förtroende för Schmiedmann. Jag talade för övrigt med Viktor hos dom. Jättetrevlig!

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...

snabb o snabb vet ja inte är ju så det ska vara nomalt. beställer man delar på mekonomen kl16 så har man ju delarna kl 08 nästa morgon. det är snabb service

///Jörgen

NeZaN
Jag tycker iaf det är snabbt. Om man jämför med de flesta affärer och butiker på nätet så är detta rekordsnabbt. Har beställt från Mekonomen tidigare i 08-området men har aldrig fått så pass snabbt som du beskriver, men det kan ju bero på belastning hos butiken också. Jag fann dessutom Schmiedmann (Viktor i detta fall) som väldigt kunnig vilket gjorde det hela mycket trevligare. De enda jag vet som är snabbar än så länge är BMW själva. Har alltid fått grejer rekordsnabbt, även beställningsvaror.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.