|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Säljaren tar till starka argument i annonsen. Finns det belägg för detta? Någon test på nätet hittar jag inte. Hursomhelst så piskar M3:an Bossen i utseende:)) Länk Jonas | |
|
Det räcker nog med en "vanlig" mustang för att ge M3 en match. Jag har tidigare startat en tråd om detta: Länk |
|
|
Det var överraskande. Trodde inte jänkarna hade kommit ikapp! Jonas |
|
|
Det var sannerligen på tiden att Mustang fick en vettig motor igen, en motor som bättre matchar Mustangs image och historia. Den senaste 5 liters V8an var en rejäl uppdatering. Konkurrenterna Dodge och Chevrolet har fullt upp. ;-) Boss Länk GT Länk Däremot har så klart en Mustang andra nackdelar... den går tex knappast att anse som fyrsitsig och väghållningen är inte i BMW M klass (så klart). Men å andra sidan är den väl mera prisvärd. |
|
|
Tror nog (tyvärr) att han hart belägg för det som står i annonsen. Ifs. är Boss:n endast testad på en bana i länkarna nedan. Länk Länk Verkar vara en snabb jänkare den där Boss:n. Snygg... nä inte enligt mig. Snyggaste jänkaren är helt klar Camaro ZL-1 enligt mig... Länk Mvh Jimmy |
|
| Galet vacker enligt mig. Dock ingen vidare kvalitetskänsla i bilana när man väl kör dem. (har inte kört bossen, utan bara vanliga GT.) | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Byggde en med laguna seca package på Ford.com, totalkostnad 323208:-. Billigare än i Ullared? Naken kostade den cirka 40000 dollar. "You can call me Bon" |
|
Såg och provsatt en Orange Boss 302 idag så det var roligt att se denna tråd, en farligt läcker bil framifrån! Bakänden kan jag dock inte komma överens med, ser ut som om någon försökt göra en kina-kopia av förra generationen och den tillsammans med den låga kvalitetskänslan sänkte bilen i mina ögon tyvärr... Å andra sidan, jänke-V8! Mums! //Bjersér |
|
|
Visst har Mustangen - och speciellt Bossen eller GT 500 - sin charm, men det är ändå en långsökt äpplen-och-päron jämförelse. Varför? Jo, krasst sett för att M3 är ett fint exempel på state-of-the-art engineering, medan Mustangen bara är på-skoj skit. |
|
|
Dr Bilfåne: Surt sa räven...;) Vad säger det om state-of-the-art-engineering om det blir frånåkt av ett hälften så dyrt på-skoj skit? Visst det skiljer en massa i "engineering skills" och kvalitet, men det intressanta är väl ändå resultatet. Att säga att man inte kan jämföra bilarna luktar inte så lite dålig förlorare... |
|
| Allt kan jämföras, men det är inte alla som gillar svaret. | |
Verdi |
Det handlar väl inte bara om hur snabbt man tar sig runt en bana? En M3:a är väl främst ett uttryck för den man är, eller vill vara. Det är ett statement om sig själv, sin ekonomi och sina värderingar. Att den är snabb är väl mest en trevlig bonus. Vill man vara "M3" så ligger det rätt långt bort att vilja vara en "Mustang". Det känns bonnigt och vulgärt med jänkare helt enkelt. Är man ENDAST intresserad av prestanda så kan man nog komma billigare undan än att köpa en M3. |
|
Jag vet inte om det är så positivt i min värld att "vara M3". Alldeles för många M3-förare håller på med dumheter som att parkera på handikapplatser, köra som rövhål i trafiken och springa runt med bluetoothhandsfree i örat. Visst Mustang smakar skinnväst och träskor men vet inte om det är sämre direkt. ------- //Lövet |
|
Verdi |
Jag sa inte att "M3" är så positivt heller. Själv tycker jag att det luktar lite mindervärdeskomplex. Det är ju mest "cocks" som kör M3 , iaf om man ska tro Jeremy Clarkson. :-) Fast det där med handsfree i örat är det väl bara gamla gubbar som har nuförtiden? Rent generellt så är det ju faktiskt så att folk (män och deras lyxfruar) med dyrare bilar oftast tycker sig vara förmer än andra. Därav parkering på handikapprutor och dålig hänsyn i trafiken. |
|
"En M3:a är väl främst ett uttryck för den man är, eller vill vara. Det är ett statement om sig själv, sin ekonomi och sina värderingar. Att den är snabb är väl mest en trevlig bonus." & jag som trodde att man köper en M3 för att man vill ha en snabb och sportig bil som är kul att köra... |
|
| Ehh... var kommer det här med dålig förlorare in..? | |
|
Jeremy Clarkson och Topgear har relativt ofta problem med tyska biltillverkare, det är säkert något mentalt. ;-) Minns en skojig test av cabbar där 645 eller 650 var totalt överlägsen men Jaggan vann på sin charm medan BMWn ansågs vara ful. :-) Jeremey erkände att BMWn gick bra men liknande motorn vid ett kärnkraftverk. Minns att han gjorde sig skoj över Mercedes 6,2 liters V8a också någon gång. Förstod liksom inte vad allt vrid skulle vara bra för. ;-) |
|
|
Bilfåne: Det kommer självklart in på grund av ditt påstående att Mustangen är skit trots att den i verkligheten är en snabbare bil. ------- //Lövet |
|
| Ojoj Lövet... om det är "självklart" så måste jag vara riktigt korkad ;). Inte ens om jag ägt en M3:a kunde jag förstått det, helt enkelt därför att det ena knappast utesluter det andra. Den kan vara skit OCH snabbare. Detta då det finns fler aspekter på en gatbil än att vara snabb runt en bana. | |
|
Min systerdotter har en GT,fast en 08. Dåliga bromsar,dålig väghållning,väldigt mycket leksaksplast i inredningen,knarr och knak från densamma,törstig och högljudd. Men riktigt kul är det att köra den ibland,så vi brukar byta bil en vecka eller så. Det väsnas så mycket i kupen,att jag vart tvungen att svänga in på Bauhaus och köpa hörselkåpor till ungarna eftersom dom började att klaga =)) Massvis med positiva tummen upp på motorvägen,vid bensinstationen osv osv. Jag hade gärna haft en Mustang men jag kan inte ha 4 bilar som ensamstående. Och jag är för fäst vid dom jag har =)) Fingerspitzgefühl. |
|
| Jag har haft en gt -05 cab. är igentligen ingen bra bil men jag blev helt frälst. Jag gick från bmw nörd till att bli helt ointresserad av bmw. Jag sålde mustangen för en månad sen pga tillökning men jag har bestämt mig att köpa den nya om ett par år då inte barnvagnen längre behövs. Jag har provat den nya 5.0 och den gick riktigt bra. Så det blir den eller ev nya gt 500. Riktigt fet bil. Sen som jago sa vilken uppmärksamhet, har aldrig varit med om så många bilar som flyttar sig på motorvägen som när jag åkte mustang. I mitt tycke en av dom mest prisvärda sportbilar som finns på marknaden idag | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.