AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.141

Installera 16:9 navi i e46?

Sida 2 av 2
Läste ovan igen, och navin funkar så det är väl en ny kabelsats och en radiomodul jag får skaffa då... Någon som har en länk?

Mvh
Kan detta vara rätt då?
Länk
Visa användare
16
albin422
Mercedes-benz C220 CDI - 09
Hej,

Nu drar jag upp en gammal tråd eftersom jag inte vill göra en egen för ett par små frågor.

Jag har en E46 328 touring, tillverkad 03/2000. Har en liten pytte navi med kasett just nu och vill byta ut den eftersom displayen slutat fungera.

Hittade en 16:9 MKII, (tror den heter så) som jag tänkte montera.

Min nuvarande navi har en blå kontakt medans 16:9 har en blå och en vit. Så rent bildligt borde det fungera med endast en blå kontakt :)
Men gör det det?

Jag har läst mig fram till flera olika saker, att radiomottagaren är inbyggd i min nuvarande navi men inte i 16:9, så därför behöver jag dra nya kablar?
Så har jag också läst att det kan finnas en vit kontakt bakom instrumenten..

Uppskattar svar i tråden jag lånade här eller PM.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Ska ni uppgradera navin så satsa på MK4 DVD istället..
MK3 är ju inte känd för att vara snabb,och dessutom relativt instabil vid uppdateringar eller batteribyte!!!Polaren skulle byta batteri i sin touring..efter de så fick han aldrig igång mk3an,eller om de va mk2,..inget att ha..16:9 skärm betyder bara att man har den stora skärmen..då ska man ha den bästa MK-läsaren oxå..DVD..
slöseri me pengar att köpa en CDnavi ala mk2-mk3

Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
..eller så skippar man originalprylarna och köper en modellanpassad eftermarknads navi i stället. Grymt prisvärda.
Har själv en dynavin och är helnöjd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.