AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.743

Finns den perfekta E39:an?

Sida 3 av 3
Ve
47
Verno
530iAM Touring -03
Tog mig 13 månader att hitta min 530 -03.

420 mil avverkades inklusive 60 mil hem med bilen som det blev.
160 mil av dessa var med tåg annars bil.

Fick dock klara mig utan regnsensor, vilket jag har svårt att leva med fortfarande efter 8 månader.
Servotronic saknar den oxå, vet inte om det är någon nyttig funktion känns lagomt trög i styrningen ändock.

Samtliga bilar har haft pixelfel, PDC verkar även det vara ett vanligt problem, vilket va det enda som var fel på bilen jag köpte. Sensorerna var dock hela, det var kablaget som var dåligt där bak vilket gjorde att 2 sensorer in hade kontakt.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
HenrikJ:

Tyvärr är det en ganska vanlig inställning folk verkar ha på sina bilar nuförtiden.

Den här "orkar inte" "ej stört mig" " har ej haft tid" mm inställningen som gör så att bilar blir som dem blir.

BMW M-POWER
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På min fd 530iAT -01 som jag sålde i våras efter 6 år i min ägo så byttes total 1 PDC-sensor och när det gäller pixelproblem så kunde den tillfälligt i visst väder tappa någon enstaka pixel. På min fd M3 -03 så var det betydligt mer av dessa problem...Tror jag på två år bytte 3 PDC-sensorer samt att kombiinstrumentets display nästan var oläsligt när jag köpte bilen då den var 5 år gammal. Fick ett nytt kombiinstrument på garantin...

Det finns garanterat fina E39 men som både GINO och Verno skriver så får man ha gott om tålamod för att hitta dom. Den 530 jag sålde i våras var inte i nyskick men väl över ett normalskick på en 10 år gammal bil och den såldes också enkelt och snabbt till ett pris en bit över det som www.bilpriser.se angav.

___
//Ulf
Jahapp, då letar man och letar och sen dyker en sån här upp

Länk

Någon som har synpunkter på denna?

ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Programmer, har du verkligen haft en M3 -03? Tycker mig ha haft koll på ditt bilinnehav och skulle då tro att det är din M5 -02 som du åsyftar? Eller så är jag helt ute och cyklar...? :-). /Arvid
M5-03 i Sterlinggrau utan taklucka är det säkert Programmer menar:).

3st PDC-sensor var mycket. Pappas 530iA-01 har ingen behövt bytas ut under drygt 6år, den har lite pixelfel, har för mig det är endast när man trycker upp info från färddatorn det syns. Stör mig mer än pappa, kommer fixas troligtvis med nytt instrument, kostar bara 2500kr nytt från BMW. Det är enda felet på den, lite över 14000mil. Inköpt juli-05 med ca 8500mil från BMW Niederlassung Dreieck.

Stephan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Arvid: Går lite fort med tangernterna ibland...självklart var det en M5 då det är E39 vi pratar om här. En 03:a tillverkad 10/2002 för att vara mer exakt.

___
//Ulf
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Ulf: rätt modell och rätt tillverkningsår kan man säga att jag hade men Stephan briljerar som vanligt med alla rätt + bonus med avsaknad av taklucka :-).
cs
6
csj
635-86
528 touring-00
Hej
Har en 528 Touring 2000
17500 mil
Oriental Blue Metallic ( vilken lyster !! )
Automat + S M
M-ratt, el-inställbar
Svart läder
Träinläggningar
Glaslucka
Navi, GPS
Radio kassett
Färddator, yttertemp
Telefon
TV
ACC
Elstolar, grymt bra ! minne på förarstol, stolsvärme
Farthållare
Regnsensor
Automatisk avbländning backspegel
Elfönster x 4
Dragkrok, avtagbar
PDC
Antisladd
å resten med krockkuddar gardiner
insynsskydd. lastnät mugghållare...
- en fin komfortvagn.
Har precis bytt hjullager och bromsskivor bak.
Ett stenskott rev upp ett litet jack i lacken i fronten, + en bubbla i lacken i kanten vid tankluckan, annars en kalasbil. Det finns säkert fina E39 att hitta.
mvh / CSJ
Ge
1
Gentius
BMW 525i Touring 2004 (E39)
Jag har den perfekta E 39-an. Köpte den förra året på Platinum Cars i Norrköping. När jag köpte den hade den gått 13700 mil (juni 2010), nu står mätaren på 17200. Har kört genom Europa två gånger med den. UNDERBAR bil. Hade den till salu på Blocket nyligen men begärde nog lite väl mycket kanske eftersom ingen var intresserad.

BMW 525i 2004 (2003 modell)
3 ägare
17200 mil
Svartmetallic, komfortpaketet (svarta skinnsäten)

Sommardäck och vinterdäck(originalfälgar på).

Det är den överlägset bästa bilen jag har ägt och jag har ägt några fina godingar genom åren. Servicebok finns, den är svensksåld, allt dokumenterat.

Intresserad? Kontakta mig i så fall. Vill ej sälja bilen men måste sälja den!

Och jag lovar dig, det är den bästa bilen som finns. E 39-an sista modellen.

MVH :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.