AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.871

BMW folk...

Sida 2 av 2
Då är jag tillbaka efter en liten semester och skall försöka svara på de frågor och motargument jag fått!
Pajala: BMW gör förträffliga bilar och har en stor organisation i ryggen som distribuerar samt hjälper till med service på bilarna. Detta gör att allt fler intresserar sig för märket. Det är varken svårare eller så mycket dyrare att äga en BMW än en Volvo. Detta gör att det rullar många BMW:ar på våra vägar. Alfa Romeo har ett sämre rykte samt en usel generalagent vilket har bidragit till en marknadsandel på 0,3% i Sverige (2001). En ovanlig bil väcker mer uppmärksammhet än en vanlig. Inga värderingar läggs därmed i att det ena märket är sämre än det andra.
Rogge: Så sant! Det finns entusiaster dolda i den gråa massan av tjänstebilsförare. Däremot tror jag att det större flertalet valde BMW på grund av dess kvaliteer och inte på grund av ett brinnande intresse till märket.
Håller med "bjoerck" att alfor är av mer "udda karaktär" än BMW, både på ont och gott! Dessutom som tidigare nämnts så finns gemensamma drag hos de båda bilmärkerna. Och visst finns det en hel del fina alfamodeller. Så om ni får lust så kan slänga ett öga på denna. Jag upplever den dock ej som ful :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.