AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.869

BMW folk...

Sida 1 av 2
Pu
47
Puticq
540 6-vxl 93`a
Gjorde en liten resa på 94 mil genom sverige igår, kan säga att BMW folket hälsar när man kommer o glider förbi genom landet... En gemenskap som vi har, Som igår stanna till i jönköping för o glida lite då kommer de en upp en e36`a derekt o blinkar att vi ska stanna sen stog vi o snacka som att vi kännt varandra hur länge som hälst...
Sådant e alltid kul...

Put
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Tycker det låter som en trevlig gest/tredition á-la lastbilschauförer. Har dock inte upplevt det själv, men det är la bara å börja och så får vi se hur många som följer efter.
Trevlig sommar
/Baworaka

Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Man kollar alltid lite extra när man möter en BMW i trafiken, och ofta märker man att den andre gör detsamma.
Men det var likadant när man körde Golf GTI.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Jag hejar alltid på en BMW, men bara om jag kör BMW själv annars hejar jag inte...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag tycker också det märks att BMW är förarnas val, dvs de som sitter bakom ratten kör verkligen bilen. De sitter inte med farthållaren och sover utefter de vita linjerna. BMW verkar generellt sett köras av folk som håller lite extra god uppsikt och inte tvekar att flytta på sig ut i vägrenen - även vid möte.

Mvh / Micke R
Jag kör med farthållare hela tiden! =))

/Manray/
Mi
542
Micke R
328i -98
- Manray.
Någon skall vara undantaget som bekräftar regeln! ;-)

Mvh /Micke R
Att hälsa på alla BMW:ar man möter låter som ett heltidsjobb... Det var roligare för tio år sedan då en BMW var något speciellt. Idag anser jag det vara roligare att åka en sväng i min Alfa Romeo då denna bil fortfarande är ovanlig.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
bjoerck. Vad för Alfa har du? Är lite nyfiken då Alfa är märket efter BMW för mig.
NR
120
NRW
330xiA Touring -01
BMW:n väcker känslor helt klart.
När jag köpte min 528iA touring så möttes jag av
entusiasm av intresserat bilfolk på jobbet.
Drömbil för många. Mercedesmaffian gratulerade och hade som många en överdriven uppfattning om prestanda. "0-100 på 6,5 väl?" och liknande...
I bekantskapet för övrigt har jag hört:
"Jaså du har öppnat pizzeria", "Turkracer"
och lite sånt.

nrw
Davve: Alfa Romeon är en Spider 2.0 TS (916). En otroligt körglad bil. Valde mellan Z3 (nu kommer jag få skit från Z3-vännerna) och Spidern men eftersom jag upplevde Alfan som roligare valde jag den. Alfa Romeo och BMW har många likheter i körglädje, trevliga motorer, väghållning och dylikt men när det kommer till känsla och passion finner jag Alfan överlägsen. Däremot är BMW:n en klart bättre bil sett ur en ingenjörsmässig synvinkel.
Br
80
Bromsklossen
316i Compact
Ja visst är vi BMW:ägare lite speciella!

Själv hälsar jag med en Arafat-hänsning ut genom sidorutan samtidigt som jag drar iväg ett fem-tons-salut med signalhornet då jag möter en Bmw.

Jag tycker att det skapar en gemenskap i trafiken och bidrar säkert till att andra trafikanter håller sig vaken i trafiken.
Allvarligt talat, hur kan man hälsa på varje BMW som man möter? De flesta BMW-förare jag mötet brukar vara tjänstebilsförare som fullständigt struntar i vilken bil de kör. BMW är numera Sveriges tredje vanligste tjänstebil vilket säger allt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bjoerck: Med 8000 sålda nybilar och 12000 privatimporter bör ändå privatförarna vara I det stora fflertalet. Förvisso är nästan 50% av nybilarna sålda genom BMW SVeriges förtjänst firmabilar men ändå. BMW är inte lika vanlig men det hindrar en ju inte från att njuta av en förnämlig vagn. Vill man vara speciell är Kia Sportage såld långt under 500 ex förra året:)
Mvh
Asken
Hyundai Coupé är annu mer exklusiv och slog både Mercedes och BMW i senaste numret av Automobil. BMW är en dussinbil och väcker inte samma uppmärksamhet som till exempel en Alfa Romeo gör. Därmed inte sagt att jag inte gillar BMW!
Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Till bjoerck,

inte för att Alfa Romeo gör dåliga bilar, men vad menar du med att dom "väcker inte samma uppmärksamhet" ?

nog tycker jag att BMW ligger ganska så långt före Alfa i alla kategorier, och då menar jag faktiskt i allt.

finns det "snygga" alfor ?

Hoppas du inte blir sur nu * :)*

* BMW SAME *
Jo
33
Johan535
535i -92
Ser nästan mer BMW´s än volvos nuförtiden :)

BMW är ett jäkla fint bilmärke med schysst kvalite, är alltid roligt att väcka hästarna under huven och bränna på lite vid väglyserna och se Ladorna slita för livet långt långt bak...:)

Har sett en del rätt fina Alfor, dock så diggar jag inte de små lyserna och grillen speciellt på de bilarna...har dock inte haft nöjet att provköra en...

Vill man ha en ovanlig bil så är det nog Skyline man ska satsa på, finns inte många av dem i sverige :)
Men lära sig växla med vänsterhanden är som att lära en gammal hund skriva...
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Om vi ska snacka ovanliga bilar så slår jag ett slag för en bil jag haft äran köra bla i Rumänien. nämligen: DACIAN:-)
Vad jag vet finns det 1(sic!) sådan registrerad i Sverge...
Vad gäller Alforna så får jag väl säga att ska det va någon så får det bli den gamla spidern, så ska en italiens sportbil se ut.

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag tror att vi på forumet är gansks stora BMW entusiaster allihop medan dom flesta man möter på vägen kör BMW för att bilen är bekväm och snygg. Jag har tio mil landsväg till jobbet och hittils har ingen BMW hälsat, däremot på den tiden jag körde motorcyckel hälsade man på andra MC, och det gör dom fortfarande har jag sett.

CHS
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
bjoerck. Visst är det så. Alfa och BMW är lika i mycket, men precis som du säger är BMW överlägsna i ingenjörskonst och precision.
Nu har jag ett hus och garage på G och jag ska så småningom försöka fylla garaget med en gammal 02, 323 eller en Alfa GTV att njuta av på sommarhalvåret och skruva på under vintrarna.
Ro
135
Rogge
320i -04 (M-sport, step, Hi-Fi system)
bjoerck: spelar väl ingen roll om det är tjänstebil eller privatbil. Man kan vårda sin bil i båda fallen. Tror att de flesta som kör en ny bil oavsett märke uppskattar och vårdar bilen som man skulle gjort om det var ens egen (vilket det i princip är eftersom du betalar förmånsvärdet själv). Det är inte heller (längre) speciellt mycket billigare med tjänstebil än att äga en själv. Det handlar mer om vilka möjligheter till förmåner man har. Jag vill t ex helst inte behöva köpa en bil för över 350 000 SEK, eftersom jag anser att det är som att slänga pengarna i sjön. Den dagen man ska byta bil blir det inte roligt. Tycker att det är underbart att välja ut en ny bil vart tredje år och bara tuta och köra. Men det är klart - detta är min uppfattning och mina möjligheter. Det finns säkert andra som tycker annorlunda. Ville bara harmonisera ditt inlägg lite.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.