AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.277

M5 Touring 1992, är det nåt ovanligt?

Sida 2 av 2
635CSI; Tack, har velat ha dem sedan köpet 2002. Det blir nya skivor i och med att någon tidigare ägare till Touringen bytt till 94ans skivor. Montering till våren. Jag som redan var nöjd med 94ans bromsar som #768 är Individualutrustad med från fabrik.

Original 540i bromsarna är dock inte roliga, klarar knappt Autobahn. Blir lite bättre med M System I fälgar

Grattis till ditt köp av en riktigt fin E34 525i Executive-96 föresten!

Mvh Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej Stephan, tack! :-) ryktet går visst på byn:-) Känner alla e34ägare varann? Jag måste säga att det är en trevlig bil och jag tror att jag kommer att trivas bra med den! Jag brottas just nu med tanken att skaffa större fälgar... En bromsuppsättning som också fungerar riktigt bra är fyrkolvsoken från e32:ans Autobahnpaket med 324mm skivor och 750ns huvudcylinder. Dom gör jobbet riktigt bra och har en fin känsla -det sitter sådana på min Alpina.

Intressant med andra bromsar som Individualutrustning! Det måste vara mycket ovanligt med bromsuppgradering som Individual - men helt rätt område att lägga pengarna på om du frågar mig :-)

Mvh Fredrik

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
ke
376
keihin
525d Touring -07
Jag promenerar förbi carporten då och då, har noterat den då den stått ett längre tag, samma dag som jag startade denna tråden så memorerade jag regnumret och det visade sig vara en M5T och inte alls en "hottad" 520 som jag alltid trott ;)
Har kollat med "oraklet" på m5-forumet men ägaren/bilen är inte nån kändis där...så jag ska promenera den vägen lite oftare och en vacker dag kanske någon är ute på tomten så man kan växla några ord och pejla läget på bilen...
Senast godkända bes. var gjord 2006 så jag tror ju knappast det är nån superpärla :)
Jag skriver här i tråden om jag finner ut nåt nytt om den!
Hej Fredrik, Man kan nästan tro det:). Trevlig spec på den. Vogelaugenhorn Graphitlisterna gillar jag för att inte tala om Arktissilber.

Jo det är rätt ovanligt, de 204st 540i M-Sport för USA har 94ans och de 32st M540i för Kanada har 95ans. Därutöver finns det ett fåtal Individualbilar i Europa. Kanske 15-20st 540i/6 och 540iT/6, kommer kolla exakt. Min har dessutom Nürburgringchassi EDC III från fabrik, en av 7st E51 540i/6 Limo. Tidigare testbil hos M GMBH då med ännu större bromsar och större maskin (knappt 4,6liter och 350hk). Tyvärr bortplockad när den såldes till Polizei i Stuttgart. Ja eller kanske bra med tanke på att det var en testmotor. Gissar på att det var första? utgåvan till vad som skulle bli S62.

keihin; Låter bra:).

Mvh Stephan

540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.