|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Deliq |
>DZ Som jag skrev ovan .. Känner att jag vill ha en äkta nybil, med garantier och sånt, känslan över att vara först med något. Jag vet att en ny bil inte är något ekonomiskt lyckokast direkt men ibland kan känslan vära värd en del. I dagsläget prioriterar jag det före omkörningsprestandan, efter hur lång tid V8-abstinensen sätter in vet jag ej. Jag tycker mig inte ha råd med både och, tyvärr, iså fall hade det nog blivit en B10 V8 Touring (ny alltså) Jag tror säkert att Asken's raket är i skick som ny eller rent av bättre, och roligare motor är väl svårt att uppbringa på allmän väg, men den där nybilskänslan försvann någon gång mellan 1000 och 3000 mil ( i mitt sinne alltså ) Blev du något klokare på denna beskrivning ?? *Tänkte nu ta och köpa några Triss-lotter och vinna mellanskillnaden till en större maskin* ;-) M V H // Deliq *** Tids nog är allt för sent *** |
|
Deliq: Tackar, jag förstår dig precis. Det är väl bra att någon vill köpa nya bilar - hur skulle det se ut annars?! :P När det gäller övrig prioritering gällande prestanda mm är ju det helt och hållet upp till var och en (och plånboken). Lycka till med bilköpet! roadZter |
|
|
Står i samma val själv. Behöver mer bagageutrymme, och kan komplettera debatten med att e46 faktiskt lastar mer volym än e39, även om det inte ser ut så. e39 tar bara 410 liter men är dock något djupare. |
|
Deliq |
Har bestämt mig !! Det blir en ny 525iA. Kalaharibeige med k-pkt, +-pkt och sportstolar för komfortens skull ! Så fort någon är villig att överta min kära 540 lägger jag beställningen :-)) M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Hallååå....(jag vill oxå prata) Jag har hund fru o två barn OCH full packning ibland. Mindre bil än 540 är otänkbart för mig. Provade alla utom 540 för när jag provat 530-01 så insåg jag att mindre än 540 vill jag inte ha. Prova ensam i bilen är en sak, men rätt som det så skall hela familjen med. Men DU köper bilen om DU skall köra så är det trots allt DU som avgör inte frun inte VI.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
Deliq |
>kilen Om bara de ekonomiska förutsättningarna fanns så hade det blivit en språjlans B10 V8 touring. Egentligen tycker jag att även 525 är för dyr, men 520 kändes för bottenklen. Nu har jag lyckats övertyga mig själv att jag klarar mig effektmässigt med 525'an, försök nu inte att sätta griller i huvet på mig ;-) Men V8'an e' ju go' M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Ska du köpa en ny så är ju 3-serie att föredra pga: 1. Tar längre tid innan det kommer en ny modell. 2. Biligare i inköp. 3. Lika stor som 5-serien i bagagen. 4. Bättre andrahandsvärde. 5. Roligare att köra. 6. Lägre ägandekostnad. |
|
|
Deliq: Prova 530i-01 finns ett par till snuskigt bra priser. Tror du kommer irritera ihjäl dig på tappet i hk. Är väl hemsk om jag säger att 525iA är seg:)Lycka till! Asken |
|
Deliq |
Bestämde mig för 5-serien då den känns mera "vuxen" på vägen. Tycker 3'an är en utomordentligt härlig bil, men den saknar den sista lilla udden i känslan, dock den bästa kurvkramaren av de två och prisskillnaden är inte så stor. Har kollat på flera 530'or, men antingen saknar de åjtomat eller så är de i fel färg. Har faktisk upptäckt hur kräsen jag egentligen är ;-) >Asken Jämfört med din är väl t.o.m M5 seg ;-) OK, den är väl ingen raket, men motorn har trevlig karaktär och direkt slö e den ju ändå inte. M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
| Om du vill ha en lite mer vuxen bil har du nog valt helt rätt. Själv var det den lite busigare och direktare karaktären i 3:an som charmade mest. 5:an glider mjukare. Bara en sådan sak att man tom 525 har 15 tumshjul som standarddimension medan 16 tum är standard redan fr o m 318 säger väl också något om hur BMW (i Sverige?) vill positionera bilarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.